jaha81 Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Hej, detta hände nyss.. jag tycker jag spelade rätt kasst så jag skulle behöva lite feedback på vad jag skulle ha gjort annorlunda.. fi klassade jag som tight passive preflop och aggressive postflop.. Seat 6 is the button Total number of players : 8 Seat 10: iz75 ( $52.85 ) Seat 1: Utogoth ( $81.85 ) Seat 2: pamela8 ( $39 ) Seat 4: LaszloB1 ( $121.35 ) Seat 6: HERO ( $243.27 ) Seat 7: CpTiger ( $121.65 ) Seat 8: UUJAY ( $112.6 ) Seat 9: robbed76 ( $49 ) CpTiger posts small blind [$0.5]. UUJAY posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Qh Qd ] robbed76 folds. robbed76 leaves iz75 folds. Utogoth folds. pamela8 folds. LaszloB1 raises [$3]. HERO raises [$6]. CpTiger calls [$5.5]. UUJAY folds. LaszloB1 raises [$9]. HERO calls [$6]. CpTiger calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ 9c, 5s, 9s ] CpTiger checks. LaszloB1 bets [$15]. HERO calls [$15]. CpTiger folds. ** Dealing Turn ** [ Js ] LaszloB1 bets [$30]. HERO calls [$30]. ** Dealing River ** [ 10c ] LaszloB1 goes All-in [$64.35]. HERO calls [$64.35]. ** Summary ** LaszloB1 shows [ Ad As ]. HERO shows [ Qh Qd ]. LaszloB1 shows [ Ad As ]. LaszloB1 collected [$251.7]. jag var jäkligt rädd hela tiden för KK/AA men kunde inte släppa handen.. med tanke på att fi var tight passive preflop och att han 3betade borde ju det hela peka på högt par.. skulle jag ha synat floppen & foldat turn när han betade igen? eller kanske raisa floppen och folda för reraise? folda direkt på flop känns lite vekt, eller? åsikter tack! Citera
mgps Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 alltså slå om ordentligt pre, miniraisa inte(eller det gör du kanske bara HHn som är konstig?). sen syna flopp och folda turn, eventuellt folda flopp efter som han antagligen inte fyrbettar sämre händer än din pre men hans 4bet är så litet att att du kan syna för setvalue(om jag fattar HHn rätt). Citera
Jerico Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Slå om större preflop. Eftersom fi är en rock synar jag för setvärde och kastar på floppen. Citera
struve Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Jag hade antagligen lagt mej redan på floppen men så är jag ju vek oxå. Hade defintivt lagt mej på turn då även en färg är möjlig hos fi i detta läget. Jag resonerar nog som så att det kommer bättre lägen än det här senare. Citera
decoy Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Fi:s kraftiga reraise preflop indikerar att han troligen har bättre än Q,Q. Jag hade synat pre, men sedan kastat då det inte kom någon Q på floppen. Citera
Recommended Posts