Stormen Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 När du har plussat så mycket borde du byta bord och ta vinsten.Jag brukar också tappa kefter att ha plussat något inköp, men har börjat med att byta bord och ta vinsten, det funkar för mig Ursäkta om jag låter dryg (verkligen inte meningen isåfall) och ni må kalla mig fisk, men jag kan verkligen inte se vad jag skulle tjäna på att byta bord i det läget... Har man hittat ett bord som man plussar på och som kanske innehåller några donatorer så tycker jag absolut man ska sitta kvar där. Jag ser i princip inga nackdelar med att sitta med en stor stack vid bordet. Men fungerar det för dig så är det klart att du ska fortsätta med det, jag menar bara att jag inte tror det skulle gynna mig särkilt mycket, snarare tvärtom. Citera
Stormen Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Har förresten spelat en riktigt kort session nu och den gick helt ok och slutade $30,53 rikare. Mer spel senare då dagsmålet är att fixa bankrulle till NL50, vilket i mitt fall betyder $1500. Sessionsresultat: +$30,53 BR: $1488,91 Bonusdollar clearade: $100 av $300 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
Stormen Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Sådär, då är dagens målsättning uppfylld med ett + på $12,17. Nu blir det nog inte mer spel idag, ska nog bara löka resten av kvällen. Nästa session blir det NL50, ska bli sååå skönt! Sessionsresultat: +$12,17 BR: $1501,08 Bonusdollar clearade: $100 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
KungKroon Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Härligt att du ska upp på NL50 Planerar du att gå upp på NL100 om du får BR till det? Citera
Stormen Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Härligt att du ska upp på NL50 Planerar du att gå upp på NL100 om du får BR till det? Absolut, när jag får BR till NL100 så kommer jag garanterat gå upp och "testa vattnet" där för att se om jag slår det, slår jag det inte så går jag ner igen och grindar ett tag innan nästa försök. NL50 vet jag dock att jag slår Citera
Stormen Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Lirade förresten nyss en extremt kort session på kanske 20-30 händer på NL50 och denna session slutade +$7,45. Anledningen till denna korta session är att jag inte mår särskilt bra just nu så det får bli sömn istället för, som jag hade hoppats på, fortsatt grind. Anyway, nya tag imorrn med förhoppningsvis en lång, fin och GRÖN session. Sessionsresultat: +$7,45 BR: $1508,53 Bonusdollar clearade: $100 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
KungKroon Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Härligt! Det ska bli kul att se hur högt upp du kan ta dig. Ska BRen upp till $3000 innan NL100 eller? Citera
Stormen Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Härligt! Det ska bli kul att se hur högt upp du kan ta dig. Ska BRen upp till $3000 innan NL100 eller? Ja, minst $3000 innan det blir NL100. Hoppas verkligen jag klarar att arbeta upp rullen till det denna gång, tidigare har det oftast brustit pga motivationsbrist som gjort att jag, istället för att bygga BR, cashat ut det mesta och spenderat på datorköp m.m. vilket gjort mig "tvungen" att börja om på lägre nivåer. Men denna gång ska jag banne mig inte göra några cashouts förrän jag har BR för NL100...om det inte skulle inträffa något oväntat så att en cashout är ett absolut måste dvs. Citera
KungKroon Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Jag har ofta det problemet också. Är helt inställd på att bygga rulle, men sen inser jag att det ligger ju flera tusen på pokerkontot och plockar ut en del för å leva livet. Citera
Stormen Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Postad 24 April , 2007 Nu har jag spelat färdigt för idag, spelat totalt ca 2h men ingenting har fungerat särskilt bra. Jag tycker jag spelat helt ok och hittat en del fina syner osv men varje gång har det slutat med att jag blivit utdragen, Dessutom fick jag idag verkligen ingen respekt alls i mina bets, och hur kul är det när man inte hittar några händer? Loosade upp mitt spel rejält i samband med övergången till NL50 men nu känns det som jag måste tighta till mig igen då respekten som sagt är obefintlig. Dagens spel slutade -$87,52. Hamnar min BR under $1250 så går jag ner till NL25 igen och grindar upp den till $1500 innan nytt försök på NL50. Sessionsresultat: -$87,52 BR: $1421,01 Bonusdollar clearade: $100 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
slampen Postad 25 April , 2007 Rapport Postad 25 April , 2007 Du grindar vid datorn, själv grindar jag på jobbet. Bara att jobba upp dej igen! Du klonkar ju alltid! Citera
Gislo Postad 25 April , 2007 Rapport Postad 25 April , 2007 [...]då respekten som sagt är obefintlig. [...] Nej nej, table selection är nyckeln - hitta bord där du kan spela DITT spel. Vare sig det är tight/aggro eller loose/aggro så finns det bord för alla spelstilar. Det kan vara jobbigt ibland, men då får man ta konsekvenserna av sin lathet... Lycka till. Citera
Sjogren Postad 25 April , 2007 Rapport Postad 25 April , 2007 Det är kul att följa din dagbok Storm. Kul att det går så pass bra för dig, du plussar ju nästan varje dag, inte många med förlust. Jag undrar efter skolan, ska du leva på pokern då eller ska du jobba?? Lycka till med pokern Citera
KungKroon Postad 25 April , 2007 Rapport Postad 25 April , 2007 Det är kul att följa din dagbok Storm. Kul att det går så pass bra för dig, du plussar ju nästan varje dag, inte många med förlust.Jag undrar efter skolan, ska du leva på pokern då eller ska du jobba?? Lycka till med pokern Då får han nog spela riktigt bra om han ska ha BR te å lira pro... Svårt å vara pro på nl50... Citera
Sjogren Postad 25 April , 2007 Rapport Postad 25 April , 2007 Då får han nog spela riktigt bra om han ska ha BR te å lira pro... Svårt å vara pro på nl50... Ja det blir lite svårt men jag bara undrarade vad han hade för planer med pokern och så, om han tänkte leva på det sen om der går bra8-) Citera
Stormen Postad 25 April , 2007 Författare Rapport Postad 25 April , 2007 Nej nej, table selection är nyckeln - hitta bord där du kan spela DITT spel. Vare sig det är tight/aggro eller loose/aggro så finns det bord för alla spelstilar. Det kan vara jobbigt ibland, men då får man ta konsekvenserna av sin lathet... Lycka till. Hmm, det är klart, jag borde kanske börja välja tight-passiva bord istället för loose-aggto med hög snittpott som jag brukar göra. Då kanske jag får mer respekt i mina CBs. Men det låter inte vettigt egentligen att sätta sig vid ett tight-passivt bord, låter ganska trist, men ska väl testa det då...typ välja de med lägst snittpott och players/flop. Eller hur ska jag gå till väga egentligen? Tack för lyckoönskningen och lycka till själv! Citera
Stormen Postad 25 April , 2007 Författare Rapport Postad 25 April , 2007 Det är kul att följa din dagbok Storm. Kul att det går så pass bra för dig, du plussar ju nästan varje dag, inte många med förlust.Jag undrar efter skolan, ska du leva på pokern då eller ska du jobba?? Lycka till med pokern Kul att dagboken uppskattas, sånt är alltid trevligt att höra. I sommar vet jag inte vad jag ska göra, verkar som att det kanske inte blir något sommarjobb så isåfall ska jag spela en hel del nätpoker och förhoppningsvis tjäna iallafall några tusenlappar per månad. Till hösten börjar jag plugga till byggingenjör på Örebro Universitet, men ska försöka lira en hel del då också om det ges möjlighet till det. För som Kroonan säger så är det lite svårt att leva på NL50, hade jag varit regular och vinnande på typ NL400 hade jag nog däremot provat på livet som proffs något år iallafall. Spelar jag däremot typ NL100-NL200 så kör jag på med skolan och låter pokern vara en fin extra inkomst. Citera
Stormen Postad 25 April , 2007 Författare Rapport Postad 25 April , 2007 Åhh, faaaan! Ibland är jag så jävla dålig! Spelade en hand asdåligt idag, kunde inte släppa AA trots att det var uppenbart att jag var slagen. Brukar göra sådana korkade misstag när jag småtiltar och är lite allmänt frustrerad, typ vid en minus-session etc. Självmordstankar på den, men WTF(!) är väl bara att ta nya tag snart igen, backade trots allt inte alls särskilt mycket utan resultatet blev -$39,42. Hade dock varit ett grönt resultat om jag hade vikt AA som jag borde gjort och som man måste göra där 24/7. Sessionsresultat: -$39,42 BR: $1381,59 Bonusdollar clearade: $100 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
Stormen Postad 25 April , 2007 Författare Rapport Postad 25 April , 2007 Spelat färdigt för dagen nu. Sista sessionen backade jag ca 2 inköp. 1 på standard motrigg och sedan 1 inköp med OESD + flushdrag vs 2-par där pengarna åker in på floppen. Så dagens spel har verkligen gått skit! Tur att jag idag clearat en bonus på Everest på $150 som gör att dagen går ungefär jämnt upp. Nu vetefasen om jag orkar med refer-a-friend-bonusen på Everest, mitt spel funkar verkligen inte där och motriggen har vart stor på sistonde. Sessionsresultat: inte säker, men ca -$100 BR: $1416,9 Bonusdollar clearade: $250,11 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
Stormen Postad 26 April , 2007 Författare Rapport Postad 26 April , 2007 Här vare livat! Har idag lirat ca 4h och det började halvdåligt men lyckades genom bra spel och en del bra händer vända backet till +$159,16, vilket är jävligt skönt efter senaste dagarnas motgångar. Jag har dessutom beslutat att stanna på Everest och tills bonusarna där är clearade, om jag nu inte skulle åka på massa skit dvs. Nu blir det sömn sen förhoppningsvis en hel del lir dagarna som kommer då jag, efter morgondagen, inte har skola igen förrän onsdag nästa vecka. Sessionsresultat: +$159,16 BR: $1576,06 Bonusdollar clearade: $271,42 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
Stormen Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Såja, har klämt in en 2h-session nu. Dessvärre inleddes den med några riktigt dåliga beslut från min sida och snart var jag back ca 1,5 inköp. Efter det skärpte jag dock till mig och spelade överlag, enligt mig själv, ganska bra poker men lyckades dessvärre inte vända resultatet till ett positivt sådan pga brist på respekt och brist på bra händer. Sessionen slutade -$24,83. Sessionsresultat: -$24,83 BR: $1551,23 Bonusdollar clearade: $287,69 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
Stormen Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Färdigspelat för dagen nu, lirat 4h nu ikväll/natt och det har vart riktigt svängigt och slutar med att jag bara typ tar igen det jag förlorade tidigare idag. Mer spel imorrn! Sessionsresultat: +$25 BR: $1576,23 Bonusdollar clearade: $324,82 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
Stormen Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Blev inte mycket spel idag, 2 ganska korta sessioner. Totalt slutar dagen +$114,43. Har förresten börjat fila på ett samarbete med jozoa här på forumet, vi ska testa utbyta % i varandra. Sessionsresultat: +$114,43 BR: $1690,66 Bonusdollar clearade: $340,19 av $400 @ Everest, $48,64 av $600 @ FTP Citera
sneakycastro Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 Hej! Det ska bli skoj att följa en till NL50 spelare, förutom Kausti. Jag har spelat NL20 i snart en månad på Prima och med rakebacken som kommer snart blir det antagligen NL50 varvat med NL20. Rullen ligger just nu på strax över tusen dollar men snart blir det ett par hundra till och då har jag minst 25 inköp att trolla med. Idag spelade jag första gången på NL50 och det var en ruggigt stor skillnad på spelet tyckte jag. Folk vågade spela händer och syna när de hade outs istället för att lägga sig förutom när de satt på nöten, ungefär. Sedan att jag ställde in mot ett högre set, en floppad stege när jag hade top pair och flush-draw, AA mot 66 osv. gjorde det inte lättare för mig första dagen i ära. Det började hur som helst med att jag tappade fyra inköp men tog i alla fall tillbaka två innan jag gav upp för kvällen. Hur som helst, lycka till och jag ska följa med intresse, även om jag inte skriver hela tiden. Citera
Stormen Postad 30 April , 2007 Författare Rapport Postad 30 April , 2007 Hej!Det ska bli skoj att följa en till NL50 spelare, förutom Kausti. Jag har spelat NL20 i snart en månad på Prima och med rakebacken som kommer snart blir det antagligen NL50 varvat med NL20. Rullen ligger just nu på strax över tusen dollar men snart blir det ett par hundra till och då har jag minst 25 inköp att trolla med. Idag spelade jag första gången på NL50 och det var en ruggigt stor skillnad på spelet tyckte jag. Folk vågade spela händer och syna när de hade outs istället för att lägga sig förutom när de satt på nöten, ungefär. Sedan att jag ställde in mot ett högre set, en floppad stege när jag hade top pair och flush-draw, AA mot 66 osv. gjorde det inte lättare för mig första dagen i ära. Det började hur som helst med att jag tappade fyra inköp men tog i alla fall tillbaka två innan jag gav upp för kvällen. Hur som helst, lycka till och jag ska följa med intresse, även om jag inte skriver hela tiden. Ok, på Everest känns det som att NL50 är precis lika fiskigt som NL25, enda skillnaden tycker jag är att det känns som man får lite mer respekt (fortfarande inte mycket, men mer än på NL25) och därmed kan köra på mer som vanligt (semi-LAG) istället för att behöva bli tight-passiv. Kul med en läsare till , tack för lyckoönskningen och lycka till själv så kanske vi ses vid borden någon gång. Var spelar du förresten? Citera
Recommended Posts