Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har länge hållt till på forumet, dock utan att posta(något som det ska bli ändring på nu). Jag har länge funderat på att starta en dagbok för att kanske få igång motivationen osv och nu äntligen har jag bestämt mig för att förverkliga denna tanke.

Kanske ska börja med en kort presentation. Fiskens namn är Fredrik, kallas Storm av i princip alla som känner mig, fyller 19 i oktober och tar alltså studenten i sommar(SATAN VAD SKÖNT!!! :D:D). Började spela poker hösten 2004 och har sedan dess spelat mer eller mindre regelbundet, mestadels på nätet med okej framgångar. Har mestadels spelat NL50 och preiodvis även $11- & $22-SnGs och har väl plussat typ 30-35k SEK sammanlagt.

Nu efter några tunga veckor har jag beslutat mig för att casha ut och börja bonushora med en BR på $750. Första anhalt blir Paradise Poker och deras 50%-bonus på $100. Och JA, jag vet att det finns 100% $100 på samma site men då får jag ju ingen pf.nu-tshirt ;).

Sådär ja, blev kanske lite långt, men WTF, tvingar ingen att läsa. Nu återstår bara att lista mina mål för Mars månad.

Pokerrelaterade målsättningar:

• Spela minst 15k händer
  • Med hjälp av bonusar arbeta upp rullen till minst $2k
  • Gå åtminstonde break-even i mitt homegame
  • Styra upp regelbundet livecashgamelir utöver det liveslask jag redan hostar
  • Lära mig sluta spela i tid när det går dåligt samt spela längre när det går bra
  • Dagligen posta här i dagboken och även på forumet i övrigt

OT-mål:

• Styrketräna minst 3 ggr/vecka
  • Skriva och lämna in de 9 skolarbeten som i dagsläget plågar min själ
  • Sova minst 6-7h/natt

Kommer försöka skriva här så ofta som möjligt, varje dag hoppas jag. Kommer med updates när jag reggat på Paradise och drar igång första sessionen. Inte för att jag tror någon kommer orka leta sig hit, men om så är fallet så vore det riktigt trevligt:D.

Wish me luck!!

• Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Kul att så många letat sig hit, verkligen! :D Har nu lirat min första session på Paradise Poker. Det där med att spela länge när jag plussar började inte så bra, men jag ska jobba på det! Det blev bara typ 45 minuters spel men ska klämma in åtminstonde en timmes lir till innan dagen är över. Plussade $23,54 men det hade blivit 3 gånger så mycket om det inte vore för en 2- respektive 3-outer. Aja, det är standard, ska inte klaga. Första intrycket är i varje fall att motståndet på Paradise är riktigt soft(men det är klart, det är det väl överallt på micro-stakes) och loose-passivt men att det tyvärr verkar vara dåligt med spelare och aningen seg klient känns det som. 4-tabling NL25 SH är det förresten som gäller tills rullen är uppe i $1,5k.

Sessionsresultat: +$23,54

BR:$773,54

Bonuspoäng: 29 av 1000

Postad

Flyttar förresten imorrn in i en egen 1a i stan. Är riktigt glad, ska bli så skönt:D. Örebro är det förresten vi snackar om. Bor för tillfället hos föräldrarna i Hällefors, 8 mil norr om Örebro och buss-pendlar till och från skolan varje dag = jobbigt!! Egen lägenhet är +EV:p

Postad

Sådär ja, då var dagens andra och sista session avklarad. Blev drygt en timmes spel och $22,49 rikare tar jag och säger gn och gl!

Sessionsresultat: +$22,49

BR: $796,03

Bonuspoäng: 73 av 1000

Postad

Wiee!! Storplusset, hela $2 i vinst efter första MTT/SnG-sessionen med en polare. Ger en timlön på typ 2 SEK vardera, haha! Detta spel är dock utanför bonushoringsrullen, andra pengar. En sådant stort plus kräver belöning i form av pizza innan nästa session börjar:).

Postad

Spelade en hand idag, i en SnG, som jag hade tänkt lägga upp för kommentarer och analyser. Men givetvis glömde jag ta handnummret och minns inte heller alls vad det var för hand eller situation så leta i HHs fungerade inget bra. Aja, första HHn får vänta. Kommer annars som regel lägga upp de händer jag funderar över.

Postad

Sådär ja, då har jag lirat färdigt för dagen. Sista sessionen, den första gällande bonusgrinden, slutade på ett fint +$88,48 + $10 av bonusen. "Bara" $90 kvar att hämta.

Sessionsresultat: +$88,48

Bonusrelease: +$10

BR: $894,51

Bonuspoäng kvar: 866

Nu ska jag ta och sova så jag kan hålla mitt mål om minst 6-7h sömn/natt. GN och GL till alla!:)

Postad

Hehe, njae, när jag lyckades ta mig in på stars så hade jag 500 kvar och mörkarna låg på 50/100. Lyckades inte arbeta mig uppåt. Kommer inte bli mycket lir idag, är nämligen sjuk.

Postad

Spelade denna hand under gårdagen. Vad ska man göra på river? Spelaren är ny vid bordet så jag har inga reads att gå efter.

Game #1869802313 - (blinds $0.10/$0.25) No Limit Texas Hold'em -

2007/03/04-17:12:12.7 (CST)

Table "Namu (5 max)" (real money) -- Seat 4 is the button

Seat 1: lahansen ($2.95 in chips)

Seat 2: stormen ($32.75 in chips)

Seat 4: NapsterAntz ($18.75 in chips)

Seat 5: EvilPablo ($22.79 in chips)

EvilPablo: Post Small Blind ($0.10)

lahansen: Post Big Blind ($0.25)

Dealing...

Dealt to stormen [ As ]

Dealt to stormen [ 9d ]

stormen : Raise ($0.80)

NapsterAntz: Fold

EvilPablo: Call ($0.70)

lahansen: Fold

*** FLOP *** : [ 4c Jd 9s ]

EvilPablo: Bet ($0.70)

stormen : Raise ($2.20)

EvilPablo: Call ($1.50)

*** TURN *** : [ 4c Jd 9s ] [ Ad ]

EvilPablo: Bet ($0.70)

stormen : Raise ($3.60)

EvilPablo: Call ($2.90)

*** RIVER *** : [ 4c Jd 9s Ad ] [ 2d ]

EvilPablo: Check

stormen : ?

Postad

Dagens mål:

• Klonka lite med Slampen
  • Ringa några företag angående sommarjobb
  • Skriva brev till dessa företag
  • Skriva ett av de nio skolarbeten jag har att göra
  • Göra färdigt ett annat skolarbete
  • Grinda minst 3h på bonusen

Ska ringa om sommarjobb nu så fort jag ätit. Hoppas innerligt att jag får jag på något, annars blir det poker hela sommaren:mrgreen: .

Postad

Happ, då är 2 av dagens mål avklarade. Grind med Slampen samt ringa om sommarjobb. Grinden gick som det gjort för det mesta senaste tiden vi lirat...backade $107 denna gång. Lite sjuka utdragningar osv. Känns som bad beats och bubblande är synonymt med vårt spel tillsammans. Fattar inte hur jag klarar mig så bra när jag lirar själv:roll:. Kanske kommer med några HHs från vårt lir tillsammans så får vi se om det bara är oflyt eller om man kanske ska spela annorlunda....

Aja, nu ska jag käka och sen göra en referat-övning. <--skolarbete