TheEmbassy Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Fi i handen är bucks408, har inga stats på honom när jag spelar handen, han har kanske spelat 10 händer på bordet, han har vunnit en hand eller två utan showdown. FullTiltPoker: (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - Seat 1: bucks408 ($259.50) Seat 2: jijon ($118.70) Seat 3: INutOnYou ($223.20) Seat 4: HERO ($222.75) Seat 5: The_Wookie ($23.15) Seat 6: Jubaa ($193) jijon posts the small blind of $1 INutOnYou posts the big blind of $2 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [Kc Ad] HERO raises to $7 The_Wookie folds Jubaa folds bucks408 calls $7 jijon folds INutOnYou folds *** FLOP *** [Ks Jd 9d] HERO bets $12 bucks408 raises to $34 HERO has 15 seconds left to act HERO calls $22 Betar ut 12 i 17-pot. Brukar beta ut 14, men vill helst inte ha stort omslag på denna brädan, så jag väljer att hålla nere potten lite. Får omslag, väljer att syna. Slå om känns kallt och lägga väl vekt. *** TURN *** [Ks Jd 9d] [Jh] HERO checks bucks408 bets $54 HERO ???? Checkar och får 3/5 potbet mot mig. Now what? Citera
kippe Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 är det så mycket mer än KQ du slår? skulle vara nån hatt med KT Citera
Jerico Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Tycker faktiskt att du ska trycka in nu. Han har varit aktiv direkt och det är stor chans att han är på ett drag. Förstår inte hur han ska ha en knekt (förutom en fullproppad KJ/J9 då). Har han 99/QT så grattis. Citera
Pokershark Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Har under de senaste dagarna kommit fram till att det är ev- minus att spela AK när fi raisar floppen. Så de så! Citera
heddy Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 bra spelat, men från turn hittar jag inte hur man kan gå vidare här. tror väldigt sällan att tptk står här. chansen finns ju att han är ute på en bluff också, men då krävs det ett ställ för att få reda på det. utan read foldar jag dock här då jag tror att händer som JT, J9, QTs är ganska representativa i hans hd med tanke på omslaget på flop Citera
TheEmbassy Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2007 Foldade handen på turn. Känns som att jag bara slår bluffen, men det känns alltid lite tight att vika AK när man träffar. Citera
edison Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 är det så mycket mer än KQ du slår? skulle vara nån hatt med KT Ser du att det är ett färgdrag på floppen? Citera
Supertequila Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Känns som vik på turn är rätt. Du är ur position och kan nog vänta dig en tung bet på river också, i normalfallet, och det känns inte som AK är stark nog här att ta den sortens action ur position. Citera
Dave^ Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Håller med ngr andra här om att ett vik sitter bra, för du slår inte mycket och du är ur position och det kan bli svårt att komma till showdown på ett behagligt sätt. Citera
Recommended Posts