Gå till innehåll

Vilken torrentklient är bäst?


illerrre

Recommended Posts

Eftersom utorrent är den minsta klienten på marknaden så verkar det väldigt konstigt att den skulle fucka upp din dator. Misstänker att du har något väldigt udda program eller malware som bråkar med dig.

 

Värt att tänka på är också att en del klienter (typ bitlord) är blockade av en del seedare eftersom de fuskar med siffrorna. Plus att de kan poppa reklam och lite annan skit samt inte är särskilt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom utorrent är den minsta klienten på marknaden så verkar det väldigt konstigt att den skulle fucka upp din dator. Misstänker att du har något väldigt udda program eller malware som bråkar med dig.

 

Värt att tänka på är också att en del klienter (typ bitlord) är blockade av en del seedare eftersom de fuskar med siffrorna. Plus att de kan poppa reklam och lite annan skit samt inte är särskilt bra.

 

Det är pokerdatorn den har börjat fucka på, så jag tvivlar att jag har malware eller något annat... Fast man vet ju aldrig. Men jag gör i stort sett inget annat än att spela poker på denna datorn (undantaget idag då jag verkligen ville ha ner ett album på denna datorn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör utorrent. Finns också xtorrent, som ser ut exakt likadant som utorrent. Men har inbyggt "ratio fusk" som gör att man alltid har ratio 1

 

Du vet att alla seriösa torrentsidor märker sådant ganska snabbt om man använder det frekvent, vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uTorrent tycker jag är klart bäst om du inte är en super avancerad torrent användare, för då är Azureus bäst att använda. Enligt mig.

 

uTorrent tar mkt mindre av minnet medan Azureus tar tok mycket av minnet (pga det är en Java client) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att alla seriösa torrentsidor märker sådant ganska snabbt om man använder det frekvent, vad?

 

Jag använder inte det. Men jag har en kompis som använt det riktigt länge och aldrig blivit upptäckt. Om man gör så att man får ratio 20 lär det upptäckas ganska snabbt. Men håller man sig mellan 0.45-0.9 i ratio, så blir det väll ganska svårt att upptäcka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte det. Men jag har en kompis som använt det riktigt länge och aldrig blivit upptäckt. Om man gör så att man får ratio 20 lär det upptäckas ganska snabbt. Men håller man sig mellan 0.45-0.9 i ratio, så blir det väll ganska svårt att upptäcka?

 

Nej, det finns program som checkar om du fuskar. Jag vet inte riktigt hur det går till, men jag har läst om det.. Fast detta fusket kanske är något nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns program som checkar om du fuskar. Jag vet inte riktigt hur det går till, men jag har läst om det.. Fast detta fusket kanske är något nytt?

 

Jag har ingen aning hur detta fusk funkar. Förutom att för varje mb du laddar ner får du också 1mb i upload. Istället för andra fuskprogram som laddar upp Xmb/gb på 1 sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har uTorrent för fördelar jämfört med BitComet?
Den tar mindre minne, snyggare interface, kan automatladda särskilda torrents från rss-feeds, omformatera namn, randomnisera portar, kryptera överföringen och lite sånt. Största fördelen är den låga minnesanvändningen imo.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...