Dave^ Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Button ($26.30) SB ($102.15) BB ($102.05) HERO ($93.85) MP ($133.30) Preflop: Hero is UTG with Q, Q. HERO raises to $4, 1 fold, Button calls $4, SB calls $3.50, BB calls $3. Flop: ($16) 2, 9, 8(4 players) SB checks, BB checks, HERO bets $11, Button folds, SB calls $11, BB folds. Turn: ($38) 5(2 players) SB checks, HERO bets $24.5, SB raises to $61, HERO ... ? Har ingen särskild read på Fi i fråga. Men HD bör väll vara: set, TT, JJ, A9 (?), 98, semi-bluff (som JTo eller JTs, först nämnda hand spelar väll iofs inte så här så ofta...), bluff (känns dock inte så troligt, men man vet ju aldrig). Pushar ni in det sista eller foldar ni? Citera
Joe_21 Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Svårt läge. QQ är en svårspelad hand. Här har du en limpfisk från SB som kan sitta på i princip vad som helst. Med så många med dig till floppen kanske du borde ta det lite lugnare på turnen. Känns som att du är slagen här ganska ofta. SB, smoothcallar din stora bet på floppen, o med tanke på att han har 2 bakom sig, känns det som att han försöker få med sig fler. Tror jag skulle folda här. Citera
dedu Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Han borde nästan sitta på 67 där som spelad. Dock tycker jag nog du borde checka turn och låta han bluffa rivern istället, eftersom turnkortet leder till att många händer får bra drag och är därför villiga att semibluffa. Citera
ebisumaru Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Jag viker här. Ni som säger checka turn, jag tror att bet är bättre men är inte säker. Det är marginellt. Citera
cOP Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Bet är sämre eftersom "vadskahanha"-suget sätter in så hårt när han höjer Citera
Pokershark Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Perfekt spelat men vik här! Idiotiskt att checka turnen i det här fallet. Citera
Recommended Posts