Max Cady Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 I alla HH-trådar så hänvisas alltid (nästan iallafall) till vad som är ett EV-spel och inte. Har tänkt på att de flesta (alla?) HH's jag postar numer rör huruvida jag ska folda, syna eller pusha preflop (nästan aldrig postflop spel? ), alltså vad som är EV eller ej. Mitt problem är att jag förstår för lite av detta och följdaktligen inte har EV-tänket i bakhuvudet när jag spelar men känner alltmer att jag MÅSTE lära mig detta nångång! Så nu till min fråga, hur kommer jag in i EV-tänket? Vilket av SNGPT ($79) och SNGEGT ($30 utan realtidsfunktionen som jag inte vill ha ) är bäst att köpa för mig? Är verkligen SNGPT sååå mycket bättre att det är värt ca $50 mer? Finns det funktioner i SNGPT som inte finns i SNGEGT och som jag behöver? Kan ni hjälpa mig? Ge mig argument för det ena eller andra! Jag vill utveckals!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 äsch kör på känsla det gör jag. Slöseri med tid att sitta med massa program:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 Har bara använt SNGPT... Var det någon som ens fick SNGEGT att fungera? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 Har bara använt SNGPT... Var det någon som ens fick SNGEGT att fungera? Jag använder SNGEGT och det funkar alldeles utmärkt (på stars i alla fall). Nu är jag inte så duktig på sng, så tror inte att jag kan säga vilket som är bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billey Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 jag använder mig av SNGEGT fungerar exakt som SNGPT. den enda skillnaden på programmen är att SNGPT har en tutorial. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 jag använder mig av SNGEGT fungerar exakt som SNGPT. den enda skillnaden på programmen är att SNGPT har en tutorial. SNGEGT har en lajvfunktion också. SNGPT är iofs värd sin vikt i guld även om man skalar bort själva programmet och bara läser tutorialsen. Synd att de nya artiklarna aldrig verkar dyka upp dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 SNGWIZ kan du prova gratis i 30 dagar. Jag har inte meckat så mycket med det än men vad der verakr som så är det en sngpt variant. Fråga Conspiracy, tror han använder det, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ettkorv Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 SNGEGT har en lajvfunktion också. SNGPT är iofs värd sin vikt i guld även om man skalar bort själva programmet och bara läser tutorialsen. Synd att de nya artiklarna aldrig verkar dyka upp dock. värd sin vikt i guld? Du menar att det är helt värdelöst? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 Exakt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 2 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 Kan inte säga att jag blivit så mycket klokare än? Vilket är mest lämpligt att köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 Om du inte vill använda livefunktionen, så får du fråga dig om SNGPT:s tutorials är värda $50 för dig. Isf SNGPT, annars SNGEGT. Men varför inte väga in Wiz i bedömningen också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billey Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 SNGEGT har en lajvfunktion också. SNGPT är iofs värd sin vikt i guld även om man skalar bort själva programmet och bara läser tutorialsen. Synd att de nya artiklarna aldrig verkar dyka upp dock. han var inte intreserad av livefunktionen i SNGEGT. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 han var inte intreserad av livefunktionen i SNGEGT. Jag är en slarver som inte läser tillräckligt noga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Om du inte vill använda livefunktionen, så får du fråga dig om SNGPT:s tutorials är värda $50 för dig. Isf SNGPT, annars SNGEGT. Men varför inte väga in Wiz i bedömningen också? Hmmm...minns att jag testat Wiz men det har gått ut nu. Kommer inte ihåg hur det var faktiskt? Angående tutorialen i SNGPT så kanske man kan köpa den som worddokument av nån vänlig själ.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
billey Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 SNGEGT har fått nån ny SNG-quiz vid sista uppdateringen. har dock inte testat den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
allt Postad 18 Mars , 2007 Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 SNGEGT är enligt mig ett bättre val än SNGPT. Anledning #1: Det är billigare. Anledning #2: Det innehåller ett bra quiz, bra träning imo. Anledning #3: Det är enligt mig mer användarvänligt (tänker främst på hur man ställer in handranges). Anledning #4: Livefunktionen (den ville iofs du inte ha,, men personligen gillar jag den) SNGWIZ vet jag inte mycket om. Jag får väll ta och ladda ner trial-versionen någon gång. Kan någon korfattat berätta avd SNGWIZ gör bättre än SNGEGT och vad den har för funktioner utöver SNGEGT? Om jag minns rätt så föredrar dom på 2+2 SNGWIZ, men jag har inte fårr någon klarhet i varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 18 Mars , 2007 Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 Kolla även in propokertools.com som är gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 19 Mars , 2007 Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 Hmmm...minns att jag testat Wiz men det har gått ut nu. Kommer inte ihåg hur det var faktiskt? Angående tutorialen i SNGPT så kanske man kan köpa den som worddokument av nån vänlig själ.... Om man spelar på en site som SNGWIZ stöder verkar SNGWIZ att föredra framför SNGPT. I WIZ öppnar du bara en turre som du spelat så har du ett "facit", dvs den talar om ifall din push/fold var korrekt. Mycket bekvämt. SNGEGT vet jag inte så mycket om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 19 Mars , 2007 Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 Kolla även in propokertools.com som är gratis. Verkar bra. Mindre kraftfull, text verkar den inte kunna ge dig svar på vilken range du ska pusha/syna, men att testa en enskild hand funkar ju utmärkt. O gratis är ju alltid gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Captain Morgan Postad 24 Mars , 2007 Rapport Share Postad 24 Mars , 2007 Jag spelar på Prima. Vilka av programmen fungerar där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts