Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!


pumans

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snälla låt det rulla på så här nu. Usel dag hittils, men nöter på och nu kunde jag börja vinna lite shorthanded sng´s också.:-) Vunnit 6 st av 14. Några fjärdeplatser där jag blev utdragen som vanligt, men försöker ta åt mig att jag kunde börja vinna igen. Låg nästan 100 back idag, men har nu tagit ikapp ungefär hälften. Fullring var nog inget för mig just nu iaf, 6 raka OOTM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vill sig inte. Efter vinsterna kom bara en massa andreplatser. Nytt sportsbet är lagt för kvällen.

 

Linköping 1

Roma 1X---->2,62*$77 (ungefär)

 

Hoppas jag kan börja få lite flyt igen. Missar jag denna har jag torskat halva rullen på två dagar, vilket inte är bra. Blir inga högre insatser på sport med denna rulle om jag missar denna också om då inte poker går bättre igen förstås.

 

Håller på United, men tror Roma fixar X tyvärr. Ingen sista spark och mål nu manchester som Bayerna lyckades med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan alltså! Nu när jag läser vad som hänt sen senast jag läst så lider jag med dig! Själv har jag enbart lirat $5 Extreme SH med hyffsat resultat. Lyckades tilta ner mig på för höga bord och fick ta en dags ledigt och börja grinda på nästan de lägsta bordden igen. Men snart tillbaka på startrullen. ;) Så det har gått bra. En del i det bra resultatet är väl att jag lyckades klonka finalbord i en 5.5k garanti 20+2 inköp. 79 dollar fick ja för en 10 plats. Hade varit najs med 1660 för en första plats ;) Men gick allin med AJ och fick syn utav KK och var då ute ;) Men nöjd med spelet iaf. Lyckades dra ut en QQ med TT på rivern så den satt som den skulle :P

 

Fortsatt lycka till och jobba på bara! Motriggen går nog över till medrigg snart! Hoppas på det iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där om ROI förresten , kan bli lite tjat nu men vill ha det klart för mig :-)

Har en kompis som satte in 200 dollar.. Spelade upp till 1600 dollar på en vecka på 10,20 och 50 dollars SNGS..vad blir hans ROI för den tiden? Vore nice8-) peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där om ROI förresten , kan bli lite tjat nu men vill ha det klart för mig :-)

Har en kompis som satte in 200 dollar.. Spelade upp till 1600 dollar på en vecka på 10,20 och 50 dollars SNGS..vad blir hans ROI för den tiden? Vore nice8-) peace

 

Det beror alldeles på hur måmga han spelade på varje nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där om ROI förresten , kan bli lite tjat nu men vill ha det klart för mig :-)

Har en kompis som satte in 200 dollar.. Spelade upp till 1600 dollar på en vecka på 10,20 och 50 dollars SNGS..vad blir hans ROI för den tiden? Vore nice8-) peace

 

Jepp beror helt och hållet på hur mycket den totala insatsen har varit precis som AnnaDea poängterar. Men hans ROI är säkert hög om han gjorde det på en vecka. Kanske han spela 20 st på varje för att ta ett exempel. Det blir totala insatser på (11*20)+(22*20)+(55*20) om man tar med raken. Det blir totalt 1760 dollar i insatser. Hans vinst är ju 1600-200=1400 och då blir ROI för detta exempel 1760/1400=125%.

 

Hoppas du har det klart för dig nu.:-) Och ja just det. Jag spelar på nordicbet för tillfälllet, men sannolikheten finns inte där just nu.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan alltså! Nu när jag läser vad som hänt sen senast jag läst så lider jag med dig! Själv har jag enbart lirat $5 Extreme SH med hyffsat resultat. Lyckades tilta ner mig på för höga bord och fick ta en dags ledigt och börja grinda på nästan de lägsta bordden igen. Men snart tillbaka på startrullen. ;) Så det har gått bra. En del i det bra resultatet är väl att jag lyckades klonka finalbord i en 5.5k garanti 20+2 inköp. 79 dollar fick ja för en 10 plats. Hade varit najs med 1660 för en första plats ;) Men gick allin med AJ och fick syn utav KK och var då ute ;) Men nöjd med spelet iaf. Lyckades dra ut en QQ med TT på rivern så den satt som den skulle :P

 

Fortsatt lycka till och jobba på bara! Motriggen går nog över till medrigg snart! Hoppas på det iaf!

 

Känns verkligen hopplöst:-( Fortfarande bra BR för 10 dollars och det ska jag inte kunna gula så det är bara till att gneta på. Hoppas jag kan få in mitt sportspel idag så känns det bättre med pokern också. Igår var det precis som om en outare drar ut på rivern när dem kvittera på sista sparken.

 

Riktigt bra plus sen nyår har jag fortfarande så ska inte klaga för mycket. Och dessutom är jag plus i april också om man räknar med cashbacken.:-P Vill ju givetvis gå plus på spelet också, men plus är alltid plus. Ikväll blir det hockey och fotboll iaf så jag får se om det bli mer poker eller inte. Blir mycket i veckan iaf. För än har jag inte gett mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linköping - MODO 5-1 SLUT:-D

Roma - Manchester 1-0 i halvtid. :-)

 

Går inte detta hem nu så vett i fan va jag gör.:-P Scholes är dessutom utvisad för bortalaget. Kanske livebettar på united till 28 gånger pengarna för att säkra upp:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45*22=990

104*5=520---->1510kr

 

Innan halvtid spela jag united till 22 gånger och nu har dem kvitterat och jag fick lägga dit 15 dollar till som är ca 104kr. Nu är man helgarderad och vinner en hundralapp mer om united vinner:-D Vinner hundralapp mer om united vinner matchen. Så får hoppas på det.

 

Den tidigare dubbeln jag la upp innan ger 1415kr.

 

Typiskt nog gjorde Roma mål nu:-(

 

edit: tagit ut från rullen för sportspel: 77+6+15=$98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern vill säg verkligen inte. Förlorar precis allt. När det jämnar ut sig ska jag tjäna så mycket.:-P Någon gång måste ju favorithänderna också vinna. :rolleyes:

 

Idag: -$76

Sport: +$105

BR: $592

April: -$235

 

 

Skönt att sportspelet satt idag. Pokern gick ju som vanligt dessutom. Har satt som mål att försöka sakta men säkert hämta upp förlusten på 235 dollar. Skiter just nu i aprilmålen som inte kommer gå i uppfyllelse ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags för stars?

 

Tycker primas blind nivåer suger rätt stenhårt.

 

Testa stars.. Ge det en chans.. And ull never go back!

 

funderar starkt på att byta, men gillar cashbacken man får på nordic. Jag får se vad jag gör. vad lirar du förresten? turbos eller regulars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprider lite hit och dit nu tycker jag. Var med i en re-buy turnering och åkte ut mot fyrtal i åttor när jag själv har set i kungar. Åttan på rivern. 12,5 back på den turren. Lite slask på cashgame gick bra till en början men sen gjorde man en tomtesyn och gick kanske 15 dollar back. Plus lite på sng´s och man är nere i ca 50 back för dagen. Riktigt surt när jag skulle börja gneta ihop förlusterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen ngt bra! Spela 4 st fullring samtidigt och resultatet blev 1-1-2-5. Två vinster! Sista handen där jag sluta femma tyder på att turen inte har vänt iaf. Ligger plus för dagen! Kanske inte ska spela mer idag då:-P

 

** Game ID 1305912961 starting - 2007-04-05 11:42:52

** Puerto Escondido [Hold 'em] (160.00|320.00 No Limit - STT) Real Money

 

- dokterdre sitting in seat 4 with $1490.00

- Nhat_nhi_do sitting in seat 5 with $1874.23

- MMardigan sitting in seat 7 with $1430.00

- pumans sitting in seat 9 with $750.00 [Dealer]

- L3gO sitting in seat 10 with $4215.77

 

L3gO posted the small blind - $80.00

dokterdre posted the big blind - $160.00

 

** Dealing card to pumans: Queen of Diamonds, Queen of Hearts

Nhat_nhi_do raised - $320.00

MMardigan folded

pumans went all-in - $750.00

L3gO folded

dokterdre folded

Nhat_nhi_do called - $750.00

Nhat_nhi_do shows: 6 of Clubs, 7 of Clubs

 

** Dealing the flop: 5 of Clubs, Ace of Hearts, Queen of Spades

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

 

** Dealing the river: 8 of Hearts

Nhat_nhi_do wins $1740.00 from the main pot

 

End of game 1305912961

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah fan , testa stars..1500 i start , men sköna blindsperioder. Startar SNGS hela tiden sen har dom ju också schyssta MTTS.

Annars ser Everest bra ut , har en polare som spelar SNGS där och han har plusat cirka 3000 dollar på 2 veckor på 50 dollars nivån. Dom ska vara sjukligt fiskiga:-D . Fixade också rakeback på 50 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah fan , testa stars..1500 i start , men sköna blindsperioder. Startar SNGS hela tiden sen har dom ju också schyssta MTTS.

Annars ser Everest bra ut , har en polare som spelar SNGS där och han har plusat cirka 3000 dollar på 2 veckor på 50 dollars nivån. Dom ska vara sjukligt fiskiga:-D . Fixade också rakeback på 50 %.

 

kommer vänta över påsken iaf. Börjar tror att det blir för mycket lotto när startmarkerna ligger på 1000. 15+1 turbos ser rätt bra ut på stars. Inte så hög rake plus att man verkar hinna spela poker ändå utan att en sng behöver ta för lång tid. Regular på nordicbet tar slut på typ 25-30 min om man går långt, men det såg ut som om dem på stars varar i ungefär en timme. Tror jag kan spela välidgt stabilt på fullring också eller hoppas det iaf. Men vi får se. Nordic har gått ganska bra hittils.

 

50% är väl inte till alla på everest?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt sportspel lagt!

 

Spelar idag på Leverkusen i UEFA cupen. De möter Osasuna, som har skadeproblem. Ca $75 är satsade till oddset 1,95. Kunde fått 2,05, men var lite sent ute. Med en del poker denna vecka så blir det lite omväxling med lite betting också. Pokern har för en gångs skulle gått bra idag. Bio senare ikväll så blir kanske inte så mycket mer spel idag. Kanske kan klämma in ngt om jag blir sugen:-P Nu blir det snart käk iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg 400 på bio idag och den var riktigt bra. Mindre bra var Leverkusens stortorsk i fotbollen.

 

Idag: +$58

Sport: -$75

BR: $575

April: -$177

 

Hitta plusset igen på pokerspelet. La nästan 60 back, men sen kom vändningen som jag hoppas varar ett tag. 177 dollar kvar att kämpa in. Blivit en del sportsbetting denna vecka, men det har också varit en del att spela på. Gått lite back på det de tre senaste dagarna, men har vunnit hyfsat på det innan så jag fortsätter och lira om jag finner roliga spel. Spelen ändrar i bankrullen men har inget med de andra resultaten att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ja! Nu börjar det likna ngt:-)

 

Har för tillfället 17 raka ITM där 8 st är vinster och 50/50 på dem andra. Ligger riktigt bra plus för dagen och återkommer med det senare. Snart jobbat in backet för månaden.

 

Lite trögt dock med sportspelen, som påverkar bankrullen negativt, men det vänder snart. Ska iaf inte försöka spela på allt som jag kan få för mig ibland fast det är kul och intressant med betting. Torska iaf ca 50 dollar på hockeyfinalen idag, men lär spela på linköping igen på söndag.

 

Allsvensk premiär för MFF imorgon!:-D Fan va härligt att det är igång! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...