Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!

pumans

Recommended Posts

Lyckad dag!:-)

Spela nog min bästa pingis på väldigt länge möjligtvis någonsin? Riktigt bra det gått på sistone på träning och idag hade vi tidig seriefinal. Senaste matcherna har vi krossat motståndet fullständigt tack vare ett nyförvärv som lira i elitserien för 20-30 år sedan:-P Bytat ut en spelare som oftast förlorar 2-3 singlar varje seriematch beroende på hur många han får spela mot en som inte har förlorat ännu. 3-0 istället för 0-2, 1-2 el 0-3 är ganska mycket bättre.

Tyvärr fick sopan som jag vill kalla han:-P spela idag då andra alt. tredjemannen var borta idag. (Vet inte om jag eller han är bättre nämligen). Skit i vilket, vi vann med klara 8-4 ändå då jag och nyförvärvet vann vars 3 singlar ganska enkelt och dessutom vann vi vår dubbel. Sen vann vi en till, men det var ngn annan som vann. Inte sopan iaf.:-P

Jaja svammlar en massa och säkert ingen som orkat läsa hit, men glad över att vi nu har serien i egna händer igen. Vinner vi resterande 3 matcher går vi upp till fyran, vilket skulle vara mycket roligare att spela.

Tråkigt idag var att man missa handbollen pga pingisen och desto tråkigare att dem förlora.:-( Riktigt bra turnering har dem gjort iaf trots att man varit ganska arg stundtals. Dålig coaching och så extremt oerfaret många stunder. Tror annars det hade kunnat gå riktigt bra.

Också slutligen pokern! Blev en 2 timmars session nu innan läggdag och hitta plusset igen efter gårdagens sorti. +$89, dock låg jag på det dubbla. Måste bli bättre på att inte ändra spelet när jag ligger på bra plus, vilket jag gör och oftast tappar jag ngt inköp innan jag stänger ner. Skärpning på den punkten.

Imorgon blir det kanske lite party. Eller ja vi ska träffas några stycken och lag alite mat så det blir trevligt. Lördag, pingistävling i Limhamn. Får se om det blir någon poker. Kanske, kanske!:-)

Nej nu orkar jag inte mer - mot sängen!

Sov sött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tips på att undvika tilt när man inte träffar något och det känns som markerna rinner iväg sakta men säkert till diverse motståndare? Känns som det är mitt största problem nu. Blir riktigt otålig när jag spelar kanske över en timme utan att träffa någonting eller inte får ut någonting utav träffarna. Hur gör ni? Bara nöter på kanske, men finns det något annat man kan göra?

Körde en session tidigare och tappa ca 2 inköp på mest dåligt spel, men även att jag inte träffa ett dugg. Sen tilta jag iväg helt onödigt lite mer än 2 inköp. Typ AI PF med 89s i en hand eller vad jag gjorde. Bra Marcus!:-(

Nu har jag även gjort en ny databas i PT, som jag hoppas kan hjälpa mig faktiskt. Hade så katastrofalt dåligt resultat på NL50 i förra så blev arg varje gång jag gick in och kolla. Tror jag avsluta nu med ett resultat på typ -$600 på 50k händer. Inte alls bra, men det har iofs varit betydligt värre. Backa extremt mycket förra året när jag försökte spela cg och då förlora jag väldigt mycket. Plus i Januari på cg fortfarande så det går framåt, men måste ha 100% fokus varje gång jag spelar annars kan det va så. Hoppas jag kan hitta motivation genom att gjort en ny databas iaf och jag tror det kan funka. Vill ju få fina resultat att jobba på.

Vad är bra förresten? Vad bör/ska jag sikta på? Bra resultat i BB/100?

Käk nu.

Rulle: $1845

Länk till kommentar

Utekväll med polarna idag, men blev en minisession nu. Måste sova för upp tidigt imorgon och lira pingistävling. Kommentera gärna handen jag lägger upp nu. Kan jag spela den annorlunda?

** Game ID 1835140907 starting - 2008-01-26 02:57:16

** Joliane [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- sadza19 sitting in seat 1 with $56.74

- Deschamps sitting in seat 2 with $42.99

- Dekodern sitting in seat 3 with $36.42

- DeValois sitting in seat 4 with $52.75

- FilthBox sitting in seat 5 with $47.87 [Dealer]

- pumans sitting in seat 6 with $76.25

pumans posted the small blind - $0.25

sadza19 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to pumans: Queen of Diamonds, Ace of Diamonds

Deschamps raised - $2.00

Dekodern folded

DeValois called - $2.00

FilthBox folded

pumans called - $2.00

sadza19 called - $2.00

** Dealing the flop: Jack of Spades, Queen of Spades, 6 of Hearts

pumans checked

sadza19 checked

Deschamps bet - $4.00

DeValois folded

pumans raised - $10.00

sadza19 folded

Deschamps called - $10.00

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

pumans bet - $14.00

Deschamps went all-in - $30.99

pumans called - $30.99

** Dealing the river: 3 of Hearts

Deschamps shows: King of Spades, King of Diamonds

pumans mucks: Queen of Diamonds, Ace of Diamonds

Deschamps wins $86.98 from the main pot

Sessionen gick jämnt upp btw.

Sov sött!

Länk till kommentar

Utekväll med polarna idag, men blev en minisession nu. Måste sova för upp tidigt imorgon och lira pingistävling. Kommentera gärna handen jag lägger upp nu. Kan jag spela den annorlunda?

** Game ID 1835140907 starting - 2008-01-26 02:57:16

** Joliane [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- sadza19 sitting in seat 1 with $56.74

- Deschamps sitting in seat 2 with $42.99

- Dekodern sitting in seat 3 with $36.42

- DeValois sitting in seat 4 with $52.75

- FilthBox sitting in seat 5 with $47.87 [Dealer]

- pumans sitting in seat 6 with $76.25

pumans posted the small blind - $0.25

sadza19 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to pumans: Queen of Diamonds, Ace of Diamonds

Deschamps raised - $2.00

Dekodern folded

DeValois called - $2.00

FilthBox folded

pumans called - $2.00

sadza19 called - $2.00

** Dealing the flop: Jack of Spades, Queen of Spades, 6 of Hearts

pumans checked

sadza19 checked

Deschamps bet - $4.00

DeValois folded

pumans raised - $10.00

sadza19 folded

Deschamps called - $10.00

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

pumans bet - $14.00

Deschamps went all-in - $30.99

pumans called - $30.99

** Dealing the river: 3 of Hearts

Deschamps shows: King of Spades, King of Diamonds

pumans mucks: Queen of Diamonds, Ace of Diamonds

Deschamps wins $86.98 from the main pot

Sessionen gick jämnt upp btw.

Sov sött!

Ja... 3 beta preflop så kommer förstå tidigare att AQ inte håller mot hans hand o då kommer du billigare undan.

Länk till kommentar

Fick återgå till det jag kan, nämligen sng. Har lirat nu under kvällen mellan all handboll och fotboll. Runt +$150 på ca 50st. Ska snart testa lite NL50 igen. Ligger inte back i Jan på det ännu, men snart antagligen. Nej jag ska ge fan i att tilta iaf. Förstår inte varför jag har så lätt för det i cg?

Rulle: $1740

Länk till kommentar

Tighta till dig i blindsen... Du synade en hel del knappraisar och la dig direkt mot cb... Ibland hade jag, ibland inte.. Men det där misstaget gjorde jag med i början.. Tappade som fan med pengar i big blind.. Såg dig med Q7s en gng.. det e inge bra att ta syn med...

I övrigt kan det svänga bra på prima.. var upp 600 som max idag o sluta på 200 plus... So keep up!

Länk till kommentar

jaha då gick man 170 dollar back till på NL50. Jag suger! 140 till dig emwi och 30 till diverse lirare. Tydligen svänger det bara neråt för mig.

19,20/10,8/1,70 är statsen för nattens session. 1500 händer. Va tycks? Hur bör jag spela istället? Känner mig så jävla lost.:evil::cry::-(:oops:

Var på väg att bli skaplig månad, men nu går allt rakt ner. Fan pinsamt att inte slå mininivåer.:oops::-( Det värsta är att jag tror jag kan, men tydligen inte eller ja jag vet inte någonting just nu.

SOVA!

Länk till kommentar

Du kan..... Trust me.

Nr 1: spela inte efter kl 02.00... Massa idioter..

Spela på annars... Du lär dig allt eftersom. Jag har precis efter typ 3 mån helvete börjat fatta galoppen.... Lite....

Har börjat spela dragen mycket mer aggro... Det gör det bättre för mig iaf.. Har också börjat 4beta mer.. Hjälper också.. Men som sagt det kommer... Satsa på paren.. De är en guldgruva tills man får häng på skiten!

Länk till kommentar

Satt du på draget då du gick all in på turn mot mitt öppna drag o träffade Ess ( AJ ) ?

Sedan vann du ju med AKs mot min 79s fast du inte fick in draget:)

Men min 9Ts mot 777 och 555 var fint skön:) 193 dollar hehe räddade min session... plussade 35 dollar.. var ner ett tag runt 250

Länk till kommentar

Ner lite mer än 2 inköp till.:lol::-D

Fortsätter i denna jämna och fina nerförsbacke så är jag gul inom 30 dagar. Nej vänta får lite rb också. Ja då klarar jag mig kanske i 45 dagar.

Sen i fredags har jag torskat $740 på NL50.:-D Lysande spel hela tiden.

Rulle: $1467 nu, varit nästan $2300.:-D :-D

Jag e så glad att det blir sng snart igen!:-D:lol:8-):mrgreen:

Kommer skita i dagboken också en framtid framöver. Känner att jag inte skriver något vettigt för fem öre. Plus ingen respons så jag får med andra ord inte ut mycket av att skriva här. Beror väl mest på mig själv antar jag.

Hejdå!

GL!8-)

Länk till kommentar

Satt du på draget då du gick all in på turn mot mitt öppna drag o träffade Ess ( AJ ) ?

Sedan vann du ju med AKs mot min 79s fast du inte fick in draget:)

Men min 9Ts mot 777 och 555 var fint skön:) 193 dollar hehe räddade min session... plussade 35 dollar.. var ner ett tag runt 250

Jepp satt på K10 hjärter tror jag. Färgdrag och J för stege. Kunde inte vinna någon hand. Floppar nötfärg mot en som träffar set i tior. All in på turn då brädan inte är parad ännu och sen på river får han käk. 120 dollar pot.

Sen all in PF med KK vs AA. 120 dollar pot. Så ingen flyt, men ingen idé att lira NL50 för mig ändå.

Länk till kommentar

Nu ska du se att det snart vänder,

när du ögonen mot sng vänder.

Du kommer bli glad när det händer,

plötsligt står dina händer.....

KÄMPA

lol :lol:. Den var fan bra :-P

Ja Puman det vänder. Befinner mig i samma sits. Rullen var uppe på 2350 och man kände hur NL100 borden kallade ut mitt namn; "Paaastan.. Paaastan. kom hit och spela". Så spelar man SVS, backar 2,5tkr på 2,5-5krs, spelar turnering som skiter sig, försöker kvala sig till expekt cruise, ovanpå det torskar ett inköp på NL50 så är man tillbaka på 1850 :cry:.

Men det vänder, det gör det alltid :-D.

GL

Länk till kommentar

Tack tack!

Jo precis så kändes det lite för mig med. Jag har äntligen börjat vinna på cg och snart blir det NL100 osv, tänkte jag. Låg runt $700 på NL50 i Jan innan raset kom och det kändes. Det vänder för dig med ska du se.:-)

Klart det ska vända för mig. Det ska jag tamefan fixa.8-) Kommer ta det lugnt med dagboken ändå och verkligen lägga fokus på pokern när jag väl spelar. Tror det är en stor anledning till varför det gått som det har gjort. När jag spelar ska det bara vara det som gäller och inget annat. Annars kan det va så.

Duscha, käka och sedan CL i bordtennis.:-? Eslöv möter düsseldorf (typ tyska landslaget) klockan 1900 ikväll. Blir skoj att titta på.:-)

GL alla!:-) Speciellt ni som har en tung period!:-P;-)

Länk till kommentar

Sluta inte.... Fundera på det kring 1000 dollar... men inte nu. Det jag ser hos dig är att du spelar väldigt frustrerat. Svårt att sätta fingret på exakt men du vet vad jag menar. Du träffar inget så har du AA ska du fan ha handen etc ( typ så. .... ) AKs handen spelade du superbt mot mig tex.. Sedan vet jag inte om du är för tight. . Men vad hade du i handen då du raisade min blind och jag e bettade med 99? Jag floppade trissen.. på 9Tx bräda, betar typ 14 dollar , du synar.. jag checkar då T kommer på turn. du betar, jag trycker , du synar. Vet inte vad du har.. Men även om du hade haft AT eller AA där måste du inse att du är slagen.. Du skulle lagt floppen.. Med AA skulle du 4 bettat preflop, eller tryckt på flop.. ( i detta läge hade 4 betten varit att föredra ). Att syna min 14 dollars bet känns bara frustrerande. som du typ vägrar tro att jag har en hand. Iofs har jag inte det ibland:) Men då måste man iaf själv ha en stark hand:)

KOm igen nu! Jag har knullat runt på NL50 i typ 4 månader upp o ner.. in te först nu det börjat stabilisera sig. Ge inte upp! fatta pengarna med rakeback!

Länk till kommentar

Ja hade A10 i den handen. Satte dig på AA eller KK därför jag spela så. Hade jag haft AA i den handen hade jag antagligen 4-bettat PF. Kommer möjligtvis köra lite fortfarande då och då om jag haft bra session på sng t.ex. Men eftersom jag inte har något självförtroende att tala om när det gäller cg så kommer jag inte kasta iväg mer pengar där.

Japp tror jag är för tight och jobbar på det hela tiden, men hittar inte riktigt ändå. Tar felaktiga beslut precis hela tiden och därför känns det inte lönt. Och spelet har definitivt varit frusterat de senaste dagarna.

Inga mer bortkastade slantar iaf. Sng kan jag och där vet jag att jag plussar.

Länk till kommentar

Blev en hel del sng sista delen av januari och jag kommer fortsätta så i februari och jag ska försöka spela så mycket som möjligt för att bygga upp rullen till högre nivåer än vad jag haft någonsin.:-)

Resultat Januari:

SNG: +$257

CG: -$200

MTT: -$96

RB: +$784

Summa: +$745 låg runt +$1600 som bäst innan svackan, men jag får vara nöjd med plusset ändå.

Blir bra start i februari med tanke på att jag på måndag kommer få runt $800-$900 i rb beroende på hur mycket jag lirar i helgen. Har som mål att plussa minst $2000 i februari. Rb kommer bli minst $1400-$1500 av dessa. Det jag får på måndag räknar jag till feb och sen ska jag försöka lira ihop en bra rb till den 16-17e då jag får nästa utb.

Kommer bli Multitabling 6 bord 5-manna sng med inköp på $22 och €22 ($32,5). Sen när rullen tillåter kommer jag även lira $55. Med 6 bord uppe snittar jag 15-16 sng/h. Blir bra timlön bara på rb, men sen ska jag försöka hålla en ROI på 3%. Lågt kanske? Men det blir en hel del sng.:-P

Tänkte satsa på att raka för $3000 under feb (4-29e) efter utbetalningen och då ska jag kunna uppnå mitt resultatmål.

$3000/26= 115,4= ca 3 timmars lir om dagen i snitt.

Kommer möjligtvis följa upp med resultat här i dagboken om ngn vill det? Kanske ngn dag i veckan samt redovisa om jag rakar så mycket jag vill?:-)

Som ni ser är jag glad för att kalkylera och ha konkreta mål att gå på. Ska göra allt för att fixa det. Tror mängden inte är så jobbigt. 80h lite drygt ska man ju kunna klämma in utan problem.

Rulle just nu efter uttag på $500: $1023

Blir alltså $22 och €22, men när jag når $2100-$2200 kommer jag börja klämma in $55 i den mån det finns spelare där.

Seriematch i pingis idag också btw. Seger med 8-2 och nu är seriesegern inte allt för långt borta. Div4 nästa.

Auf wiedersehen!:-)

Länk till kommentar

Lyckad dag!:-)

Spela nog min bästa pingis på väldigt länge möjligtvis någonsin? Riktigt bra det gått på sistone på träning och idag hade vi tidig seriefinal. Senaste matcherna har vi krossat motståndet fullständigt tack vare ett nyförvärv som lira i elitserien för 20-30 år sedan:-P Bytat ut en spelare som oftast förlorar 2-3 singlar varje seriematch beroende på hur många han får spela mot en som inte har förlorat ännu. 3-0 istället för 0-2, 1-2 el 0-3 är ganska mycket bättre.

Tyvärr fick sopan som jag vill kalla han:-P spela idag då andra alt. tredjemannen var borta idag. (Vet inte om jag eller han är bättre nämligen). Skit i vilket, vi vann med klara 8-4 ändå då jag och nyförvärvet vann vars 3 singlar ganska enkelt och dessutom vann vi vår dubbel. Sen vann vi en till, men det var ngn annan som vann. Inte sopan iaf.:-P

Jaja svammlar en massa och säkert ingen som orkat läsa hit, men glad över att vi nu har serien i egna händer igen. Vinner vi resterande 3 matcher går vi upp till fyran, vilket skulle vara mycket roligare att spela.

Tråkigt idag var att man missa handbollen pga pingisen och desto tråkigare att dem förlora.:-( Riktigt bra turnering har dem gjort iaf trots att man varit ganska arg stundtals. Dålig coaching och så extremt oerfaret många stunder. Tror annars det hade kunnat gå riktigt bra.

Också slutligen pokern! Blev en 2 timmars session nu innan läggdag och hitta plusset igen efter gårdagens sorti. +$89, dock låg jag på det dubbla. Måste bli bättre på att inte ändra spelet när jag ligger på bra plus, vilket jag gör och oftast tappar jag ngt inköp innan jag stänger ner. Skärpning på den punkten.

Imorgon blir det kanske lite party. Eller ja vi ska träffas några stycken och lag alite mat så det blir trevligt. Lördag, pingistävling i Limhamn. Får se om det blir någon poker. Kanske, kanske!:-)

Nej nu orkar jag inte mer - mot sängen!

Sov sött!

Lirar du pingis?;) klubb?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...