Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!


pumans

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:evil:

 

Varför malmö?? Förlust idag mot Kalmar på hemmaplan med 1-2.:cry:

En sak är säker iaf och det är att MFF har feta problem som måste lösas. Sen om det är ledningen, tränaren eller spelarnas fel vill jag ha osagt, men något måste iaf göras och det är nu! Som det ser ut just nu slutar vi väl 6-8 i tabellen. Med det laget MFF har kan jag verkligen inte förstå det.:shock:

 

Är egentligen så jäkla mycket mer man skulle vilja ha sagt, men är så dålig på att formulera mig kort och konsist så jag orkar inte plus att jag inte orkar för att jag är sjukt förbannad.

 

Lite cg tidigare idag som gick plus. Kanske blir mer spel inatt, men måste iaf lugna ner mig först innan jag ens sätter mig borden.

Idag: +$9,45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fortfarande tungt efter Malmös usla spel, men idag fick man väl lira lite poker. Finns det bättre medicin? Kommer dock vara lite nere tills nästa match.

 

Idag blev det iaf NL20 för hela slanten och fick ihop nästan 3 timmars lir. Vann ett par stora potter, som jag givetvis är nöjd med. Klonka färgen på river i en stor pot AI på turn. Åkte på några utdragningar mot shortisar, men det gick väl jämnt upp med klonken typ. Börjar finna ett helt okej cg spel för denna nivå iaf och det går rätt så bra.

 

Idag: +$82,90

Totalt, Juni med allt inräknat: +$1509,24

 

Det blir alltså rekord igen för mig. Tjoho! :-D

Dock siktar jag på att plussa minst $1000 i Juli till en början, men hoppas det kan bli mer så klart.

 

Lite cg nu sen Brasilien - Mexico i Copa America. Har lirat på brassarna tillsammans med en annan match som gick in tidigare idag. Roligt om gamla mff-liraren afonso får spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns fortfarande tungt efter Malmös usla spel, men idag fick man väl lira lite poker. Finns det bättre medicin? Kommer dock vara lite nere tills nästa match.

 

Jadu, vem är inte nere idag? 1-3 mot Bajen och Erkan "Linda Rosing" Zengin får göra mål. Ser dock fram emot matchen mot er, tror det kan blir riktigt kul, om man är blåvit dvs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, vem är inte nere idag? 1-3 mot Bajen och Erkan "Linda Rosing" Zengin får göra mål. Ser dock fram emot matchen mot er, tror det kan blir riktigt kul, om man är blåvit dvs :)

 

Ja det är fan ingen kul. Är verkligen inget stort fan av Erkan Zengin heller. Sjukt överskattad, typ som Björn Runström.

 

Vet inte om jag kan se fram emot fler matcher när MFF spelar som dem gör, men de brukar eller brukade spela bättre mot bra lag, men tror fan inte de kommer klara av Blåvit tyvärr. Hoppet finns ju dock alltid där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sedan man kände sån tilt man fick idag, men det har väl lugnat ner sig lite. Tycker att jag har fått rätt bra koll på mitt tiltande, men idag gick det fan inte. Blir så jävla arg när jag förlorar mot idioter. Blir jag utspelad av någon bra kan jag ta det bättre, men vissa förtjänar verkligen inte att få vinna.

 

Nu ska jag testa en turnering. $8000 garati för $22. Tänker enbart ha turneringen uppe och ska koncentrera mig och inte tappa tålamodet som jag brukar kunna göra i turrar. I denna ska jag verkligen göra mitt bästa. Nu jävlar ska det klonkas lite iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en plusdag till slut, men störigt att jag fick tusentals utdragningar på mina sng´s tidigare idag. Avsluta med lite cg där jag snabbt dubbla upp på tre bord, men efter det torska jag några stora potter och avsluta kanske $10 på den cg sessionen.

 

Fick den här emot mig precis. En aning störigt annars hade det blivit fint plus.

 

** Game ID 1468856862 starting - 2007-06-28 23:50:41

** White Gladiator [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- hens sitting in seat 1 with $41.17

- pumans sitting in seat 2 with $16.45

- ludva103 sitting in seat 3 with $47.05

- callmecallme sitting in seat 4 with $25.70

- Glennern sitting in seat 5 with $30.84

- Bad_Shark sitting in seat 6 with $23.50 [Dealer]

 

hens posted the small blind - $0.10

pumans posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to pumans: Ace of Diamonds, Ace of Spades

ludva103 raised - $1.20

callmecallme raised - $3.10

Glennern folded

Bad_Shark folded

hens folded

pumans raised - $7.20

ludva103 called - $7.20

callmecallme called - $7.20

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, 10 of Diamonds, 9 of Hearts

pumans went all-in - $9.45

ludva103 raised - $18.90

callmecallme folded

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs

 

** Dealing the river: 4 of Hearts

pumans shows: Ace of Diamonds, Ace of Spades

ludva103 shows: 10 of Hearts, 10 of Spades

ludva103 wins $40.30 from the main pot

 

End of game 1468856862

Idag: +$25,77

 

Får väl vara nöjd med att jag fortsätter ha gröna siffor. :-) 20 av 22 speldagar denna månad har jag gått med plus. Sjukt härligt att man känner sig så jämn och att man knappt tiltar. Förutom idag då.:-P

 

 

Copa America har ju som sagt börjat och nu plågar den en att sitta uppe och titta på fotboll. Dock alltid skoj med fotboll och idag har jag knåpat ihop en liten dubbel.

 

Colombia - Paraguay 1:a

 

Argentina - USA 1:a

 

2,98*tvpeng.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelades riktigt trevlig fotboll inatt i Copa America. Tyvärr gick inte mitt spel in då colombia förlorade med 5-0. :shock::roll: Vann dock tillbaka på Argentina då jag la ett extra spel på den, eftersom den första matchen förstörde. 4-1 till Argentina.

 

Idag har jag struntat i cg för att koncentrera mig på sng och jag är spelat väldigt stabilt, men korten vill inte som jag vill. +$30 än så länge, men det kunde ha varit mer. Mycket mer t.o.m.

 

Nu blir det faktiskt en löprunda i spåren. Trä på sig skorna för att komma igång lite med träningen. Satsar på en 30 min ungefär i lagom tempo.

 

Mer poker sen troligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat väldigt många sng´s idag. Tror jag spelade totalt 70 st. Ska inte börja whina allt för mycket över oturen som hägrat över mig, men kan väl säga att det kunde ha gått mycket bättre resultatmässigt om jag inte blivit utdragen så många gånger.

 

Nu när det går så jäkla stabilt ska jag inte börja gnälla så därför stannar jag där och säger att det jämnar ju ut sig med klonken. Någon dag går allt mot en och en annan.. ja tvärtom.

 

Avsluta med en liten cg session där jag kunde ta hem några fina potter. Gjorde väl typ ett misstag under hela timmen. Höjer upp med AK får reraise mot mig. Vet i stort sett att han har AA, men vill ändå kolla eller va ja nu tänker. Han har givetvis AA, men dock bara $10 framför sig. Förlora halva inköpet där. Jag höjde han all in btw.. Skulle ha lagt mig.

 

Idag:

 

SNG: +$22

CG: +$40,96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juni gick över förväntan och jag sluta med ett rekordresultat igen. Spelet har flytit på som bara den och det enda jag kan klaga på är väl den jäkla oflyt jag haft de tre sista dagarna trots gröna siffror. Under sista veckan har jag dessutom testat lite cg och det är har väl gått helt okej, men inte mycket mer. Grönt är alltid skönt för en noob på cg. :lol:

 

Annars har jag fortsatt grinda på med mina SnG´s och här följer lite SnG stats för Juni. Det är 5-manna med 3 priser. Mindre varians då.8-)

 

Antal: 595 st, varierat på $11 och $22.

Profit: +$825

ROI: 7,9 % (5,7 % i maj)

ITM: 76 % (fördelat 20 %, 27 %, 29 %) (18, 26, 30 i maj)

 

Slutsats

 

Bättre ROI och placeringsfördelning i Juni än Maj tycker vi om. Kan jag ligga mellan 6-8 % i Juli också så är jag nöjd. Siktar inte på en allt för hög ROI då jag multitablar 5 bord och hinner 12-13 bord/h i snitt så vinsten blir rätt bra ändå.

Ska dock försöka förbättra mitt HU-spel ännu mer. Lite fler vinster i Juni, men har som mål att komma upp mot 22-23 % iaf. Strävar mot 80 % ITM, men det är nog jäkligt svårt och jag är fullt nöjd med en IMT på ca 75 %.

 

Övriga resultat

 

CG: +$148 på NL20

Turrar: +$11 på två spelade

Rakeback: +$612

 

Totalt

 

+$1596

 

 

Mål, Juli

 

Som jag haft tidigare månader så har jag kört med att plussa $1000 till en början. Efter det blir det rekordjakt. Lite tankar och beräkningar för månaden. Mycket kommer väl hänga på om tiden och orken finns, men man har ju sommarlov.:-)

 

Hade tänkt försöka lira 900 st SnG´s, som skulle ta ca 75 timmar. Fördelar det ungefär 60/40 på $22 och $11 för tillfället bara för att kunna starta många bord åt gången. Med en ROI på mellan 6 - 8 % så skulle det innebära en vinst på mellan $950 - $1267. Att spela ihop 900 st blir huvudmålet. Det blir ju fin rb på det också.

 

Utöver detta ska jag försöka spela litegrann cg också, men verkligen inga mängder. Kanske kommer testa lite på NL50. Vill helst ha 50 inköp innan dess dock. Efter att ha börjat med dålig MM när jag började med pokern så vill jag köra stenhårt med goda marginaler nu. Trots mikronivå.;-)

 

Allt som allt fick jag en kalkylerad vinst på mellan $1550 - $1917 med SnG och rb inräknat. Cg tog jag inte med i kalkylen. Första målet är som sagt $1000, men sen går jag på detta. Närmare $2000 skulle sitta fint.

 

Imorgon

 

Får imorgon rakeback troligtvis och kommer då ta ut lite från rullen. All rakeback och lite av tidigare vinster kommer tas ut. Syftet är iaf att starta med $1500.

 

-------------------------------------------------------------------------

Hoppas det var allt nu och fortsätt klonka på för dem som klonkar och för ni andra... ja börja klonka, NU!:-D

 

//pumans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första grinden är avklarad. 23 bord på 1h och 15 min. Skapligt många, men kan bero på att jag åkte ut som trea jävligt många gånger.:evil: Sannolikheten vill inte vara på min sida ännu, men jag är optimist så jag säger att den kommer ganska snart.

 

ITM: 87 %8-)

Men fördelat så här: 4-2-14.

 

Vann iofs fler HU-matcher än förlora, men jävlar vad man skulle komma trea då. :-P

 

23/900 (spelade/mål)

+$29

 

jaha då börjar man med att räkna fel, återkommer när jag hittat felet..mer plus iaf:-) löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vill säg verkligen inte. Spelar faktiskt riktigt bra och får motståndarna dit jag vill, men på ngt skumt sett lyckas dem dra ut. Spela precis ännu en session där jag hämta upp mitt minus till en början för att sedan tappa allt och lite till.

 

59/900 (spelade/mål)

-$62

 

När ska det vända?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har verkligen inte varit min helg.:-( Men nu är det ny vecka och då hade jag tänkt vända på oturen. Jag ska äga sönder fisken och dem ska inte få dra ut mig.:twisted:

 

Kommer antagligen inte redovisa dagsresultat som tidigare utan kör på som jag gjort idag. Dvs spelade SnG´s/mål att spela under Juli. Sen totalt resultat för Juli och kanske ROI och lite sådant då och då.

 

Efter dag 1 iaf:

 

59/900

-$62

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela precis 5 st. Hämta in lite, men har fortfarande oflyt asså. Förlorar två HU-matcher där jag jag har klar markerövertag och vi är All in. Jag har väl typ 70/30 och förlorar i båda matcherna liknande lägen och sen vinner dem flera All in irad och till sist förlorar jag båda. Båda på $22 så jäkla störigt.

 

64/900

-$30

 

Nu blir det käk och sen MFF. Framåt Malmö! I med och motgång tillsammans, vi lämnar aldrig vårt lag!:-) Seger och vi är med hyfsat igen i denna otroligt jämna allsvenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar in till stan om några minuter nu, verkar dock bli jätteregnet om man kollar på himlen, måste la vara ett dåligt tecken för de himmelsblå? ;)

 

Krossa MFF nu.

 

Jippi!:-D

 

Den seger var inte direkt rättvis, men ack så viktig! Fan va härligt! MFF har dock verkligen mycket att jobba med.

 

Nästan på sista sparken gör Junior 2-1 för Malmö för dem som inte vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...