Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!


pumans

Recommended Posts

En liten vändning idag kanske? Har inte spelat i lite mindra än två timmar idag, men plussat fint. Vunnit lite fler sng´s än tidigare och då främst på 20 dollars. Försökt "tänka" lite mer i ITM-spelet och inte spela på autopilot hela tiden som det ibland kan bli i sng. Man behöver ju faktiskt inte ta beslut på 1-2 sek när man har 20 sek.:-P Har ibland en tendens att agera för snabbt och därmed spelar jag kanske inte alltid korrekt.

 

Idag: +$70

Maj, spelet: +$65

 

Återigen plus på spelet i maj.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har börjat på min praktik idag och kom inte hem förens 17.00 då jag skulle iväg på MFF - Bajen direkt. Var väl en helt okej match som sluta 1-1 typiskt nog. Hade MFF fortsatt spela på så borde dem nog ha vunnit, men de släppte in bajen i matchen som dock gjorde det helt okej. 1-1 är väl rätt så rättvist.

 

Inget spel idag alltså, men kanske orkar spela ngt bord, men jag tror faktiskt inte det. Resultat kommer såfall sedan.

 

Idag: +-0

Maj, spelet: +$65

 

Blir inget spel idag. Tv och sömn blir perfekt idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött du kommit upp till plus för månaden nu.

 

Inte sugen på att posta lite HHs. Eller du kanske inte är ute efter några kommtarer eller övrig respons i din dagbok?

 

Bara köra vidare nu så ska fixar du nytt månadsbästa.. :D

 

tackar!:-)

 

Jag har postat lite HHs tidigare men har inte haft riktigt med tid den senaste tiden. Ska försöka tänka på det och jag kanske hittar ngn då och då. Jag kör med dagboken först och främst för att ha bättre koll på spelandet och för att känna motivation för man vill ju inte posta skitresultat i dagboken.:-) Dock vet jag att några läser dagboken (inte många kanske, men ngn vet jag iaf)och därför fortsätter jag skriva också.

 

Skulle uppskatta fler kommentarer, men begär verkligen inga. Säg bara till om det är ngt ni saknar eller vi veta mer av. Jag kan inte lova att jag har svar på tal, men jag kan lova försöka iaf.

 

Du ska inte själv starta dagbok?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Nä. De skulle inte bli någon intressant dagbok. Typ uppdateringar dagligen ett par dagar i rad sen uppehåll nån vecka och sen på att igen. Nöjer mig med att kladda lite i din :D

 

Hehe okej, det låter bra!

 

Här kommer förresten dagens resultat. Inte blivit så mycket spel på sistone, men försöker spela lite när jag får tid. Idag blev det ca en timmes spel.

 

Idag: +$67

Maj, spelet: +$132

 

Jag kan inte klaga på den timlönen iaf:-). Nej nu blir det snart bingen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så har jag inte hunnit lira ngt idag heller. Tungt att vara på praktik hela dagen, men man får väl vänja sig. Tänkte grinda lite efter det, men en polare ville ha med mig på korpenmatch så jag fick spela fotboll istället. Det var faktiskt riktigt skoj, men frågan är när jag rörde på mig senast?:rolleyes: Vårt lag vann iaf med 2-0 och det är alltid lika roligt att vinna. Imorgon kommer det kännas i hela kropppen och de blir ingen kul.

 

Resultatet för maj exklusive cashback och liknande ser ni i förra inlägget och har ju inte förändrats. Till helgen ska jag försöka grinda en hel del. Hoppas jag får tid till det bara. Nu måste jag snart nanna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig hand mest för vad som skrevs i chatten. Tycker dubweed spelar otroligt dåligt i denna hand, men han bara K7!!! i chatten nästan på när jag fråga varför han syna med den handen. Sen la han till ett litet suited dessutom. Jaja jag bugar och bockar, men hade varit sjukt irriterad om han träffat kungen eller sin färg:rolleyes:

 

** Game ID 1378071947 starting - 2007-05-11 17:20:59

** Gabrielle [Hold 'em] (160.00|320.00 No Limit - STT) Real Money

 

- pumans sitting in seat 2 with $930.00

- dubweed sitting in seat 3 with $1500.00

- thomaswold sitting in seat 4 with $1030.00 [Dealer]

- jarnkam sitting in seat 5 with $1300.00

 

jarnkam posted the small blind - $80.00

pumans posted the big blind - $160.00

 

** Dealing card to pumans: 10 of Hearts, 10 of Clubs

dubweed raised - $320.00

thomaswold folded

jarnkam folded

pumans went all-in - $930.00

dubweed called - $1090.00

dubweed shows: 7 of Hearts, King of Hearts

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, Ace of Clubs, 4 of Diamonds

 

** Dealing the turn: 6 of Spades

 

** Dealing the river: 9 of Clubs

pumans wins $2260.00 from the main pot

 

End of game 1378071947

 

----------------------------------------------------------------------

Sen några händer senare utspelar sig denna hand. Jag har 100 kvar att syna i en pot på typ 1100 eller ngt. Finns ju inget annat än syn och hoppas på check hela vägen. Sen när jag lyckas slå ut dubweed med nötterna (62off:-P ) så skriver han också i chatten en liten fråga till mig. Varför syna med 62o? eller ngt i den stilen.

 

Ja just det. Sen tyckte han att jag skulle läsa pokerböcker så jag förstod hur han lira:-D . Hmm ska nog inte läsa samma böcker som han iaf. :-P

 

 

** Game ID 1378079338 starting - 2007-05-11 17:24:14

** Gabrielle [Hold 'em] (320.00|640.00 No Limit - STT) Real Money

 

- pumans sitting in seat 2 with $1770.00

- dubweed sitting in seat 3 with $420.00

- thomaswold sitting in seat 4 with $470.00 [Dealer]

- jarnkam sitting in seat 5 with $1860.00

 

jarnkam posted the small blind - $160.00

pumans posted the big blind - $320.00

 

** Dealing card to pumans: 6 of Clubs, 2 of Hearts

dubweed went all-in - $420.00

thomaswold folded

jarnkam called - $420.00

pumans called - $420.00

 

** Dealing the flop: Queen of Clubs, 7 of Hearts, 7 of Diamonds

jarnkam checked

pumans checked

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

jarnkam checked

pumans checked

 

** Dealing the river: King of Hearts

jarnkam checked

pumans checked

dubweed shows: Ace of Hearts, 3 of Hearts

jarnkam mucks: Ace of Diamonds, 5 of Spades

pumans shows: 6 of Clubs, 2 of Hearts

pumans wins $1260.00 from the main pot

 

End of game 1378079338

-------------------------------------------------------------------------

Ja just det. Sen tyckte han att jag skulle läsa pokerböcker så jag förstod hur han lira:-D . Hmm ska nog inte läsa samma böcker som han iaf. :-P

Man får sig ett gott skratt iaf.:-D

 

Btw: det har börjat hyfsat idag. Får se hur mycket jag orkar lira idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag flöt det på ganska fint. Höll på att tappa mitt plus på slutet men en vinst på en 22 dollars rädda det fina resultatet. I helgen ska jag försöka grinda mycket, men man vet aldrig vad som händer. Hoppas mitt stabila spel fortsätter. Dessutom har jag märkt att jag växer som spelare humörmässigt hela tiden. Mindre tilt och onödiga aggressioner över utdragningar m.m. Det hjälper oftast inte att bli så arg som jag brukar kunna bli. Dock kan man inte alltid hålla ilskan inom sig. Det är inte bra för hälsan.:-P

 

Idag: +$71

Maj, spelet: +$203

 

Femte dagen irad jag plussar. Det får gärna hålla i sig. Snrt blir det mer spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev till slut ungefär 40 st sng blandat på 11 och 22 dollars. Mitt spel går utmärkt nu och jag spelar riktigt stabilt. Får många utdragningar mot mig (inte lika många som vanligt), men drar ut lite själv också för en gångs skull. Det får gärna fortsätta. Har försökt att ändra litegrann i mitt spel ITM där det går bättre nu. Försöker också variera mitt spel lite, vilket också gett resultat. Får bra betalt när man träffar monster med dåliga kort t.ex.

 

Idag: +$207

Maj, spelet: +$410

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det lite drygt en timmes spel bara. Hade tänkt fixa ihop en minst 40 st sng som igår, men blev hockey och sen film med polarna. Såg den nya med Will Ferell där han är konståkare. Sjukt ball film:-D.

 

Jepp som sagt blev det lite spel och jag fixa ihop 8 st sng med ett resultat på just +$8. Spelet flyter på som bara den och det är bara till att fortsätta.

 

Maj, spelet: +$418

 

Totalt i maj har jag plussat ungefär $800 med allt inkluderat. Hälften på spelet och ungefär hälften på cashbacken i början på månaden. Någon minibonus också, men cashbacken hjälper till jäkligt mycket asså. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va äckligt bra det går!:-D Det är ju nästan för bra för att vara sant. Allt stämmer nästan till 100 % och det känns sjukt härligt. Favorithänder får stå som vinnare lite oftare när vi är AI preflop och dessutom kan jag klonka lite nu också. Har också märkt att utdragningar minskar emot mig för jag spelar antagligen mer korrekt och trycker på istället för att ge gratiskort och saktar ner vid rätt tillfälle och viker bra händer.

 

Brusar inte upp för enstaka förluster och spelar istället vidare lugnt och sansat. Ett bra exempel på det är när jag precis åkte på en floppad färg mot en högre floppad färg där jag trodde jag hade bäst hand, men han fick mig rejält. Dock lämna jag det spelet snabbt, eftersom jag egentligen inte kunde gjort ngt annat och drog hem en annan sng istället.

 

Ingen hejare på att skriva välformulerat och kort, men tvungen att berätta lite om hur mitt spel känns för tillfället. Har nog aldrig spelat så här bra tidigare och det är verkligen roligt att allt slit hjälper. Man vill ju trots allt utvecklas och det tycker jag gör.

 

Imorgon blir det förmodligen inte ngt spel då MFF ska spela Skånederby. Något man väntat på väldigt länge och äntligen är det dags! Hoppas givetvis på seger, men vi får bara inte förlora. Det tåls inte.

 

Jaja nu får det vara färdigbabblat (är det ett ord?):roll: Här kommer lite uppdatering av resultat. Lite sng-stats för maj månad också.

 

Idag: +$70

 

SNG stats:

 

Spelade: 312 st (varav 5 st på fullring, alla OTM. Semitiltad på de 5.)

ITM: 77 % (60-83-96)

ROI: 9,5 % (fullring drar ner lite)

Vinst: $488

ITM streak: 15

OOTM streak: 5

 

Med cashback & bonusar kan jag om jag fortsätter slå månadsrekord igen. Nära $900 redan och det kommer komma en cashback den 16:e också så det ska nog kunna bli bra det här.

 

Det blev ett långt inlägg. Hoppas ngn orkar läsa det. Nu får man krypa ner i sängen. Sov sött och ha de fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en plusdag. Ett miniplus, men blev bara lite spel också! Dagens stora händelse var dock skånederbyt som MFF fick gå vinnande ur. Sanslösa räddningar av målisen i MFF som gav tre poäng. En bra första halvlek som vanligt för att sedan släppa in motståndarna in i matchen. Riktigt skönt att få tre poäng när lika kanske hade varit rättvist, men på ngt sett tycker jag väl ändå att vi förtjänar segern.:-P

 

Spela precis en liten session efter matchen och hann med 10 st sng och plussa $20.

 

Idag: +$20

Maj, spelet: +$508

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första minusdagen på över 10 dagar idag. Ingen fara på torpet då det blev litet minus. Och egentligen gick jag bara minus på spelet, men plus totalt då jag fick lite cashback idag. Uppdaterar dock bara spelets resultat nu och så visar jag hela resultatet i slutet av månaden med bonusar och cashback.

 

Idag, spelet: -$22

Maj, spelet: +$486

 

Långhelg nu och jag ska försöka grinda på, men ibland blir det inte som man tänkt sig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va härligt! Idag har det verkligen varit motigt. Oturen och dåligt tajmin speglade dagen kraftigt och jag vara nära att tilta loss flera gånger, men jag är ju bara grym för tillfället. Spelar trots den dåliga tajmingen och oflyten riktigt bra och gör inte många dåliga beslut.

 

Kunde gått riktigt illa idag resultatmässigt, men det gick ju bra till slut. Jag är sjukt nöjd att jag inte tokbacka idag asså. En liten tilt hade kunnat ställa till det en hel del. Blev väl lite småarg någon gång som mest idag.

 

Klämnde in 50 st sng idag och plussa som sagt till slut efter att ha legat minus 50 dollar när jag ändra på det de sista åtta jag spelade.

 

Idag: +$26

Maj, spelet: +$512

 

Har inte så mycket kvar att plussa för att det ska bli ny rekordmånad. Och fortsätter det så här ska det förmodligen inte vara några större problemas. Känner att jag är i en svacka för tillfället så det känns bra att inte gå minus då. Det vänder snart igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice resultat nu. :-)

Du har inte tillräcklig rulle snart för att lämna 20:orna?

 

Keep it up :-D

 

Tackar, tackar!:-)

 

Hehe blandar fortfarande mellan 11 och 22 dollars8-) . Kan egentligen köra 100 % på 22 nu, men absolut inte högre. Dessutom finns det inga högre bord förens 55 på prima där det är trafik. Tycker det känns bra att fortsätta blanda 11 & 22. Ska väl försöka att skippa 11 dollars snart, men jag får se. Det rullar på fint med både spelet och cashbacken så jag är jäkligt nöjd.:-D Bygger lite rulle samtidigt som jag cashar ut lite.

 

Och sen spelar jag lite på sport på vissa ställe där jag har pokerpengar. Det brukar oftast boosta rullen litegrann i rätt riktning så det kommer jag också fortsätta köra vidare på. Himla skoj med betting dessutom. Därför uppdaterar jag inte bankrullen om någon undra. Blir lite för mycket jobb med det då. Viktigaste man kan följa pokerresultaten någorlunda.

 

Blir lite mycket flummtext kanske:-P jag vet inte, men du vet väl kanske lite hur läget ser ut. Just nu har jag ca $1400 i rullen. Tycker inte det är tillräckligt för att bara köra på 22 dollars ens. Skyndar gärna långsamt.:-) Har som sagt blivit en del uttag annars hade jag haft tillräckligt för 22 dollars.

 

 

Förresten blev det inget spel idag då jag har varit inne i stan och handlat lite kläder och så är jag nyss hemkommen från ett litet partaj. Samma resultat som föregående tråd gäller alltså för totalen för mitt spel exkl. cahsback.

 

Det blev en massa text:-P. Nu får det bli ett avsnitt av KyleXY, sen blir det natti natti. Ha de gött, haj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknar upp i morse (förmiddag) och känner mig laddad för att grinda lite poker. Dock kom jag ju upp sent och jag fick i mig lite frukost och hann lira några sng som gick sådär. Backa lite, men spela fortsatt stabilt. Inget mer med det liksom och det var redan dags att sticka iväg till en polare för att ladda upp med ytterliggare käk för att sedan kolla MFF spela fotboll eller va fan dem gör i allsvenskan?:rolleyes::evil: :evil:

 

Givetvis ska MFF ta ledningen för att sedan succesivt dra sig mer och mer hemåt för att bevaka ledningen. Det går väl hyfsat med det kändes inte på något sett säkert alls och självklart tappar man på övertid. 1-1 blev det när motståndarnas målvakt nickar in kvitteringen på hörna. Så jävla typiskt. Jag fattar varför inte mff spelar så dumt varje match????? Sjukt irriterande och tränare gör fel byten osv osv. Förbannad bara över att skriva om det, men måste.

 

Jaja så kommer man hem och tänker fortsätta lira poker. Smart säger bara! Tiltar loss och backar lite över 70 dollar på onödigt skit bara för att MFF förlorade onödiga poäng tidigare. Vilket geni jag är som sätter mig och lirar överhuvudtaget!!:evil: :evil:

 

-$103 för dagen totalt och det lär ju inte bli ngt mer spel. Ska se bättre fotboll nu förhoppningsvis. A. Madrid - Barca. Go Barca!!!

 

Jag vill bara glömma denna mardrömsdag:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten resultatvisning för denna bedrövliga dag. Dock vann Barca med hela 6-0 och man vann faktiskt tillbax det man tilta iväg på pokern.

 

Idag: -$103

Maj, spelet: +$409

 

Men allt inräknat ligger jag runt 950 dollar plus i maj så jag får vara rätt så nöjd ändå. Mest arg över MFF och att jag tilta fast man var sur över ngt annat. Nu blir full vecka på praktiken så pokern blir säkerligen lidande tyävrr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt! Efter gårdagens jäkligt onödiga tilt så var man på bättre humör idag. Fattar fortfarande inte varför jag skulle börja lira igår när jag var så förbannad över fotbollen?

 

Med gårdagen som jämförelse borde jag ha tiltat loss fullständigt idag för tajmingen och turen var verkligen inte på min sida idag. Jäkligt nöjd då att jag spelar stabilt som fan när jag är på bra humör. Hade det varit för 1 månad sedan hade det gått pissdåligt idag, men slutar dagen med nästan ett noll resultat.

 

Idag: +$2

Maj, spelet: +$411

 

Nu får jag börja spurta om det ska bli rekordnotering. Ligger en bit ifrån, men det är inte omöjligt om lite flyt kommer tillbaka. Plusmånad nr 5 på raken är ju iaf garanterat i stort sett. Hyfsade resultat hela året och det hade jag verkligen inte trott på. Väldigt nöjd med min relativt goda jämnhet.

 

Hehe jag såg lite fel i excel-bladet. Gick ju fan plus för dagen!:-D Störigt bara att man låg 60 plus ett tag, men jaja det komme väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev typ en timmes spel idag igen innan fotbollen. Tråkig match, men man tjäna en liten slant på den. Bra gjort Milan!:-) Går riktigt najs med sportspelen nu för tiden också. Går väl lite plus på det, men inget extra precis. Jäkligt skoj är det iaf. Inga sportspel ingår i resultaten dock. Enbart poker!

 

Idag: +$37

Maj, spelet: +$485

 

Samma plus som igår!:-) Jobbigt att uppdatera rullen hela tiden för tar ut lite då och då. Lägger några sportspel ibland (typ nordicbet då och då). Just nu ligger rullen på strax över $1300 och fortsätter med 11 och 22 dollars shorthanded på prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grrrrr!:evil:

 

Fyra raka OOTM på typ 10min förstörde resultatet. Låg typ lite över 30 plus, men tappar som sagt $66 snabbt på slutet och slutar back istället. Störigt att det enbart var dåligt spel av motståndaren och inte av mig själv. Sjukt störiga utdragningar. Spela bara i en timme idag också. Hinner inte spela så mycket nu för tiden.

 

Idag: -$30

Maj, spelet: +$455

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Igår blev det inget spel. Istället stack man iväg till Danmark och shoppa lite. Vad kan ni nog gissa fram.:lol: När vi ska ta tåg tillbaka hem till Sverige plockar jag upp min mobil från fickan för att göra ngt. Märker då att ngt jävla skit har hänt med den. Ett antal knappar fungerade inte. Typ alla på högra sidan av mobilen plus några till. Spaken ville bara gå till vänster och upp. Så jävla fuckat!:evil: Hur är det möjligt? Inte hänt ett skit med den. Typiskt som fan är det iaf. Nån jävla pölsevirus??:-P Jaja så nu får man vänta 2-3 veckor eller säkerligen fler för att få tillbaka den. Lämna in den på Siba idag. Kommer få tillbaka den och den kommer sluta funka efter några dagar igen. Det känner jag på mig.

 

Efter jag kom hem från stan börja jag lira poker!:-) Äntligen lite tid till det. Spela lite mer än 2 timmar och hann med 28 sng´s. Blev en del asså. Backa dock litegrann men låg mycket minus till en början för att hämta upp.

 

Blir mer spel idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...