carcas Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 En till hand som jag undrar över. FI är ny på bordet så ingen read. Bordsplacering: unclehowiie sitter på stol 1 med $15.76. Impertrator sitter på stol 2 med $37.39. HERO sitter på stol 3 med $21.94. lilia33 sitter på stol 4 med $29.36. Altamoney sitter på stol 5 med $22.61. Mad-Max60 sitter på stol 6 med $57.54. Lägga blindar: Knappen är vid stol 4. Altamoney lägger den lilla blinden på $0.25. Mad-Max60 lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: unclehowiie: -- -- Impertrator: -- -- HERO: Ah Kc lilia33: -- -- Altamoney: -- -- Mad-Max60: -- -- Före floppen: unclehowiie lägger sig. Impertrator höjer $1.00. HERO höjer $2.25. --- Skulle kanske 3-bettat ? lilia33 lägger sig. Altamoney lägger sig. Mad-Max60 lägger sig. Impertrator synar $1.25. Floppen (6c 4c 3s): Impertrator checkar. HERO höjer $5.25. -- CB:ar pott Impertrator höjer $20.00. --- FI steker ett tag och sen kommer denna 4-bet HERO lägger sig. --- känns som jag slagen av många händer. Kortvisning: Impertrator döljer . Känns som jag spela fel Preflop och sen gör rätt med ett CB och fold på FI:s 4-bet eller? Citera
cOP Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Hehe vi får nog börja med pokerlingon. Det du gör preflop är att 3beta. 3bet har inget med storleken på bet att göra. Beten pre ska dock vara större. Slå upp till 4 typ. På floppen spelar du helt okej. Citera
Kollikock Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Hehe vi får nog börja med pokerlingon.Det du gör preflop är att 3beta. 3bet har inget med storleken på bet att göra. Beten pre ska dock vara större. Slå upp till 4 typ. På floppen spelar du helt okej. same same here. slå om hårdare preflop och vik mot hans raise på floppen. ibland checkar jag bakom på floppen, men jag vet inte riktigt varför jag gör det ibland och inte ibland så jag kan inte ge dig mer tips än så. förtydligande: 3-bet är alltså tredje beten (eller andra raisen, alternativt första reraisen, hur man nu vill uttrycka det) i en och samma bet-omgång. så det du kallar 4-bet på floppen är i själva verket ett 2-bet (men så säger man aldrig) Citera
JENZOER Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Du behöver inte betta pot alltid i sådana läge, 4.50 gör jobbet lika bra i min erfarenhet. Som andra säger, höj mer preeflop, 4 är lagom. Citera
carcas Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2007 förtydligande:3-bet är alltså tredje beten (eller andra raisen, alternativt första reraisen, hur man nu vill uttrycka det) i en och samma bet-omgång. så det du kallar 4-bet på floppen är i själva verket ett 2-bet (men så säger man aldrig) Ah där ser man. Och när du nu skriver det så har jag nog läst om detta för länge sen. My bad.... Som sagt känns som att en högre raise och en 1/2 - 3/4 pott CB skulle vara bättre. Citera
Recommended Posts