Gå till innehåll

NLT100 - Uppenbart monster?


Recommended Posts

Fi är tight och han vet vad han håller på med, spelar inte till river utan en bra hand. När han checkar flop blir jag lite misstänksam då han och alla andra normalt gör ett CB där oavsett hand. Kan man folda river och spara $30 här med lätthet givet hans spel?

 

 

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, February 28, 15:54:42 ET 2007

Table Table 125541 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: JeiTee ( $165.35 )

Seat 3: ingrid_j ( $28 )

Seat 5: IllEatUrRoll ( $118.98 )

Seat 2: Hero ( $126.55 )

Seat 6: penangkid ( $229.50 )

Seat 4: andyt221 ( $90.35 )

andyt221 posts small blind [$0.50].

penangkid posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero[ 5d 5h ]

JeiTee folds

Hero calls [$1]

ingrid_j folds

andyt221 calls [$0.50]

penangkid raises [$4]

Hero calls [$4]

andyt221 folds

** Dealing Flop ** [ 8s, 6s, 6c ]

penangkid checks

Hero checks

** Dealing Turn ** [ 5s ]

penangkid checks

Hero bets [$5]

penangkid raises [$10]

IllEatUrRoll has left the table.

Hero calls [$5]

** Dealing River ** [ Qc ]

penangkid bets [$30]

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ööööh synar vi inte turn för att slå tillbaks river? Att bara syna här är ju en jätte-jätte-jättemiss när färgen dessutom ligger.

 

Som någon ovan sa. Sluta koncentrera er på att hitta lägg i omöjliga lägen. Ibland förlorar man, thats it. Varför tror ni man ska ha 50-60 inköp för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ööööh synar vi inte turn för att slå tillbaks river? Att bara syna här är ju en jätte-jätte-jättemiss när färgen dessutom ligger.

 

Som någon ovan sa. Sluta koncentrera er på att hitta lägg i omöjliga lägen. Ibland förlorar man, thats it. Varför tror ni man ska ha 50-60 inköp för?

 

Varför skulle syn vara en jättemiss? Att han skulle checka överpar eller ett färgdrag med ATs+ på flopen är inte troligt alls. Han vet värdet av CB som semibluff och mot 1 spelare gör han och de flesta det alltid. Så jag ser rimligtvis inte att jag får syn av annat än det som slår mig om jag pushar. Han kommer ju vika alla bluffar eller svaga par om jag pushar så jag skulle ändå inte få ut mer.

Man ska inte ha massa inköp så man kan slaska bort dem på dåligt spel, som jag anser att en push här är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att en fi med read på dig bara fullföljer mot dig när han har nötterna vilket gör att din förfelade weka spelstil ofta blir korrekt. Hur tänker du pre när du synar in dig? Synar du inte hans höjning pre för att få implicita? När du väl får action så får du ju lov att minst syna på river om du ska spela handen över huvud taget. Bättre om du raisar först in med ditt pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussionen bör inte handla om syn eller fold, utan om syn eller raise och i det här fallet kan du nog nöja dej med att syna. Tråkigt att slå om och få all in emot sej då du "vet" att du är slagen men ändå måste syna typ. Potten är så liten på turn så känns kallt att ni ska hamna all in på river om han nu är så pass tight som det verkar. Fold finns aldrig på en pottbet på river. Ska vara om han ställer rakt av eller är übertight och betar dubbel pott eller nåt helt plötsligt. Men med den readen du har tycker jag du kan nöja dej med att bara syna i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"vet vad han gör". Om han hade 88/66 här tycker jag han är en idiot som spelat handen sjukt dåligt. Tycker du kan betta flop (och lägga mot raise) och när turn kommer skulle jag försöka få in allt. Som spelat så har han alltid dig slagen här om han normalt är mer aggressiv eller du vet att han slowspelar monster så skulle nog lägga med ett sånt read. Utan read, push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vara om han ställer rakt av eller är übertight och betar dubbel pott eller nåt helt plötsligt.

 

Ja då måste vi ju helt klart lägga...ärligt talat spelar ni bara om stacken när ni har de absoluta nötterna? Säger inte att man vinner varenda gång men det är def. +ev på denna nivån. Våga vinna liksom.

 

Varför skulle syn vara en jättemiss?

För att folk synar ner med t.ex. AA eller färg precis varenda gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man folda river och spara $30 här med lätthet givet hans spel?

 

Nej. Jag hade haft svårt att inte ställa. Jag hade haft svårt att inte 3-beta turn. Jag hade blivit av med mina pengar här eftersom han tydligen har oss slagna. Men jag hade inte kunnat låta bli att gå bust ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som reflekter över att han faktiskt checkar 2 gator och fisk mini raisar turn. En sk syyna mig rais.

Varför i hela friden tror endel han skulle checka ett överpar på så farlig flop när han raisat pf dessutom, det finns ingen logik i det. Jag sa inte att han var bra men han vet vad han gör om man jämför mot de flesta andra som stoppar in med lite vad som helst. Nåväl, de som förspråkar rais eller all in kan ju gå in djupare på varför denna linje. Vet att många förlorar endel pengar på liknande lägen där man faktiskt inte behöver göra det. Enligt mig finns det rimligtvis inte några händer här som jag slår vid en push och om jag får syn.

Alt 1. Överpar, checka på flop och turn finns inte.

Alt 2. Färgdrag, det semibluffar han lätt med mot 1 spelare när han själv tar kommandot pf.

Skulle han mot förmodan ha färgen är det enda handen han möjligen skulle syna med. Men är det troligt? Inte värst enligt mitt resonemang. Troligare är 88, 66 eller ren bluff som han spelar.

Alltså är det endast 1 hand som synar min rais eller push som jag slår och 2 händer som slår mig. 1 hand kommer inte syna mig, bluffen. Det tycker jag talar för endast syn i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ... det är väl inte ovanligt att se överpar checka en parad flopp. Anledningen till det är att överparet befinner sig way ahead/way behind. Betar man är det svårt att få mycket betalt av någon som inte sitter med trips el bättre, medan check kan locka vilka händer som helst att vakna upp.

 

Fold finns alltså inte på någon karta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att en tight lirare på NL100 checkar sådan flop med överpar finns inte i min värld. Det är inte Mike matusow och HSP vi snackar här, där slöspel är mer regel än undantag i sådana här lägen. Han floppade kåken och jag synade bara river. Även fast jag kände på mig att jag var slagen så kunde jag inte folda, även om det var riktigt nära. Men nästa gång kanske jag foldar och sitter efteråt och funderar på vad han hade tills jag blir tokig. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...