baller Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1011604,00.html bra jobb daniel starkt jobbat att få ner den till hälften iaf... Citera
EAK Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1011604,00.html bra jobb daniel starkt jobbat att få ner den till hälften iaf... Telia ger rakeback Citera
Cleburne Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Tycker nog att de drabbade får skylla sig själva lite. Vem vet inte att mobilsamtal och sånt blir dyrare utomlands? Tänk efter... Citera
SouthEast Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Tycker nog att de drabbade får skylla sig själva lite. Vem vet inte att mobilsamtal och sånt blir dyrare utomlands? Tänk efter... 1. Håller med. 2. Läs avtalet med leverantören (även det finstilta..inte för att jag gör det men du kan göra det). 3. Bra gjort att få ner räkningen till hälften. Citera
Franco_Baresi Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Jag tycker samtidigt att telefonabonnemangen är ganska otäcka. Vore väl lämpligt om man på något sätt var tvungen att aktivt bekräfta att man vill fortsätta när uppkoppling eller samtal nått en viss kostnad. Tänk om detta hänt någon ensamstående förortsmorsa... hela hennes liv är ju förstört X år framåt. Tycker definitivt man borde kunna införa kostnadsspärrar. Citera
Franco_Baresi Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Tycker nog att de drabbade får skylla sig själva lite. Vem vet inte att mobilsamtal och sånt blir dyrare utomlands? Tänk efter... Det händer ju dessvärre ganska ofta att folk får idioträkningar för olika saker helt oväntat. När jag var yngre tex trodde jag att nummerupplysningen var gratis så varje gång jag skulle ringa en kompis lät jag därför för att det var lite kul koppla via dem... den räkningen som kom 3 månader senare var inte mina föräldrar helt nöjda med... Det är ju så otroligt många olika saker som kan hända av ren otur och lätt oaktsamhet som kan få så oerhört långtgående konsekvenser rent ekonomiskt. Känns inte bra. Citera
Myssion Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Tänk om detta hänt någon ensamstående förortsmorsa... hela hennes liv är ju förstört X år framåt. Vill man argumentera för något så är detta nog det bästa argumentet som någonsin går att använda. Du borde bli politiker. EDIT: Du glömde "lågavlönad". Seriöst: Har man inte koll på avtalen så får man skylla sig själv. Kuriosa: Frugan har jobbat på telias kundtjänst, det är helt sjukt vad människor tror att tjänsten de har köpt inbegriper... Citera
baller Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2007 Seriöst: Har man inte koll på avtalen så får man skylla sig själv. Sant, men har man som Ekvall (eller vad han nu heter) frågat säljaren/kundtjänst i samband med köpet om huruvida det även var gratis i utlandet så tycker jag att felet ligger på telia och inte på kunden. (om han nu gjort det i samband med köpet) Dessutom: har man tillgång till avtalen innan man köper tjänsten? Citera
RogerP Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Sant, men har man som Ekvall (eller vad han nu heter) frågat säljaren/kundtjänst i samband med köpet om huruvida det även var gratis i utlandet så tycker jag att felet ligger på telia och inte på kunden. (om han nu gjort det i samband med köpet) Hehe tror knappast att han fått det svaret... En säljare kan tänkas låta bli att upplysa om en kostnad, men att på en direkt fråga ljuga om det är inte direkt nyttigt för anställningssäkerheten om man säger så. Men det är klart Patrik säger att han frågat, ger ju snyftpoäng i aftonblaskan... Han är lika mediak*t nu som han var när han satt i SAFF's styrelse... Rätt åt honom tycker jag... Citera
baller Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2007 jag låter det vara osagt... men har själv blivit ljugen för av säljare på Dell tex så varför skulle inte någon teliasäljare lyckas med det? Citera
Partyjack Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 jag låter det vara osagt... men har själv blivit ljugen för av säljare på Dell tex så varför skulle inte någon teliasäljare lyckas med det? Har också åkt dit på den någon gång.. Det händer väldigt ofta att man inte bara missuppfattar svaren man får, telefonisten i sin tur kanske har en mental dvala och inte alls medvetet ljuger utan sitter och tänker på annat och säger bara JA, ja ja.. Jag menar roligare jobb kan man säkerligen tänka sig? Det behöver ju inte handla om medveten lögn är det jag vill ha sagt. Muntliga avtal när det gäller såna här grejer känns ju inte allt för hett!? Men hey - Bergsdorf och Ekwall - TÄNK EFTER! Klart som fan att det kostar extra utomlands, det ska man väl ringa och fråga om både en och två gånger extra innan man chansar? Citera
L-S Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Felia! Som sagt. Läs på Telias hemsida, där står det att det beskostas per MB i utlandet. Citera
DrRoland Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Säger man sanningen så blir man inte säljare, eller också får man ingenting sålt. Svårare än så är det inte. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.