Arne123 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Knappen är helt sinnessjukt lag, han kommer med 99% säkerhet betta pot om jag checkar. Är det då rätt att checksyna och checkfolda turn om jag missar? PokerRoom No-Limit Hold'em, $0.5 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero ($45.95) UTG ($8.00) Button ($66.25) SB ($15.30) Preflop: Hero is BB with T, 9. 1 fold, Button raises to $2, SB calls $1.75, Hero calls $1.50. Flop: ($6) 2, 7, 8(3 players) SB checks, Hero? Citera
DrRoland Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Checkraisa all-in kanske?. slantsingling om han synar men troligtvis är han helt tom. Citera
ebisumaru Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Checkraisa all-in kanske?. slantsingling om han synar men troligtvis är han helt tom. Du måste skämta? Citera
DrRoland Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Du måste skämta? Skriv något vettigt om du ska besvara mina inlägg istället för att leka hacke hackspett. Citera
Sylwester Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Checkraisa all-in kanske?. slantsingling om han synar men troligtvis är han helt tom. Yuäck. OP, checksyna, sätt draget och stacka. Citera
ebisumaru Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Skriv något vettigt om du ska besvara mina inlägg istället för att leka hacke hackspett. OK. Om knappen betar kanske 4-5 så menar du att HERO ska ställa in för 40 till. Visserligen kommer det ofta bli fold men det är fånigt att riskera 40 för att vinna en pott på 10. Citera
DrRoland Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Yuäck. OP, checksyna, sätt draget och stacka. Hur ska du kunna stacka en kille som är helt tom här minst 7ggr/10? Citera
DrRoland Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 OK. Om knappen betar kanske 4-5 så menar du att HERO ska ställa in för 40 till. Visserligen kommer det ofta bli fold men det är fånigt att riskera 40 för att vinna en pott på 10. Mot en extremt lösaggro är det här en given raise eller reraise, eller hur? Klart man kan reraisa till 18 men jag vet inte vad det är för vits med det när man redan är inne med stor del av stacken. Citera
Jerico Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Ge honom vad han tål, bet-3bet all in. Citera
Myssion Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Hur ska du kunna stacka en kille som är helt tom här minst 7ggr/10? För att han kommer att bluffa bort hela sin stack 7/10 ggr? Om vi vill ha in pengarna på floppen så är det Jericos linje som gäller, inte CRAI. Citera
KungKroon Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Måste hålla med Jerico här. Vägra bli överkörd!!! Citera
stasjo Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Checksyna hela vägen och CR river (om du satt draget på antingen turn eller river) förutsatt att fi bettar hårt/bluffar hela vägen. Om du sätter draget så kan du steka lite så du verkar svag, Om fi saktar ner får du bedömma situationen utifrån det. 3-bet allin kan funka problemet är om killen både är super LAG och dålig, då kommer han antagligen syna allinnen och därmed så hamnar du sannolikt i ett 40% mot 60% läge. Men visst det är också en plan Citera
Jerico Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 Han kan ju inte vara så dålig att han synar all-in helt tom, och om han har ett par på brädan har vi ju 2 overs dessutom och vi har backdoor FD. Citera
Recommended Posts