Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Knappen är helt sinnessjukt lag, han kommer med 99% säkerhet betta pot om jag checkar.

Är det då rätt att checksyna och checkfolda turn om jag missar?

PokerRoom No-Limit Hold'em, $0.5 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Hero ($45.95)

UTG ($8.00)

Button ($66.25)

SB ($15.30)

Preflop: Hero is BB with Tspade.gif, 9spade.gif.

1 fold, Button raises to $2, SB calls $1.75, Hero calls $1.50.

Flop: ($6) 2heart.gif, 7spade.gif, 8club.gif(3 players)

SB checks, Hero?

Postad
Skriv något vettigt om du ska besvara mina inlägg istället för att leka hacke hackspett.

OK. Om knappen betar kanske 4-5 så menar du att HERO ska ställa in för 40 till. Visserligen kommer det ofta bli fold men det är fånigt att riskera 40 för att vinna en pott på 10.

Postad
OK. Om knappen betar kanske 4-5 så menar du att HERO ska ställa in för 40 till. Visserligen kommer det ofta bli fold men det är fånigt att riskera 40 för att vinna en pott på 10.

Mot en extremt lösaggro är det här en given raise eller reraise, eller hur?

Klart man kan reraisa till 18 men jag vet inte vad det är för vits med det när man redan är inne med stor del av stacken.

Postad
Hur ska du kunna stacka en kille som är helt tom här minst 7ggr/10?

För att han kommer att bluffa bort hela sin stack 7/10 ggr? Om vi vill ha in pengarna på floppen så är det Jericos linje som gäller, inte CRAI.

Postad

Checksyna hela vägen och CR river (om du satt draget på antingen turn eller river) förutsatt att fi bettar hårt/bluffar hela vägen.

Om du sätter draget så kan du steka lite så du verkar svag,

Om fi saktar ner får du bedömma situationen utifrån det.

3-bet allin kan funka problemet är om killen både är super LAG och dålig, då kommer han antagligen syna allinnen och därmed så hamnar du sannolikt i ett

40% mot 60% läge. Men visst det är också en plan