Gå till innehåll

NL - SH, rätt att mini-raisa med AA?

Recommended Posts

Postad

Sex spelare på 0.25/0.50. Jag sitter UTG. Plockar upp AA. Spelaren efter mig har enbart $1.50 i stacken. Resten av spelarna runt $50, jag $120. En av dom väldigt lös och synar nästan alla höjningar Pre-flop upp till 10 BB.

Hur ska jag satsa här?

Normalt sett så höjer jag mellan 5-10 BB(Beror på motståndet) men i denna situation så dubblar jag bara Blindsen och hoppas på att shortstacken ska gå All In och få med sig några syner varpå jag planerar att Re-Raisa.

Rätt eller Fel?

* RP - QoS *

Postad

Fel. Tror du att spelaren efter dig ska gå all in (vilket många gör efter ett bad beat) med 1.5$ kvar i stacken så ska du givetvis inte minraisa utan bara calla. Minraisar du kan andra spelare ana ugglor i mossen medan om du bara callar och han (som väntat) ställer in får du in mer pengar i potten. Sen när det väl kommer tillbaka till dig smackar du bara på med en pot-höjning.

Egentligen tycker jag du om du sitter UTG ska spela som du alltid annars gör och inte märkbart bryta ditt spelmönster då du väl plockar upp AA.

Postad
Tack för svaret. Du har självklart rätt i att jag bara bör syna Blindsen då han kommer gå All in ändå. Dumt av mig.

Hehe, det var bara resonemanget kring om du vet att spelaren efter dig kommer skjuta in sina sista stålar... då är en call rätt.

Annars tycker jag som sagt, du ska spela som du normalt spelar om du inte tror han kommer skjuta in sina sista stålar.

Postad
Tack för svaret. Du har självklart rätt i att jag bara bör syna Blindsen då han kommer gå All in ändå. Dumt av mig.

Hehe, det var bara resonemanget kring om du vet att spelaren efter dig kommer skjuta in sina sista stålar... då är en call rätt.

Annars tycker jag som sagt, du ska spela som du normalt spelar om du inte tror han kommer skjuta in sina sista stålar.

Jo, jag förstod det. Värderade till 50% chans att han skulle gå Allin och då får han garanterat med sig lös-killen och förhoppningsvis någon/några mer(folk är ju väldigt syn-benägna mot småstackar).

Om jag då re-raisar så kommer lös-killen i 99% av fallen syna re-raisen också så därför tycker jag detta är ett bra sätt att bygga pott även om man riskerar limpfest.