stasjo Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 History: Jag har nog tight aggressive tricky image. Har bluffat som satan hela kvällen och är säkert uppe i över 6% pfr. Ford är en kompetent motståndare som har reraisat mig minst en gång förut preflop. I detta fallet satt jag KK och vek på turn (han betta väldigt lite på flop). Till saken hör att 3-bets preflop är väldigt ovanliga på dessa bord (Prima NL 100). Därför känns det som det finns en stor risk att folk som 3-bettar sitter AA. Ford har dock visat aggressivitet förut och därför känner jag mig osäker. Stacks: Hero: $340 Random: $70 Ford: $125 NL 100 Fullring - 10 players Hero: KdKs UTG calls 2 fold Hero Raise -> $5 ??? Calls 1 Fold Random Calls Ford Raise -> $27 2 fold UTG fold Hero Call $22 ??? fold Random Call $22 FLOP: Qd9d7d POT $87,5 Hero check Random check Ford Raise Allin $97 Jag väljer att ta syn preflop eftersom om jag pushar känns det som jag bara får syn av AA. Ifall jag får syn av AA efter push så har jag typ -$70 EV, om jag kan folda ut alla Fi så har jag väl ett EV på $42. (Räknat från mitt beslut efter jag har blivit 3-bettat preflop). Floppen är minst sagt läskig. Om jag sätter Fords HD preflop till kanske [40%AA 10%KK 20%QQ 20%AK 10%lolhänder] (Av dessa händer är det vidare mycket möjligt att han väljer att lägga ner och inte trycker allin med allt) Damen möjliggör set i damer, detta set har jag dock outs mot till flushen. Vad som skrämmer mig mest är AdAx, mot denna handen drar jag i princip dött. Citera
Kollikock Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 PFR står så vitt jag vet för PreFlop Raise och att ha en pfr på över 6% är inte så konstigt. Du menar nog någon annan siffra. Vad det gäller handen så kan jag inte lägga sådana här händer. Jag kan bara inte gör det. Är du säker på att du är slagen så lägg handen och koncentrera dig på nästa, men där jag spelar så tomtar folk till det så in i helvete ibland att det inte går att folda i det här läget. Det är ju bara drygt ett inköp. Citera
AccessGranted Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 equity win tie pots won pots tied Hand 0: 32.545% 29.36% 03.18% 2907 315.00 { KdKh } Hand 1: 67.455% 64.27% 03.18% 6363 315.00 { QQ+ } Syn! Ganska marginellt beslut men enda handen som har dig krossad är AdAx. Citera
stasjo Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 PFR står så vitt jag vet för PreFlop Raise och att ha en pfr på över 6% är inte så konstigt. Du menar nog någon annan siffra. Vad det gäller handen så kan jag inte lägga sådana här händer. Jag kan bara inte gör det. Är du säker på att du är slagen så lägg handen och koncentrera dig på nästa, men där jag spelar så tomtar folk till det så in i helvete ibland att det inte går att folda i det här läget. Det är ju bara drygt ett inköp. Njea, över 6% är ganska mycket för fullring lowstakes NL, särskilt om man inte håller på att minraisa och ha sig. Citera
bandini Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 röstar på fold med tanke på att det är två motståndare. Om random all in- synar har någon av dem minst ruter ess och någon bättre än ditt överpar. En mot en hade jag nog synat om inte betänketiden gått ut medan jag försökte räkna procent hit och dit. Citera
AccessGranted Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Synar du bara för att träffa set? I såna fall har du ju inte odds att ens syna preflop så det är bara att folda preflop om du inte tänker spela den floppen. Citera
ebisumaru Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Jag ställer bara in preflop här eftersom det ser så mycket ut som en squeeze och viktigare: du vill inte spela en flervägspott. Väl på floppen är det ett ännu lättare beslut. Syna. Vilket flop hoppas du på egentligen? Det finns en, EN hand som du ligger kass till mot, AdAx. Är han överhuvudtaget en gnutta aggresiv så kan han ha händer som AdQx och AdKx. Och 6% preflopraise är inte mycket, inte ens på fullring. Citera
cOP Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Det går ju inte att folda....sluuuuuuuuuuuta! Citera
ebisumaru Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Det går ju inte att folda....sluuuuuuuuuuuta! Precis. Jag trodde jag var en nit men det finns tydligen många som är värre. Citera
Kollikock Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Njea, över 6% är ganska mycket för fullring lowstakes NL, särskilt om man inte håller på att minraisa och ha sig. NEJ! 6% är INTE mycket. 10% är inte heller mycket. Citera
stasjo Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Synar du bara för att träffa set? I såna fall har du ju inte odds att ens syna preflop så det är bara att folda preflop om du inte tänker spela den floppen. Planen preflop är som följer: Han har reraisat mig tidigare minst en gång och jag känner att jag vill ge igen. KK är ändå en vettig hand. Vidare har Ford guldläge att squeeze playa och ta hem potten (preflop), jag tror att han är kompetent nog för att inse detta, därför känns det som sannolikheten att han inte har AA utan bara drar en move ökar. Därför synar jag preflop med intentionen att CRa allin på flop om den kommer utan ess i princip. Vet inte om detta är rätt eller fel men förutom fold PF så känns det som den ända vettiga planen nästan. (Alternativt 4betta PF och checkfolda om han inte viker typ) Angående Random. Finns ingen hand han kan först syna $5 raisen med, för att sedan syna reraise för $27, dvs mer än 1/3 av sin stack med. Han är fisk och freecash, inget att oroa sig över. Citera
stasjo Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Väl på floppen är det ett ännu lättare beslut. Syna. Vilket flop hoppas du på egentligen? Det finns en, EN hand som du ligger kass till mot, AdAx. Är han överhuvudtaget en gnutta aggresiv så kan han ha händer som AdQx och AdKx. Och 6% preflopraise är inte mycket, inte ens på fullring. Hmm jag håller nästan med här.... Som spelat måste jag nästan syna flop Vad man kan diskutera är min preflopsyn. Jag ställer bara in preflop här eftersom det ser så mycket ut som en squeeze och viktigare: du vill inte spela en flervägspott. Jag tog med en EV kalkyl på att pusha preflop, jag är personligen osäker på det bästa valet men EV preflop kalkylen sade väl mer ellr mindre att: Jag måste ta ner potten 2 ggr preflop för varje gång jag blir synad av AA för att gå jämnt ut jämfört med att folda mot 3-betten preflop. (Förutsatt att jag inte får call av nån annan hand än AA) Mot en aggressiv spelare så kan jag nog få ett 80% CB på flop och sedan raisa allin. I detta fallet tar jag ju ner betydligt mer pengar om han lägger sig. Risken är väl att jag måste folda mot A på floppen, samt att Q är ett scarecard. Mot AA så åker ju pengarna in ändå med denna strategi, poängen är att extrahera mer ur en potentiell bluff. Citera
ebisumaru Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Hmm jag håller nästan med här.... Som spelat måste jag nästan syna flop Vad man kan diskutera är min preflopsyn. Jag tog med en EV kalkyl på att pusha preflop, jag är personligen osäker på det bästa valet men EV preflop kalkylen sade väl mer ellr mindre att: Jag måste ta ner potten 2 ggr preflop för varje gång jag blir synad av AA för att gå jämnt ut jämfört med att folda mot 3-betten preflop. (Förutsatt att jag inte får call av nån annan hand än AA) Mot en aggressiv spelare så kan jag nog få ett 80% CB på flop och sedan raisa allin. I detta fallet tar jag ju ner betydligt mer pengar om han lägger sig. Risken är väl att jag måste folda mot A på floppen, samt att Q är ett scarecard. Mot AA så åker ju pengarna in ändå med denna strategi, poängen är att extrahera mer ur en potentiell bluff. Jag tror inte det är omöjligt att du blir synad av AK eller QQ preflop. Citera
cOP Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Precis. Jag trodde jag var en nit men det finns tydligen många som är värre. Haha e man torsk whinar man om setup till nån polare på msn. Värre är det inte Citera
Ugrath Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 NEJ! 6% är INTE mycket. 10% är inte heller mycket. lol proffset har talat? Hur kan du inte tycka 10% pfr är mkt för ett 10-handed lowlimit game? Citera
Kollikock Postad 1 Mars , 2007 Rapport Postad 1 Mars , 2007 lol proffset har talat? Hur kan du inte tycka 10% pfr är mkt för ett 10-handed lowlimit game? Vad är standard för duktiga låglimit-grinders då? Upplys mig. Jag spelar själv lågt, dock inte FR längre. När jag själv spelade FR för lite drygt ett år sedan så låg jag på 18/10 har jag bestämt för mig. Jag kan ju visserligen minnas fel. Citera
stasjo Postad 2 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2007 Standard för duktiga lowlimit grinders är nog 5-6% Sen finns det några som ligger på (mindre duktiga) grinders som ligger på 0-2% också Citera
Jerico Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Skulle säga att allt mellan 5% och 10% är fullt acceptabelt. Citera
Recommended Posts