Gå till innehåll

Vaniljkyss startar om på SvS - Tjejer kan också!

Recommended Posts

Postad

Antar att jag hade en enorm tur, men skitsamma - två syna iaf!

** Giv **

taxilasse [N/A, N/A]

vaniljkyss [Dk, 8k]

krusken [N/A, N/A]

chiligirl [N/A, N/A]

Bowemore [N/A, N/A]

Flaxiboy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Bowemore Syna 50.00

Flaxiboy Syna 50.00

taxilasse Lägg

vaniljkyss Syna 50.00

krusken Syna 50.00

chiligirl Passa

*** Flop(Board): *** : [3r, Er, Ds]

*** Bet Runda 2 ***

krusken Passa

chiligirl Passa

Bowemore Satsa 50.00

Flaxiboy Syna 50.00

vaniljkyss Syna 50.00

krusken Syna 50.00

chiligirl Syna 50.00

*** Turn(Board): *** : [3r, Er, Ds, Dh]

*** Bet Runda 3 ***

krusken Passa

chiligirl Passa

Bowemore Satsa 50.00

Flaxiboy Syna 50.00

vaniljkyss Syna 50.00

krusken Syna 50.00

chiligirl Syna 50.00

*** River(Board): *** : [3r, Er, Ds, Dh, Dr]

*** Bet Runda 4 ***

krusken Passa

chiligirl Passa

Bowemore Satsa 50.00

Flaxiboy Lägg

vaniljkyss All-in 915.00

krusken Syna 915.00

chiligirl Lägg

Bowemore All-in 870.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3450.00

vaniljkyss [Dk, 8k] Fyrtal i damer Vinst :3450.00

krusken [10r, 8r] Färg med ess i topp Vinst :0.00

• Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

SÅ ÄR DENNA BÄTTRE??

** Giv **

taxilasse [N/A, N/A]

vaniljkyss [6r, 6h]

krusken [N/A, N/A]

chiligirl [N/A, N/A]

Flaxiboy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Flaxiboy Syna 150.00

taxilasse Lägg

vaniljkyss Höj till 450.00

krusken Lägg

chiligirl Lägg

Flaxiboy Syna 450.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 6s, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

Flaxiboy Satsa 150.00

vaniljkyss Höj till 900.00

Flaxiboy Syna 900.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 6s, Kh, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

Flaxiboy All-in 1410.00

vaniljkyss Syna 1410.00

*** River(Board): *** : [7r, 6s, Kh, 5s, Es]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 5745.00

vaniljkyss [6r, 6h] Triss i sexor Vinst :5745.00

Flaxiboy [5k, Kk] Två par, kungar och femmor Vinst :0.00

Postad
Jo fast om man tänker lite logiskt! Vem synar 100 kr pre flopp med 8 10???

Vissa jävlar gör mig tokig på SvS!

Jag kan göra det :) .... Då 10-8 är en liten favorit, skall helst vara suited visserligen. Men är det billigt kan jag limpa in med off oxå. Och det va just vad killen gjorde...Limpade in med 100 marker och inte kronor, vilket va 1 BB...

Men visst känns det surt när man sitter med pp och blir utdragen... Men när han väl hade synat o du tryckte in så hade jag gjort samma som killen och synat din ai, kostade ju inte så mkt till.

Postad
Antar att jag hade en enorm tur, men skitsamma - två syna iaf!

** Giv **

*** River(Board): *** : [3r, Er, Ds, Dh, Dr]

*** Bet Runda 4 ***

krusken Passa

chiligirl Passa

Bowemore Satsa 50.00

Flaxiboy Lägg

vaniljkyss All-in 915.00

krusken Syna 915.00

chiligirl Lägg

Bowemore All-in 870.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3450.00

vaniljkyss [Dk, 8k] Fyrtal i damer Vinst :3450.00

krusken [10r, 8r] Färg med ess i topp Vinst :0.00

MASSOR AV TUR. JA!

Om du inte vill bli en av fiskarna så är Q8s inte en hand att syna med såvida du inte completar från SB. Q8s kan i senare skede vara en pushhand men inte på nivå 3 i blindsen.

Ett gott råd är att du börjar fundera på vilka starthänder du ska spela i olika pos på bordet i olika blindsnivåer. Under de tre första nivåerna är det viktigare att bevara stack än att bygga stack om man inte har nötterna. Varje marker du kastar bort på tveksamma syner gör ju att är risken är större att dina senare moves inte tas på allvar då din stack kanske blivit för liten, som med dina 88 i en tidigare hand.

SÅ ÄR DENNA BÄTTRE??

** Giv **

taxilasse [N/A, N/A]

vaniljkyss [6r, 6h]

krusken [N/A, N/A]

chiligirl [N/A, N/A]

Flaxiboy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Flaxiboy Syna 150.00

taxilasse Lägg

vaniljkyss Höj till 450.00

krusken Lägg

chiligirl Lägg

Flaxiboy Syna 450.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 6s, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

Flaxiboy Satsa 150.00

vaniljkyss Höj till 900.00

Flaxiboy Syna 900.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 6s, Kh, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

Flaxiboy All-in 1410.00

vaniljkyss Syna 1410.00

*** River(Board): *** : [7r, 6s, Kh, 5s, Es]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 5745.00

vaniljkyss [6r, 6h] Triss i sexor Vinst :5745.00

Flaxiboy [5k, Kk] Två par, kungar och femmor Vinst :0.00

Här verkar det som om du spelat bra, du har pocket (kanske en push eftersom blindsen är 150) och floppar settet. personligen tycker jag din raise är lite i största laget, jag hade nog nöjt mig med 5-750 där, men en smaksak. Resten är inget att tjöta om.

BTW: Det förenklar om du lägger ut stackstorlekar, blindnivå, vem e SB respektive BB mm för att vi ska kunna ge ett ordentligt svar. Kan spela ganska stor roll tillsammans med pos för dig i många händer.

PS: Frugan hälsar och hoppas du och den lille mår bra. Gubben va inte viktig sa hon :shock: . Fn det e ju vi som gjort grovjobbet 8-).

Postad
Ursäkta för off topic men en gnagare som kallar sig Ängeln... känns fel, mycket fel.

Det beror på att vi alltid är i sjunde himlen när Gnaget lirar boll :lol:.

I was born, raised and will die that way 8-). You can´t become, you have to be born to it. Mao endast en del av oss får skåda ljuset.

Postad

Q8s är en skräphand . Spela inte skräphänder på tidiga nivåer. De blir så otroligt svårspelade och dyra vid halvträffar.

Utan att veta startstackarna är det svårt att veta om du spelade 66 korrekt.

Om du har bestämt dig för att spela den före floppen borde du nog pusha den.

Men som sagt, har ni jättestora stackar i förhållande till blindsen kan ju en 3BB höjning funka. Har du mindre än 100 BB är det push eller fold som gäller.

Postad

PS: Frugan hälsar och hoppas du och den lille mår bra. Gubben va inte viktig sa hon :shock: . Fn det e ju vi som gjort grovjobbet 8-).

:lol: Manschuvinist(?stavning?), vi har ju gjort smörgörat. Alla mödrar borde få en medalj för förlossningen och min fru borde ha 4 medaljer. 1 för varje förlossning, 1för att hon är världens bästa mor och 1 för att hon står ut med Blattanmuppen:lol:

Postad
Jo fast om man tänker lite logiskt! Vem synar 100 kr pre flopp med 8 10???

Vissa jävlar gör mig tokig på SvS!

En kille hade synat innan du pushar med 88 med många kvar. Att pusha med 88 här är ett gränsfall men fullt acceptabelt spelat. Du riskerar givetvis syn då många har mycket marker i förhållande till BB. Hans syn med 108 off är inte bra, men på denna nivån spelar många löst, speciellt då de är chipleader. Mitt råd är att spela ultratight tills ni är 4-5 kvar, dvs AA-QQ och AK först in bara och sen öppna upp spelet. Du bör då ha mer än 700 kvar om du inte fått kort när ni är 4-5 kvar och du har goda chanser på pengar om du öppnar upp och spelar löst. Höj då på alla Ax och Kx först in. Är nån annan inne i potten - ge dig inte in utan mellanpar eller högre.

Med denna korta vägledning borde du vara en ganska bra vinnare på 20/2 nivån..

mycket lycka

Postad

JAG BARA MÅSTE FÅ LE EXTREMT MYCKET JUST NU! ;)

Spelade en turre 20+2 och av 610 startande kom jag 5:a!!! Så jag måste nog berömma mig själv en del ikväll! Spelade faktiskt riktigt bra och åkte ur med en sån skit grej som att han fick färg på rivern! Men aja, slog iaf 605 pers :D Hehe! Så nu kan jag gå och lägga mig och må bra, med tanke på tisdagens bakslag! Hehe! Skönt!

Måste också tacka för att ni hjälper mig så mycket på vägen! Det hjälper verkligen mitt spelande! :D

Gonatt!

BR: 878,87 kr :D

Postad

Tjenna!

Suttit och spelat lite nu på morgonen bla två 20+2 varav en åkte jag ur och en vann jag! Sen spelade jag en 30+3 men åkte på 5:e platsen! Var så sugen på CG så jag satte mig en stund med 30 kr och fick upp det till 180! Super nöjd! Nu ska jag ta och diska och städa lite innan underbaringen kommer hem och så ska brorsan komma hit från Stockholm! Botten upp!

BR: 1046,43 kr :D

Postad
:lol:10 för att hon står ut med Manschuvinisten Blattanmuppen:lol:

:lol: :lol: :lol:

Tjenna!

Botten upp! Inte med den i magen hoppas jag.

BR: 1046,43 kr :D

Keep up the good work. I den här takten har du snart nått dina 1,6 milj 8-).

Postad
:lol: Ängeln, du vet att man inte får redigera citat va? Det blir liksom inga citat då.:lol:

Vem har citerat?:shock: Kan aldrig vara fel att framföra sanningen :lol:.

Fast frugan gillar dig. Du höll visst me om nått tjillevippigt.:roll:

Vaniljkyss: Ursäkta OT i din dagbok.

Postad
99 Är inte alls bra spelad. Det är ett ypperligt tillfälle att såsa in. Du kommer oftast plocka upp potten före floppen, och med din stack är den potten väldigt värdefull.

Skulle du få syn så mår 99 ganska bra mot det motståndare kan tänkas syna med också.

Det här är ganska basic SnG-spel, du ska se att det känns som standard inom kort. Din höjning nu kommer ju aldrig ge dig chansen att vinna handen före floppen, och den kommer låta händer som 88 och QT att träffa bättre än du, nästan gratis.

77 är jättestandard spelad. Det går att ställa in på en gång före floppen också, eftersom killen med 3000 i stacken rimligtvis inte är så pigg på att spela mot dig, men man vet ju aldrig med spelare på lågnivå...

Q7, antar att det går att syna där, du har ju position. Jag gör det dock aldrig, ofta pushar jag om jag tror att han lägger sig hyfsat ofta, men så är jag jävligt aggro också. Hellre fold än syn för mig, men syn är halvokej.

På flop åstadkommer väl inte din höjning så mycket eftersom din motståndare aldrig bara kan syna, antingen lägger han eller så ställer han. Alltså ställer jag rakt av. Det är mest en marginell skillnad.

Rätt okej spelat överlag.

Tycker mig märka att du är lite mjukare i din kritik än om det varit en random snubbe som lagt upp dessa HH:s...

Vad kan det bero på...?

Postad
såg när du åkte mot flushen inatt =/...

satt o läste bloggen och sen tänkte kolla om du spelade och fick upp bordet precis innan den handen delades ut..

grattis till 5te platsen, =)

Kul att någon tittade hur det gick för mig :D

Måste ju då passa på och fråga om du tyckte det var helt fel spelat av mig?

Spelade lite CG förrut och halkade ner till 1031,43 kr, men jag ska spela en SnG nu så får vi hoppas att den går gallant!

BR: 1031,43 kr

Postad
Vem har citerat?:shock: Kan aldrig vara fel att framföra sanningen :lol:.

Fast frugan gillar dig. Du höll visst me om nått tjillevippigt.:roll:

Vaniljkyss: Ursäkta OT i din dagbok.

Men killen, inte mena jag botten upp på så sätt! Hehe, mer något jag skrev!

Hoppas frugan förstod det! give her my best! ;)