Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Game #8613645114: Tournament #43864367, $15+$1 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/02/25 - 04:47:13 (ET)

Table '43864367 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: gonefisin77 (1500 in chips)

Seat 2: DougieG20 (1500 in chips)

Seat 3: alanh (1500 in chips)

Seat 4: Trilobiet (1500 in chips)

Seat 5: AnfieldRoad (1500 in chips)

Seat 6: slimysim (1500 in chips)

Seat 7: fatjoe59 (1500 in chips)

Seat 8: meatbum (1500 in chips)

Seat 9: mahir30 (1500 in chips)

DougieG20: posts small blind 10

alanh: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad [5h 2c]

Trilobiet: raises 40 to 60

AnfieldRoad: folds

slimysim: calls 60

fatjoe59: folds

meatbum: raises 1440 to 1500 and is all-in

mahir30: folds

gonefisin77: calls 1500 and is all-in

DougieG20: calls 1490 and is all-in

alanh: folds

Trilobiet: calls 1440 and is all-in

slimysim: calls 1440 and is all-in

AnfieldRoad said, "lol flippaments?"

*** FLOP *** [4d 9d 7h]

*** TURN *** [4d 9d 7h] [Tc]

DougieG20 said, "no case ace?"

*** RIVER *** [4d 9d 7h Tc] [Kc]

DougieG20 said, "no diamnds?"

*** SHOW DOWN ***

DougieG20: shows [Kh Ks] (three of a kind, Kings)

Trilobiet: shows [Ad Jd] (high card Ace)

slimysim: shows [7d 9h] (two pair, Nines and Sevens)

meatbum: shows [8c Ac] (high card Ace)

gonefisin77: shows [Qc Ah] (high card Ace)

DougieG20 collected 7520 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 7520 | Rake 0

Board [4d 9d 7h Tc Kc]

Seat 1: gonefisin77 (button) showed [Qc Ah] and lost with high card Ace

Seat 2: DougieG20 (small blind) showed [Kh Ks] and won (7520) with three of a kind, Kings

Seat 3: alanh (big blind) folded before Flop

Seat 4: Trilobiet showed [Ad Jd] and lost with high card Ace

Seat 5: AnfieldRoad folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: slimysim showed [7d 9h] and lost with two pair, Nines and Sevens

Seat 7: fatjoe59 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: meatbum showed [8c Ac] and lost with high card Ace

Seat 9: mahir30 folded before Flop (didn't bet)

Postad

Jag har alltså aldrig sett något liknande.

Killen med KK, som vann, hade nyss börjat lira SnG på Stars och vi pratade lite i chatten (beat: jag var trevlig mot en okänd människa), och han undrade lite stilla om motståndet var soft på 16orna :)

Postad
slimysim: shows [7d 9h]

Detta är nog det bästa av allt. :)

Den som vill kan ju roa sig med att fundera över hur svag hand slimysim bör ha för att syna (när det är dags för honom att closa action dvs). Ska han syna med AA (om vi nu låtsas att han kallsynar första raisen med den handen)?

Postad

Den som vill kan ju roa sig med att fundera över hur svag hand slimysim bör ha för att syna (när det är dags för honom att closa action dvs). Ska han syna med AA (om vi nu låtsas att han kallsynar första raisen med den handen)?

frågan är om inte: meatbum: shows [8c Ac] är om möjligt ännu sämre, 79 lär ju iaf va två levande kort :)

Postad

Va? Hur menar du?

Postad

Är inte heller riktigt med på vad du menar men på en 15$ sit & go med 4 all in före mig skulle jag definitivt syna med 79 os och förmodligen de flesta händer i övrigt också.

Postad
Är inte heller riktigt med på vad du menar men på en 15$ sit & go med 4 all in före mig skulle jag definitivt syna med 79 os och förmodligen de flesta händer i övrigt också.

Var är din ironi-smiley?

Postad
jag synar hellre med 79 efter 4 all ins än aj efter 3 all ins

Grejen är ju att killen closar action och att hans beslut garanterat är det som är sämst rent $EV-mässigt, oavsett om han har mer equity i en fyrvägspott än vad AJ-killen har i en trevägspott eller inte (vilket han kan och inte kan ha beroende på vilken HD framförvarande spelare degar in med). Ju fler som är all-in före dig, desto högre är $EV vid fold.

Good 4 U. Du skulle med andra ord instasyna med AA första handen om du sitter i BB och hela bordet går all-in före dig?

EDIT: Aha, du skojade.

Postad

Good 4 U. Du skulle med andra ord instasyna med AA första handen om du sitter i BB och hela bordet går all-in före dig?

EDIT: Aha, du skojade.

Det där har jag inte tänkt på. Men med bara fyra allin före är det väl toklätt instasyn med AA?

Postad
på en 15$ sit & go med 4 all in före mig skulle jag definitivt syna med 79 os och förmodligen de flesta händer i övrigt också.

Det är jättefel.

Instasyn...

Det är också väldigt fel.