Poperick Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Hej, satt och spelade en Sng. Jag var chipleader ovh vi var tre stycken kvar. Då är det någon som söker kontakt med mig i chatten och ber att jag ska sända över pengar till denna person så att även denna kan spela en sng... Givetvis gjorde jag inte detta. Men hur vanligt är detta fenomen och vad tror dem? Att jag ska sända över pengar till någon helt främmande människa för att denna ska ha råd att spela en sng... Att ge ett bidrag till någon som behöver mat eller tak över huvudet är en sak men att ge ett bidrag till någon som vill spela en sng...nja, det känns rätt konstigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Hej, satt och spelade en Sng. Jag var chipleader ovh vi var tre stycken kvar. Då är det någon som söker kontakt med mig i chatten och ber att jag ska sända över pengar till denna person så att även denna kan spela en sng... Givetvis gjorde jag inte detta. Men hur vanligt är detta fenomen och vad tror dem? Att jag ska sända över pengar till någon helt främmande människa för att denna ska ha råd att spela en sng... Att ge ett bidrag till någon som behöver mat eller tak över huvudet är en sak men att ge ett bidrag till någon som vill spela en sng...nja, det känns rätt konstigt. Jag aldrig blivit utsatt för tiggare online, spelar väl på för låg nivå för dem... Live träffade jag dock en gång på en tiggare i Göteborg med en skylt där han ville ha pengar till mat. Jag hade precis kommit ut från Burger King där man fick två hamburgare för priset av en. Perfekt, tänkte jag, här kommer dagens goda gärning. Jag erbjuder alltså honom en av mina rykande färska hamburgare, han blir vansinnig och säger att han behöver pengar för att själv kunna köpa mat. Sure! Sedan dess skänker jag inte pengar men kan fortfarande tänka mig att bjuda på mat eller liknande för att vara säker på vart pengarna ska gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Hur fan skickar mat över en pokersajt? På paradise kanske man kan bjuda på en korv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Hur fan skickar mat över en pokersajt? På paradise kanske man kan bjuda på en korv? Visst fan måste det gå att skicka hamburgare över Neteller, eller har McDonalds satt stop för det? Om det blir problem med Neteller så kan man ju alltid faxa iväg en omelett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WinnerPooh Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Omelett funkar bäst i jpg har jag hört:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Omelett funkar bäst i jpg har jag hört:-) lol, ... eller ostburgare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mickol Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Givetvis gjorde jag inte detta. Men hur vanligt är detta fenomen och vad tror dem? Att jag ska sända över pengar till någon helt främmande människa för att denna ska ha råd att spela en sng... På NL1000 är det snarare regel istället för undantag att folk sitter i chatten. "please can I have €10, its just a big blind for you." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tiltmonroe Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Jag brukar faktist skicka lite då och då. Beroende på om jag är på bra humör eller riktigt sur. Jag skickade €30 åt en kille ifrån amsterdam en dag.. efter två dagar söker han upp mig och säger att han vunnit en turnering där första pris var €1 200. Då erbjöd han sig att skicka över €600 till mig. Ganska coolt . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ving Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Jag brukar faktist skicka lite då och då.Beroende på om jag är på bra humör eller riktigt sur. Jag skickade €30 åt en kille ifrån amsterdam en dag.. efter två dagar söker han upp mig och säger att han vunnit en turnering där första pris var €1 200. Då erbjöd han sig att skicka över €600 till mig. Ganska coolt . Och hur slutade historien? Låt mig gissa. Du tog mot €600 av honom och satsade dem i en stor söndagsturnering. Du vann €500 000 och skickade €250 000 till killen i Amsterdam som på en vecka gick från 0 till 2,5 miljoner svenska kronor... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrZingo Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 #tiltmonroe Ouch det sista man vill läsa.....det funkar alltså för tiggarna Damn kanske skall börja tigga själv lite Annars låter det ju bättre att säga att man vill bli stejkad Men det är ett otroligt fenomen egentligen, har själv sett det på 0.5-1FL att folk tigger $£€ av en. Gällande tiggare på stan har man själv fått erfara att det aldrig är pengar till mat de egentligen vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Har hänt mig rätt ofta på Everest att folk tigger pengar. Jag brukar förklara att de inte skulle behöva tigga om de var bättre spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 Februari , 2007 Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 Gällande tiggare på stan har man själv fått erfara att det aldrig är pengar till mat de egentligen vill ha. Does not compute. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LiFFa Postad 26 Februari , 2007 Rapport Share Postad 26 Februari , 2007 Lite OT kanske men... En polare var i Göteborg på någon basketcup och såg en uteliggare mitt i stan med en lapp "Food please!". Var tydligen ganska lös stämmning så dom beslöt sig för att köpa han två varmkorvar i ståndet nästan brevid, när dom går fram och ska ge han korvarna svarar han: "Noo thanks, im vegetarian"... Hmm kanske inte så praktiskt att vara vegetarian och uteliggare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 26 Februari , 2007 Rapport Share Postad 26 Februari , 2007 Jag har råkat ut för det åtskilliga gånger. Jag brukar också skicka över 5-10$ om jag känner mig på gott humör. Har själv varit helgul och längtat efter 10$ att spela lite för, även om det var ett tag sedan nu. Det har hänt att jag fått tilbaka pengarna också. skickade över 6$ till en kille på ftp. Han sa att han skulle köra en sng och om han vann någonting skulle jag få tillbaka dom. Han vann den och jag fick 12$. Jag har även delat ut 5$ till alla som observerade ett finalbord på ftp som jag vann, 4100$ rikare känndes det som man kunnde vara lite shyst mot alla som har suttit och hejat på en i 1 timme. Jag tycker att det är sjukt gnidet att bara ignorera dessa mäninskor. Har man råd tycker jag man kan bjuda till lite. Det är ju trots allt dessa människors pengar man sitter och snor åt sig dagarna i ända. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poperick Postad 27 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Jag tycker att det är sjukt gnidet att bara ignorera dessa mäninskor. Har man råd tycker jag man kan bjuda till lite. Det är ju trots allt dessa människors pengar man sitter och snor åt sig dagarna i ända. Jag gav följande svar till personen som tiggde av mig. "Om du inte har råd att spela så tycker jag inte att du ska spela". Har ingenting med gnidenhet att göra. Bara sunt förnuft. Känns rätt sorgligt att vissa behöver tigga för att spela poker och det är ju ett uppenbart tecken på spelmissbruk, något som iaf jag inte jag vill främja. Tycker det är jäkligt naivt att ge pengar till dessa tiggare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 finns det någon anledning, nämn en, till att man skall ge denna typ av tiggare pengar? pengarna gör bättre nytta i någon hjälp organisation (även om 50% skulle hamna i fel ficka)... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Jag har råkat ut för det åtskilliga gånger. Jag brukar också skicka över 5-10$ om jag känner mig på gott humör. Har själv varit helgul och längtat efter 10$ att spela lite för, även om det var ett tag sedan nu.Det har hänt att jag fått tilbaka pengarna också. skickade över 6$ till en kille på ftp. Han sa att han skulle köra en sng och om han vann någonting skulle jag få tillbaka dom. Han vann den och jag fick 12$. Jag har även delat ut 5$ till alla som observerade ett finalbord på ftp som jag vann, 4100$ rikare känndes det som man kunnde vara lite shyst mot alla som har suttit och hejat på en i 1 timme. Jag tycker att det är sjukt gnidet att bara ignorera dessa mäninskor. Har man råd tycker jag man kan bjuda till lite. Det är ju trots allt dessa människors pengar man sitter och snor åt sig dagarna i ända. Vad är det för människor som är 18+ och inte har råd att lägga in 70 kr ($10) på en pokersajt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Jeeppe_ Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Jag har en nätPolare, från norge som jag brukar ge en slant ibland jag vet hur det käänns att inte kunna sätta in! han har lösen till alla min sajter å inloggningsnamn, känner han ej irl men litar på han till 100% Hey Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 han har lösen till alla min sajter å inloggningsnamn, känner han ej irl men litar på han till 100% Hey hahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen Postad 4 Mars , 2007 Rapport Share Postad 4 Mars , 2007 Jag har en nätPolare, från norge som jag brukar ge en slant iblandjag vet hur det käänns att inte kunna sätta in! han har lösen till alla min sajter å inloggningsnamn, känner han ej irl men litar på han till 100% Hey Jag hoppas verkligen att du inte är seriös:p! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sotomayor Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Jag var korkad nog att ge en railbird mitt kontokortsnummer. Han sa att han skulle låna 7 dollar men tog 700 dollar. Har inte sett röken av mina pengar än idag, trots att det var 4 månader sedan. Har dock bytt kreditkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Jag var korkad nog att ge en railbird mitt kontokortsnummer. Han sa att han skulle låna 7 dollar men tog 700 dollar. Har inte sett röken av mina pengar än idag, trots att det var 4 månader sedan. Har dock bytt kreditkort. Förlåt, men är man så dum o ger ut kontokortetsnummer till nån så är det nästan inte mer än rätt att dom tar mkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luca Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Jag har en nätPolare, från norge som jag brukar ge en slant iblandjag vet hur det käänns att inte kunna sätta in! han har lösen till alla min sajter å inloggningsnamn, känner han ej irl men litar på han till 100% Hey Tack för dagens skratt. Är det Einar Lunde möjligen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Haha!! +EV är nöten:). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jw1700 Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Allvarligt talat. Hoppas ni skämtar annars blir jag mycket, mycket orolig och framförallt hoppas jag slippa gråta-ut-trådar längre fram där ni gnäller på kortföretag/pokersajter o.s.v... när kontona är länsade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts