kurtkatt Postad 23 Februari , 2007 Rapport Share Postad 23 Februari , 2007 ok ,det är 6 kvar i en potlimit dubblastackar turre på fulltilt. blinds 2500/5000 ingen ante. Fi är helt steamad, Hade en bigstack till för ett tag sen innan finalbordet då han slängde bort den. Har spelat typ varenda hand sen dess, växlar mellan limp o raise. jag sitter i bb med ~60k Fi limpar in med ~80k alla andra foldar. jag har 55 vad gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 23 Februari , 2007 Rapport Share Postad 23 Februari , 2007 jag skulle nog skogaholmslimpa, men fold är nog det rätta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chrille87 Postad 23 Februari , 2007 Rapport Share Postad 23 Februari , 2007 Efter en limp och när du själv sitter på bb så känns det kallt att kasta pre, se en flopp och omvärdera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 23 Februari , 2007 Rapport Share Postad 23 Februari , 2007 Verkar det inte oerhört dumt att gå all in med 12 BB en hand som nästan aldrig kommer vara bättre än en coinlip, när du har väldigt liten fold equity? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 23 Februari , 2007 Rapport Share Postad 23 Februari , 2007 Verkar det inte oerhört dumt att gå all in med 12 BB en hand som nästan aldrig kommer vara bättre än en coinlip, när du har väldigt liten fold equity? Han kan inte gå all in. Är det ingen som läser längre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 23 Februari , 2007 Rapport Share Postad 23 Februari , 2007 Jag röstar för att checka BB och sedan checkraisa oavsett flopp. Eftersom Fi tiltar så betar han antagligen oavsett flopp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 23 Februari , 2007 Rapport Share Postad 23 Februari , 2007 Han kan inte gå all in. Är det ingen som läser längre? Undrar detsamma. Vissa verkar ju inte ens läsa RUBRIKERNA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 23 Februari , 2007 Rapport Share Postad 23 Februari , 2007 Han kan inte gå all in. Är det ingen som läser längre? lol. mm verkligen, det verkar inte vara många som läser nu för tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtkatt Postad 25 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Februari , 2007 ok, som jag tänkte på det har vi 2 (2.5) alternativ. checka, och checkfolda dom flesta floppar, alternativt checkraisa flop på vissa floppar, problemet är iofs att vi inte har nån direkt aning om vad han kan ha nu. det andra är att potta pf och potta flop. vilket gillar vi och varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 ok, som jag tänkte på det har vi 2 (2.5) alternativ. checka, och checkfolda dom flesta floppar, alternativt checkraisa flop på vissa floppar, problemet är iofs att vi inte har nån direkt aning om vad han kan ha nu. det andra är att potta pf och potta flop. vilket gillar vi och varför? Här anser jag check vara överlägset. Och varför ska vi inte potta? Jo för att vi har så låg FE. I praktiken kommer vi att hamna all in mot en HD som inte ens är en coinflipp. EV i bästa fall ungefär=0. Check är alltid EV+ så då var det klart. Sedan hur vi ska spela på floppen beror på brädans konfiguration om vi ska checkfolda eller ställa in. Ex ett A borde vara överreppat jmf med random hos fi. Kommer det 2,3,4 på floppen är det bra och talar för CR all in. Kommer väldigt dragvänlig flopp är det dåligt osv. Så check och återevaluering alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtkatt Postad 12 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 okok. det är helt klart inte ett dåligt spel att ta checka oss till en flop och sen spela den. men jag vill ju såklart argumentera för det andra alternativet, aggromupp som ja e... vi kan anta att fi sitter på en oparad hand eller ett mkt lågt pp, högre pp skulle han nog raise/syna med även fast han varit aktiv. ser det som en hand som vill se en flop men inte kan ta ett omslag pf. om vi pottar pf har vi lite mer än ett potbet på flop, det blir helt enkelt en go n go som vi borde ta på floppen 2/3 av tiden (med antagandet att vi möter en oparad hand som foldar miss). känns inte det som en ganska bra situation för oss? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 12 Mars , 2007 Rapport Share Postad 12 Mars , 2007 Stackarna är lite större än vad jag först trodde. Spelar inte så stor roll ifs. Nu måste jag ju fortsätta att argumentera. En nackdel med pottandet är att vad gör du om han limpraisar. Förmodligen har du inte odds då att syna. Det blir i alla fall tight. Det som blir kvar blir hans syn HD som är den HD han inte limpraisar med, jag tar mig friheten att sätta FE ca 0 på honom här (jag försöker annars alltid att argumentera utan att behöva göra en massa readbaserade antaganden till skilnad från ärkemupparna;-) ). Och träffar han något i sin HD vilket han gör ca 1/3 så blir du stackad alltså -55k. Du lämnar alltså neg implied åt honom. Så foldar han (vilket du menar att han gör ca 2 av 3)så vinner du 12,5kx2 alltså ca 25k således ett litet EV-. Om du sen justerar till fördel för din egen argumentation det du tjänar när du settar samtidigt, och när han har ett kort under 5 att du drar av för de gånger han limpraisar+när han drar ut så lär det ju inte kunna bli mer än ca EV=0. För att få uträkningen ännu mer komplett kan man gneträkna lite mer men ca EV=0 blir det nog. Dvs ungefär vad som ryggmärgsintuitionen sa till mig från början:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtkatt Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Mars , 2007 okok, matte är inte min starka sida (och fråga mig inte vilken som är det...) men iaf så är ett pottbet 12500, alltså blir potten 25k innan fi har gjort något och 42.5k om han synar. då har jag en rätt enkel syn på en limprr även om jag inte tror att det kommer hända. och ja, vi tror att han foldar 0 ggr pf. men låter iofs riktigt vettigt när jag bara vinner 25k varje gång jag vinner och losar allt alla gånger, vi skulle iofs kunna lägga in dom gånger ett ess floppar och jag lyckas folda ut en träff från honom. men det är både oklart om han skulle folda nån träff överhuvudtaget. så iaf. i stort sett spelar han perfekt mot mig 95% och stackar mig 1/3 och ger bort 17.500 2/3. verkar inte lika attraktivt som jag tyckte från början. utveckling, go n go men med viss känslighet för floppar? dvs vi checkfoldar vissa floppar som borde passa en limpsynrange. men då måste vi lyckas bygga en sån range som är vettig och så vidare. blir iofs kankse samma resultat som en check och c/r på flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts