Gyre Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Har börjat spela en del HU CG senaste tiden och tycker det är riktigt roligt. Har tuffat på rätt bra, men jag har mest spelat de riktiga fiskarna än så länge, men så dök det upp en snubbe som spelade sjukt aggro och ställde till med lite problem. Han 3-bettade kanske 50% av alla mina höjningar pre, och visade ofta upp "skräp" när jag la mig. Han var inte kass nog att heller lägga sig när jag försöka ta potten ifrån honom på nån torr flopp heller, så det gick inte bara att köra över honom tillbaks utan vidare. Det var rätt uppenbart att han gick in för att tilta mig då han skrev massa skit i chatten hela tiden, skrattade när han visade Q8o efter att jag lagt mig mot hans 3-bett osv. Har sett han använda samma taktik mot andra under senare tillfällen. Hur bemöter man bäst en sån här motspelare? Ta floppar med lite mer marginella händer i positon och försöka plocka potten där? Limpa in på knappen med många hyffsade suitade händer som man höjer mot "vanliga" motståndare? Tighta upp sitt spel? Utgå från 100bb och medelstakes typ. Citera
Sylwester Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Precis som du själv skriver är det en god idé att limpa händer som man gärna tar en flopp med i position, men som känns kalla att syna en trebet med. En vid fyrbetsrange preflop är ju inte heller fel. Edit: Jag föredrar att spela ganska tight ur position mot den här typen av spelare. Eftersom att fi bombar non stop är tanken att vi låter honom bygga stora potter utan position, men inte låter honom dra nytta av sin aggressivitet med position. Citera
gdaily Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 100% limp kombinerat med 75% syn känns spontant rätt. Citera
Gyre Postad 5 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2007 100% limp kombinerat med 75% syn känns spontant rätt. Nu hänger jag inte med alls, menar du att jag ska limpa in alla händer på knappen och med dessa syna 75% av hans höjningar? Citera
Sylwester Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Nu hänger jag inte med alls, menar du att jag ska limpa in alla händer på knappen och med dessa syna 75% av hans höjningar? Så förstod jag det iaf. Kan inte se vad han annars skulle mena. Citera
Hjort Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 100% limp kombinerat med 75% syn känns spontant rätt.How about omslag? Citera
gdaily Postad 5 Mars , 2007 Rapport Postad 5 Mars , 2007 Nu hänger jag inte med alls, menar du att jag ska limpa in alla händer på knappen och med dessa syna 75% av hans höjningar? Japp. Normalt sett så höjer vi i runt 85% av fallen på knappen, eller hur? Men har vi nu en motståndare som trebetar för aggressivt för oss, så tappar vi... Potterna blir helt enkelt för stora om vi ska beta och han trebeta och vi syna. Men om vi limpar, han höjer, och vi synar så har det kommit in lika mycket i mitten som om vi höjt mot en "vanlig" motståndare. Mot den här aggromotståndaren har vi tyvärr ingen foldequity när vi själva höjer (tolkar jag det som) så därför finns det ingen anledning för oss att höja. Alltså, limp med alla händer. How about omslag? Hur agerar han vid omslag? Jag har förutsatt "the complete galning", när jag möter en sådan så kommer han beta på floppen alla gånger. Problemet med att limp-trebeta är att då riskerar vi att han går all-in. Jag får höga par/höga ess så sällan... Okej, det skulle vara praktiskt att trebeta med JJ+/AQ+ men problemet är att det är så jävla svårt att balansera på lämpligt sätt, just för hans tendens att gå all-in. Däremot balanseras det ganska så bra om man limpsynar hans raise med alla händer utom de sämsta. Har vi då AA så får han ta kommandot och beta ut på floppen. Har vi vår vanliga 96o-hand så kikar vi på floppen och bestämmer oss där. Och troligen höjer vi inte på floppen, vi synar bara, och låter honom turnbeta också. Citera
bruce_ Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Jag spelar mest SnG HU och den spelstil som jag har mest problem mot är just dessa sjukt aggressiva spelare. Skönt att få lite tips, desvärre så kan jag inte själv ge några bra eftersom jag som sagt har problem mot dom. Speciellt tack till Ola eftersom det du skrev hjälper mig en bit på vägen om hur jag ska lägga upp mitt spel mot dessa spelare. Citera
Lothiqiusky Postad 12 April , 2007 Rapport Postad 12 April , 2007 Du skall inte heller visa svaghet. Syna en höjjning på sista bara för att se vad han sitter på för att på såvis få dej en bild av hur hans spel är! Sedan är det bara till Att folda oftare på pre-flop om du möter en Aggrospelare.. Spela lite oregelbundna händer och kom ihåg att lägsta paret kan vara nötterna Citera
skalle88 Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Att raisa hans floppbet är ju en ide men frågan är om vi verkligen vill bestraffa hans överaggressivitet eller bara vänta och mjölka honom med en okej hand istället? Då lär han ju lugna sig. Citera
Recommended Posts