Gå till innehåll

Hjälp mig ur min badstreak!!


Partyjack

Recommended Posts

Vet att det skrivit sjukt mycket kring hur man hittar ur badstreaks osv.

Känner att jag prövat alla standard-metoder och vill på detta vis försöka få hjälp på lite mer orginella sätt!?

 

Bakgrund; Hade spelat NL50 i två år som hobbyspelare, ca 10-15 timmar i veckan på kvällar och helger och plockat ut skapliga 3-5000 SEK varje månad.

I December 2006 bestämde jag mig för att skära ned på arbetstimmarna på jobbet för att satsa hårdare på jobbet. Detta gjorde jag med bekväm RB på Prima, det gick kanon - hade visserligen en liten turneringsrusch men efter Dec-Jan hade jag totalt plockat ut 63000 SEK, under Januari gick jag dessutom upp på NL100 med $3000 i rullen. Anpassade mig snabbt och plussade säkerligen 15K SEK bara på cashgamet i Januari.

 

Så började Februari, Prima drog ned på RB och jag hittade över till Fulltilt.

Sista dagarna på Prima hade gått lite trögt så jag började på NL50 för att lära mig klienten och spelarna med en $3000-rulle. Började sjukt bra, plussade 10 inköp på tre dagar och jag tog steget upp på NL100 hos Fulltilt.

Plötsligt stämde INGENTING, har nu haft det så i snart tre veckor och jag har gått ned på NL50 fem gånger för att spela upp rullen behagligt över $3000 för att sedan spela stabil NL100-poker för att sedan åka på den sjuka tvåoutaren efter den andra.

 

På senare tid kan jag räkna tillfällena då min motståndare INTE träffat 6-outaren på en hand. Det händer ALDRIG. 90% av alla stora potter går jag in som 80-20 favorit eller bättre och ändå går det spikrakt ned, mest tack vare de stora potter jag förlorar.

Som sagt, har prövat allt. Tajtat till så till den milda grad att jag inte spelar händer som KJ-KQ-QJ annat än först in från knappen och knappt då heller.

När jag nu för första gången igår märkte att badstreaken påverkade mitt tålamod till att jag gjorde ett cp-move har jag bestämt mig för att vidta extrema åtgärder och nu straffspela på NL50 åtminstone till mitten av mars månad.

 

Bortser man från Fulltilts signup-bonus så skulle min rulle varit decimerad med ca 30% alltså nere kring $2000, tack vare bonusen håller jag mig strax över $2500-strecket hela tiden. Väldigt mild badstreak ännu alltså, men känner att jag spelmässigt är över huvudet på 80% av spelarna på Fulltilts NL100.

 

Har ni några nya knep på hur man ska ta sig ur streaken?

Ska ha spelledigt resten av veckan för att återuppta spelet i helgen.

Något jag också märkt är att jag spelat ca 30% fler timmar de senaste veckorna än jag gjort tidigare då det flytit på, detta är väl vanligt.

Däremot har jag ett mycket större sug på att spela nu då jag vet att det kommer vända snart?

 

Följdfråga; är Fulltilt så mycket svårare än Prima på NL50/NL100-nivåerna?

Har hört att Fulltilt ska vara sjukt fiskigt jämfört med tajta prima, men jag börjar få andra uppfattningar?

Självförtroendet börjar sjunka ner i skosulorna och det skulle verkligen hjälpa med alla sorters råd och liknande historier, gärna badstreaks-historier som överträffar min relativt milda badstreak SÅ HÄR LÅNGT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga; är Fulltilt så mycket svårare än Prima på NL50/NL100-nivåerna?

Har hört att Fulltilt ska vara sjukt fiskigt jämfört med tajta prima, men jag börjar få andra uppfattningar?

 

Att folk går med på långsökta drag som leder till bad-beats tyder ju på att det är sjukt fiskigt, eller? Hur kan du ha en annan uppfattning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk går med på långsökta drag som leder till bad-beats tyder ju på att det är sjukt fiskigt, eller? Hur kan du ha en annan uppfattning?

 

Uppfattningen är den att klyftan mellan de riktiga fiskarna som får in $70 med 77 på brädan 589 mot mina 55 och alltid sätter sexoutaren - och de spelare som jag anser håller samma klass som mig själv och i vissa fall bättre än mycket mindre och svårare att urskilja - just när det går så pass dåligt som det gör nu kryper det in sig en oro och osäkerhet som jag aldrig känt på tidigare som pokerspelare. Jag fick in hela inköp på prima mot minst lika bisarra händer minst lika ofta som jag gjort de senaste veckorna.

 

Frågan var inte: "Finns det fisk på Fulltilt som kan dra ut med två och treoutare?" - Frågan var: "Har Fulltilt GENERELLT sett bättre spelare än Prima på mina nivåer?"

Min badstreak kanske hade haft exakt samma yttring på Primanätverket som på Fulltilt, jag vill bara ha andra människors uppfattning om hur de ser på skillnaderna mellan nätverken - skicklighetsmässigt.

Fisk finns ju överallt!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om man gör EV+ moves eller inte, och det låter ju uppenbarligen som att du gjort det oftast. Jag fick i morse in hela stacken med nötflushen på flopp, fi turnade in en kåk med sitt tvåpar. Därefter settade jag med QQ på flopp, fi ställde med KK, river K... Sånt händer, men visst är det för jävligt när det händer samtidigt och aldrig tycks sluta. Men det har ju liksom inget att göra med hur fiskiga spelarna generellt är på min sida, så den frågan är ju irrelevant. Fortsätt spela som vanligt istället. jag hade varit betydligt mer orolig om jag känt att folk började läsa sönder mitt spel, eller aldrig stoppade in pengar så fort jag träffat nåt. Fortsätter du att spela EV+ lägen så spelar det ju ingen roll vilket nätvärk du spelar på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med reservation för att jag bara spelat 20k händer på FullTilt...

 

Tycker att fiskbeståndet är lika stort/litet som på Prima. Skillnaden jag ser är att FullTilt ofta är mer aggressivt med trebettar preflop. På flop pushar man oftast färgdrag när man blir reraisad vid semibluff.

 

Gör att det oftare blir större potter och fler slantsinglingar. Tycker mig också sett att antalet fiskar minskat betydligt efter det att Neteller stängde ner för jänkarna (mitten av Januari?!). Svårt att hitta bord med VPIP över 30.

 

Plussade rakt ut i December och till mitten av Januari. Sen dess har det varit en svagt nedåtlutande kurva, delvis pga av att jag tjänat mycket sklanskydollar samt även att jag mött mer jämnbördigt motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om man gör EV+ moves eller inte, och det låter ju uppenbarligen som att du gjort det oftast. Jag fick i morse in hela stacken med nötflushen på flopp, fi turnade in en kåk med sitt tvåpar. Därefter settade jag med QQ på flopp, fi ställde med KK, river K... Sånt händer, men visst är det för jävligt när det händer samtidigt och aldrig tycks sluta. Men det har ju liksom inget att göra med hur fiskiga spelarna generellt är på min sida, så den frågan är ju irrelevant. Fortsätt spela som vanligt istället. jag hade varit betydligt mer orolig om jag känt att folk började läsa sönder mitt spel, eller aldrig stoppade in pengar så fort jag träffat nåt. Fortsätter du att spela EV+ lägen så spelar det ju ingen roll vilket nätvärk du spelar på...

 

Har också efter att snackat runt med lite polare förstått att det också ofta är så att man alltid får svårt att hitta någon som betalar av just när man är kall.

 

Upplever också Fulltilt som MYCKET agressivare än Prima, fick man omslag preflop på Prima fanns det fyra händer fi kunde ha; QQ eller bättre.

Intalar mig dock att så fort man kommer ifrån kallheten kommer det löna sig bättre att ligga över sin nivå spelmässigt då potterna blir större snabbare!?

 

Som någon sa, ingen monsterbadstreak med 10 inköp men ser man bort från bonusen kunde 1/3 av rullen vara borta nu, så det känns som att man vill ha tag i problemet och få stopp på det i tid.

 

Konfererar också en hel del med joggystyle som ju livnärde sig på NL50 och NL100 i över ett år innan han började klonka turneringar, där har jag en hel del råd och efter några timmars coachning står det klart att jag får in pengarna med bäst hand i nästan alla stora potter och därför lär det vända - snart(??).. Skräckexempel på badstreaks tack!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...