matte med slice Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) SB (t1465) Hero (t1340) UTG (t1120) UTG+1 (t1385) MP1 (t405) MP2 (t3190) CO (t2025) Button (t2570) Preflop: Hero is BB with K, J. 1 fold, UTG+1 calls t50, 3 folds, Button calls t50, SB completes, Hero checks. Flop: (t200) T, Q, 4(4 players) SB checks, Hero checks, UTG+1 bets t50, Button folds, SB folds, Hero calls t50. Turn: (t300) A(2 players) Hero checks, UTG+1 bets t100, Hero calls t100. River: (t500) 2(2 players) Hero bets t350, UTG+1 calls t350. Final Pot: t1200 Results in white below: Hero has Kc Jc (straight, ace high). UTG+1 has 5h Ah (one pair, aces). Outcome: Hero wins t1200. Är väl kanske inget exceptionellt med handen, men jag undrar endå lite över hur den kan spelas. Det är en 18 manna SnG $30 på Stars, tredje nivån och inga reads på fi. KJs är rolig att spela men jag är ur pos så jag väljer att checka pre. Funderingar kring detta? Skall man beta? Floppen ger mig öppet steg. Jag fortsätter på den inslagna linjen "försiktighet" och checkar. Vad sägs om att beta ett sådant här drag? Ett litet mini bet på 50 i en pott på 200, inget att snacka om - Syn. Turn. Stegen sitter och nu är det mest en fråga om hur man skall få så mycket betalt som möjligt. Syna fi som jag och försöka få in mer deg på river eller höja nu på turn? River lägger ett bet jag tror jag får betalt av. //Matte Citera
Blattanfejan Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Oj, svår fråga, tycker också att det är svårt att få bra betalt. Pre, helt ok att bara checka, egentligen enda vettiga alternativet. Flopp, hmmm, har vi en färdig hand vill vi bygga pott men här har vi bara ett drag. Check känns rätt, samt syn för 50 är väl solklart. Turn, här hade vi kunnat lägga en bet på säg 150. Detta kan ju FI tolka på flera sätt, blufförsök, träffat A osv. Här vill vi bygga pott. Frågan om man ska reraisa FI:s bet men eftersom inga drag ligger som hotar Hero känns väl check ok. Synar inte FI här är det ändå inte troligt att FI betalar på river. River, här vill vi ha betalt, FI kommer sällan reraisa så lika bra att vi satsat så nära smärtgränsen. Summa summarum, jag hade nog spelat precis som du med möjligt undantag för ett bet på turn. Citera
Recommended Posts