Gå till innehåll

Ladda film till Xbox 360


hajen04

Recommended Posts

Är mer intresserad att använda den som inspelningsbar dvd. Någon som kan förklara om det går och hur man i sådant fall gör?

 

Då måste du nog ha "Windows media center"

 

u måste använda ett ftp program, kolla upp xboxens ip m.m.

 

Säker? Är inte det bara för chippade xboxs? Länge sen jag gjorde det. Men jag har för mig att jag stoppade in en nätverkskabel i routern från xbox 360. Sen skrev jag in nå siffror som xbox 360 visade på tven, dessa skrev jag in på datorn.

 

Efter det kunde jag streama filmer från datorn. Men jag tror inte det går att lägga in på xbox 360 hårddisk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du nog ha "Windows media center"

 

 

 

Säker? Är inte det bara för chippade xboxs? Länge sen jag gjorde det. Men jag har för mig att jag stoppade in en nätverkskabel i routern från xbox 360. Sen skrev jag in nå siffror som xbox 360 visade på tven, dessa skrev jag in på datorn.

 

Efter det kunde jag streama filmer från datorn. Men jag tror inte det går att lägga in på xbox 360 hårddisk...

 

Måste man inte ha chippad för att föra över saker till xboxen? Aja kanske inte ska uttala mig längesen jag höll på med xboxen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, datron delar filer i form av musik till xboxen men den hittar inte mina videofiler oavsett vart jag lägger dem på datorn. Har tom prövat att flytta filmfilerna till "min musik" där xboxen plockar musiken ifrån som standard.

 

Ska tilläggas att jag har filmer i alla olika format så det ska inte betyda något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge går det inte att chippa xbox 360. Bara flasha, som gör så att man kan köra brända spel och filmer.

 

Men ska väl gå att samköra datorn med xboxet o köra filmer o musik, har trådlöst hemma o fått musiken att fungera men inget annat, går ju inte direkt att "bläddra" i menyn på xboxet utan de filer som den vill hitta bara poppar upp när man trycker på musik, målmappen nämns inte. Nån aning om hur man gör med film?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem, datron delar filer i form av musik till xboxen men den hittar inte mina videofiler oavsett vart jag lägger dem på datorn. Har tom prövat att flytta filmfilerna till "min musik" där xboxen plockar musiken ifrån som standard.

 

Ska tilläggas att jag har filmer i alla olika format så det ska inte betyda något.

 

I Media Center så kan du endast spela upp filmer i wmv-format, dvs divx/avi/mpeg etc etc fungera inte.

 

Än så länge går det inte att chippa xbox 360. Bara flasha, som gör så att man kan köra brända spel och filmer.

 

Jo det går att chippa, har gått ganska länge men chippen är out of date och att flasha sin 360 i stället är att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Media Center så kan du endast spela upp filmer i wmv-format, dvs divx/avi/mpeg etc etc fungera inte.

 

 

 

Jo det går att chippa, har gått ganska länge men chippen är out of date och att flasha sin 360 i stället är att föredra.

 

 

Finnns det ett enkelt sätt att ändra formatet på sina filmer till wmv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessa rekommenderar jag starkt om du skall modda xbox, ps2, gc, 360 etc

 

http://www.dvdirect.net/

 

och INTE psxcare (de har sabbat allt får många saker samt är mkt dyra! :evil: )

 

 

Inte haft några problem med psxcare och ser inget fel med dom alls, snabb support och trevlig personal.

Dom "chipsen" du länkar till gör ju att det inte går att spela brända spel på Xbox Live, då försvinner ju hela ide´n med allt imo.

Men ska man bara ha boxen för att kolla film och dyl så är väl chip bra, ska man spela så skulle jag helt klart välja flashning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att köra ett xbox 360 mot Media Center måste du installera xbox't som en extender vilket innebär att du bara kan streama wmv-filer från Media Center.

 

Hur du gör:

http://www.xbox.com/pcsetup

 

Det finns ett program som gör det möjligt att även streama xvid och divx.

Programmet heter Transcode 360

http://runtime360.com/projects/transcode-360

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill göra om filmerna till wmv istället för att använda dig utav transcode (om ex. datorn är för seg för att konvertera filerna i realtid) kan du använda ett program som heter Encode360. Finns på xbins ftp och gör alltså om filmerna till wmv så att du sedan kan streama dem via Media Center, lägga dem på en skiva eller usb-minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...