Gå till innehåll

NL - TT floppar set


r3mix

Recommended Posts

Stage #649159670 Tourney ID 61089 Holdem Single Tournament No Limit $30 - 2007-02-19 18:05:20 (ET)

Table: 11842906 (Real Money) Seat #1 is the dealer

Seat 1 - FERNFOREST72 ($1470 in chips)

Seat 2 - JP106623 ($1430 in chips)

Seat 3 - HERO ($2260 in chips)

Seat 5 - TENNISDAN ($1745 in chips)

Seat 7 - DRSAYUS ($1715 in chips)

Seat 8 - LILFISH ($1580 in chips)

Seat 9 - POKERBRAT51 ($3300 in chips)

JP106623 - Posts small blind $15

HERO - Posts big blind $30

*** POCKET CARDS ***

Dealt to HERO [10s 10c]

TENNISDAN - Raises $210 to $210

DRSAYUS - Folds

LILFISH - Folds

POKERBRAT51 - Folds

FERNFOREST72 - Folds

JP106623 - Folds

HERO - Calls $180

*** FLOP *** [Qh 10d 9h]

HERO - Checks

TENNISDAN - Bets $360

HERO - All-In(Raise) $2050 to $2050

TENNISDAN - All-In $1175

HERO - returned ($515) : not called

*** TURN *** [Qh 10d 9h] [9s]

*** RIVER *** [Qh 10d 9h 9s] [7h]

 

Gick allin efte floppen eftersom jag var rädd för stegen, men skulle nog har raisat efter floppen och sedan insettt att jag var slagen... någon kommenter på mitt spel...vad tror ni han hade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kunde ha foldat preflop. Som spelat är det all-in på floppen.

Det fattar jag inte, att jag skulle folda preflop... hmm ... dessa tomtar höjer med anytwocards ... själv anser jag att relativt höga pockets är värda att se en flop med, får man ingen träff så är det bara att folda... skulle inte precis syna med ett lågt pocket..

 

jag menar är det inte lite väl tight och folda TT preflop i de läget? kan ju inte sitta och vänta på AA eller KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fattar jag inte, att jag skulle folda preflop... hmm ... dessa tomtar höjer med anytwocards ... själv anser jag att relativt höga pockets är värda att se en flop med, får man ingen träff så är det bara att folda... skulle inte precis syna med ett lågt pocket..

 

jag menar är det inte lite väl tight och folda TT preflop i de läget? kan ju inte sitta och vänta på AA eller KK.

 

Höjer de med any two så pusha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fattar jag inte, att jag skulle folda preflop... hmm ... dessa tomtar höjer med anytwocards ... själv anser jag att relativt höga pockets är värda att se en flop med, får man ingen träff så är det bara att folda... skulle inte precis syna med ett lågt pocket..

 

jag menar är det inte lite väl tight och folda TT preflop i de läget? kan ju inte sitta och vänta på AA eller KK.

 

Fold är ett mycket bättre spel.

 

Träffar dina tior oftare än dina tvåor?

 

edit: Vänta på AA och KK är ungefär exakt det du bör göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold är ett mycket bättre spel.

 

Träffar dina tior oftare än dina tvåor?

 

edit: Vänta på AA och KK är ungefär exakt det du bör göra.

 

hmm .. spelat ungefär 10 sitngo-rundor, undra hur många gångar jag fick KK eller AA ska kolla .... visade sig att jag fått KK 6 ggr och AA 4 ggr... några ggr fick jag inget betalt ... såå vänta på dessa kort går ju inte ...

 

Det jag vill säga är då bara att vänta på dessa kort går inte helt enkelt, visst måste man gambla lite, sitta och vänta på riktigt bra kort förstör pokern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm .. spelat ungefär 10 sitngo-rundor, undra hur många gångar jag fick KK eller AA ska kolla .... visade sig att jag fått KK 6 ggr och AA 4 ggr... några ggr fick jag inget betalt ... såå vänta på dessa kort går ju inte ...

 

Det jag vill säga är då bara att vänta på dessa kort går inte helt enkelt, visst måste man gambla lite, sitta och vänta på riktigt bra kort förstör pokern...

 

Alltså...

 

Så här. Spela enbart AA, KK, QQ och AK första två nivåerna. Tro mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm .. spelat ungefär 10 sitngo-rundor, undra hur många gångar jag fick KK eller AA ska kolla .... visade sig att jag fått KK 6 ggr och AA 4 ggr... några ggr fick jag inget betalt ... såå vänta på dessa kort går ju inte ...

 

Det jag vill säga är då bara att vänta på dessa kort går inte helt enkelt, visst måste man gambla lite, sitta och vänta på riktigt bra kort förstör pokern...

 

Han menade ju inte bokstavligt att du endast skulle spela aa och kk, utan att du skulle tighta till ditt spel. Jag gissade fis hand direkt, och nej jag är inte synsk. Det är en 30$ turneringen, han höjde kraftigt preflop för att förhopningsvis få betalt av en fisk, och guess what, det fick han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm .. spelat ungefär 10 sitngo-rundor, undra hur många gångar jag fick KK eller AA ska kolla .... visade sig att jag fått KK 6 ggr och AA 4 ggr... några ggr fick jag inget betalt ... såå vänta på dessa kort går ju inte ...

 

Det jag vill säga är då bara att vänta på dessa kort går inte helt enkelt, visst måste man gambla lite, sitta och vänta på riktigt bra kort förstör pokern...

 

Vill du gambla kan du ju köpa en lott istället.

 

Målet är ju att du hela tiden ska fatta beslut som är $EV+, sen om det innebär att vänta på bra kort så...får du ju göra det helt enkelt.

 

Förresten, vill du spela "poker" så ska du spela CG med djupa stackar, inte SnG där allt i grund och potten handlar om när man ska ställa och när man ska vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska testa och lite tight de första nivåerna då, men sk jag sitta och obeservera de andra tomtarna då eller? Ska jag sikta på att vinna eller bara spela bra ?

 

Du ska sikta på att maximera $EV. Generellt ska du sikta på att hamna ITM och väl där ska du sikta på förstaplats.

 

Som sagt, tighta till dig och lär dig så mkt om ICM du bara kan. Att införskaffa SNGPT (eller liknande program) är ett bra steg på vägen. När du känner att du förstår detta så ökar du bara på antalet bord eftersom du kommer känna igen nästan alla situationer som uppstår och förhoppningsvis veta vad som är rätt spel. Lägg till ett bord i taget så du inte känner dig stressad. Förhoppningsvis kommer du inom en inte alltför lång tid kunna spela 8+ bord utan att känna dig stressad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska sikta på att maximera $EV. Generellt ska du sikta på att hamna ITM och väl där ska du sikta på förstaplats.

 

Som sagt, tighta till dig och lär dig så mkt om ICM du bara kan. Att införskaffa SNGPT (eller liknande program) är ett bra steg på vägen. När du känner att du förstår detta så ökar du bara på antalet bord eftersom du kommer känna igen nästan alla situationer som uppstår och förhoppningsvis veta vad som är rätt spel. Lägg till ett bord i taget så du inte känner dig stressad. Förhoppningsvis kommer du inom en inte alltför lång tid kunna spela 8+ bord utan att känna dig stressad.

ICM vet jag att jag måset lära mig om men, ser inte precis poängen i att ha program som SNGPT.. men men ...8 bord kommer jag nog aldrig att spela men 2-3 vet jag att jag klarar av ....

 

till det roliga nu, testade tightspelet på en $10 sitngo, spelade inga händer förens typ tredje nivån, jag har runt 1200 i marker, resten har runt 2500-3000... jag är på BB får QQ, utg höjer till 300 då blindsen är 50/100 ...jag ser ju inget att annat än att gå allin, ... han har AK, träffar två kungar på floppen ....kul va .. första handen jag spelade ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska testa och lite tight de första nivåerna då, men sk jag sitta och obeservera de andra tomtarna då eller? Ska jag sikta på att vinna eller bara spela bra ?

 

SnG är skittråkigt de första perioderna just därför.

För att göra det hela roligare så är mitt tips att starta en SnG och låt den tuffa på ett par perioder, sen startar du en till osv.

Jag brukar spela 4 bord i taget men brukar bara behöva vara koncentrera mig på två. De andra två är under sin transportsträcka till högre blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICM vet jag att jag måset lära mig om men, ser inte precis poängen i att ha program som SNGPT.. men men ...8 bord kommer jag nog aldrig att spela men 2-3 vet jag att jag klarar av ....

 

till det roliga nu, testade tightspelet på en $10 sitngo, spelade inga händer förens typ tredje nivån, jag har runt 1200 i marker, resten har runt 2500-3000... jag är på BB får QQ, utg höjer till 300 då blindsen är 50/100 ...jag ser ju inget att annat än att gå allin, ... han har AK, träffar två kungar på floppen ....kul va .. första handen jag spelade ...

 

Vad vill du få ut av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SnG är skittråkigt de första perioderna just därför.

För att göra det hela roligare så är mitt tips att starta en SnG och låt den tuffa på ett par perioder, sen startar du en till osv.

Jag brukar spela 4 bord i taget men brukar bara behöva vara koncentrera mig på två. De andra två är under sin transportsträcka till högre blinds.

 

Att spela flera direkt funkar ju också, eftersom du oftare får bättre kort och kan se floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ICM vet jag att jag måset lära mig om men, ser inte precis poängen i att ha program som SNGPT.. men men ...8 bord kommer jag nog aldrig att spela men 2-3 vet jag att jag klarar av ....

 

Om du skaffar SNGPT och leker runt med det några timmar så kommer du få så många aha-upplevelser att du inte kommer kunna räkna dom på alla dina fingrar. Om du vill lära dig ICM så är ju SNGPT ett jättebra hjälpmedel eftersom det är just ICM som används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold är ett mycket bättre spel.

 

Träffar dina tior oftare än dina tvåor?

 

edit: Vänta på AA och KK är ungefär exakt det du bör göra.

 

Hahahaha, du är rolig eury!

 

Till trådskaparen: Läs lite här på pf och lyssna på de duktiga spelare som gett dig råd här i tråden! ;-)

 

Till de duktiga som gett råd här i tråden: Nu har ni varit liiite spydiga faktiskt! Lite mer ödmjukhet vore trevligt. Trådskaparen verkar vara ny på SnG och är i större behov av tips och råd än av spydiga inlägg! Men det highlightade ovan av eury var iofs väldigt roligt... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stage #649961540 Tourney ID 60413 Holdem Single Tournament No Limit $150 - 2007-02-20 09:28:34 (ET)

Table: 11857263 (Real Money) Seat #3 is the dealer

Seat 1 - WAKATAK ($1225 in chips)

Seat 3 - BLKPWDR44 ($1935 in chips)

Seat 4 - MONSTER_DONG ($3067 in chips)

Seat 6 - HERO ($958 in chips)

Seat 8 - MARKIEJ824 ($3935 in chips)

Seat 9 - MRALMIGHTY ($2380 in chips)

MONSTER_DONG - Posts small blind $75

HERO - Posts big blind $150

*** POCKET CARDS ***

Dealt to HERO [Ac Jd]

MARKIEJ824 - Folds

MRALMIGHTY - Folds

WAKATAK - All-In(Raise) $1225 to $1225

BLKPWDR44 - Folds

MONSTER_DONG - Folds

HERO - All-In $808

WAKATAK - returned ($267) : not called

*** FLOP *** [7s 6h 4s]

*** TURN *** [7s 6h 4s] [5s]

*** RIVER *** [7s 6h 4s 5s] [Jh]

*** SHOW DOWN ***

WAKATAK - Shows [Ad 8s] (Straight, four to eight)

HERO - Shows [Ac Jd] (One pair, jacks)

WAKATAK Collects $1991 from main pot

 

Kul är man åker på sådana utgradningen hela jävla tiden ... finns väl inget annat än att jag ska pusha där....

 

SnG är skittråkigt de första perioderna just därför.

För att göra det hela roligare så är mitt tips att starta en SnG och låt den tuffa på ett par perioder, sen startar du en till osv.

Jag brukar spela 4 bord i taget men brukar bara behöva vara koncentrera mig på två. De andra två är under sin transportsträcka till högre blinds.

 

Mmm, jag gjorde det ett tag.. men la av med det.. vet ej varför ...

 

Om du skaffar SNGPT och leker runt med det några timmar så kommer du få så många aha-upplevelser att du inte kommer kunna räkna dom på alla dina fingrar. Om du vill lära dig ICM så är ju SNGPT ett jättebra hjälpmedel eftersom det är just ICM som används.

 

Får hoppas på det, ska dra hem det och leka lite då...

 

Hahahaha, du är rolig eury!

 

Till trådskaparen: Läs lite här på pf och lyssna på de duktiga spelare som gett dig råd här i tråden! ;-)

 

Till de duktiga som gett råd här i tråden: Nu har ni varit liiite spydiga faktiskt! Lite mer ödmjukhet vore trevligt. Trådskaparen verkar vara ny på SnG och är i större behov av tips och råd än av spydiga inlägg! Men det highlightade ovan av eury var iofs väldigt roligt... :roll:

 

MAx, det är självklart att jag lyssnar.. men själva grejen är att jag misslyckas på en gång med det :P men men ... måste nog spela mer för att jag ska kunna klaga lite, har bara spelat 6k händer den här månaden...

 

för det andra så har jag faktiskt spelat sitngos i en halvår ungefär... men inte hittat rätt sätt att spela dem på, ändrar mitt spel ganska ofta då jag har tröttnat på löjliga bad beats, hela den här månaden har över huvudtaget bestått av bad beats, precis sådana händer som jag postade ovan..

 

Vadå andra tomtar? Det är ju du som spelar dåligt.

 

så du menar om jag nån tomte gå allin med a3o och jag synar med AJo då jag är shortstack, spelar jag dåligt då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska testa och lite tight de första nivåerna då, men sk jag sitta och obeservera de andra tomtarna då eller? Ska jag sikta på att vinna eller bara spela bra ?

 

Du kanske också behöver vara lite ödmjuk förresten! ;-)

 

Och ja, du ska i princip bara sitta och titta på de andra när de spelar vilket skit som helst. Det är en del i att sikta på att vinna! ;-)

 

Sök här i forumet efter Myssions SnG-guide så får du lite tips om vilka händer du ska spela och vid vilka nivåer du ska spela dem! Det kommer löna sig för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du menar om jag nån tomte gå allin med a3o och jag synar med AJo då jag är shortstack, spelar jag dåligt då eller?

 

Alltså, du saknar helt klart mängder av grundläggande SnG-förståelse, så varför alltid ha grundförutsättningen att dina motståndare är tomtar? Din inställning bör vara att det visserligen finns mjukt motstånd, och mängder av värde att hämta, men att du också behöver bli bättre.

Visa lite ödmjukhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...