Gå till innehåll

Huga...dyr bad beat :)


PsychicIor

Recommended Posts

Är den på riktigt ? Vilka är det som lirar ?

 

Hur hittar han synen på floppen: Son-in-Law calls $10,700 ???

Typ 70 lax på 3 kortsfärgstage ???

 

Efter turn är det väl inga konstigheter egentligen även om det är mycket pengar. Ganska standard att trycka med 4 kortsfärgstege ( inte räknar man med att fi sitter på 4tal heller).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den på riktigt ? Vilka är det som lirar ?

 

Hur hittar han synen på floppen: Son-in-Law calls $10,700 ???

Typ 70 lax på 3 kortsfärgstage ???

 

Efter turn är det väl inga konstigheter egentligen även om det är mycket pengar. Ganska standard att trycka med 4 kortsfärgstege ( inte räknar man med att fi sitter på 4tal heller).

 

Ja, lite märkligt att han inte släpper fyrtalet på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde de flesta som spelat mycket råkat ut för värre beats än så, eller åtminstone liknande. Inga beats ---> ingen fisk.

 

 

tvivlar på att du förlorat fyrtal mot färgstege på rivern.. kan såklart ha hänt men dig men, inte så att det händer ofta.

 

och det där med värre, vad är värre då? skulle väl va att förlora en färgstege mot en större då.. eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns ett mycket värre beat, värsta beatet någonsin. Längesen jag läste dock och kommer itne alls ihåg hur det var. Handlade om en bad beat jackpot.

 

Kom på bad beaten jag snackade om.

 

En straightflush var uppe mot ett fyrtal och badbeatjackpotten på hur mycket den nu än var skulle slå in. Fast så kommer turn.... Spader dam och på bordet ligger nu qs,js,10s,9s och personen med straightflushen sitter med 7s8s och det blir då ingen jackpott eftersom han inte använder båda hålkorten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på bad beaten jag snackade om.

 

En straightflush var uppe mot ett fyrtal och badbeatjackpotten på hur mycket den nu än var skulle slå in. Fast så kommer turn.... Spader dam och på bordet ligger nu qs,js,10s,9s och personen med straightflushen sitter med 7s8s och det blir då ingen jackpott eftersom han inte använder båda hålkorten.

 

ehhhhhhhhh ?? okej ?? fattar inte vad det har med denna badbeaten att göra!!du kan ju inte mena allvar när du säger att det är värre än det här ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt förslag på storlek av bad beat:

 

1/sannolikhet_att_förlora*andel_av_förväntat_nettovärde_över_livet_i_potten.

 

Detta är en strålande idé! Så får man lite objektivitet över det hela.

 

En bad beat måste då t ex ha Hjortvärdet X för att få postas i forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...