Benni Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Har precis börjat spela så har inga reads. Game #3178974083: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/02/18 - 18:03:31 (BST) Table "Hera" Seat 3 is the button. Seat 1: plankton ($119.75 in chips) Seat 2: Decky1888 ($100.75 in chips) Seat 3: djeepy2 ($496.79 in chips) Seat 4: 1vicki1 ($8.90 in chips) Seat 5: HERO ($100 in chips) Seat 6: Anderssos ($225.50 in chips) 1vicki1: posts small blind $0.50 bulaip: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Qd Qc] Anderssos: raises to $4 plankton: folds plankton sits out Decky1888: folds djeepy2: folds 1vicki1: folds HERO: raises to $13 Anderssos: calls $9 ----- FLOP ----- [5s 2h Jc] plankton sits back HERO: bets $19 Anderssos: calls $19 ----- TURN ----- [5s 2h Jc][Js] HERO?? Citera
tamtaram Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Checksyna turn och river, eventuellt betta river om en blank eller Q kommer(2-5,J,Q). Svårt att se att han har en knekt här med tanke på din trebet preflop. Mer troligt att han har 66-TT. Om han är så kall att han inte fyrbettar med KK,AA är det svårt att komma undan på den här brädan. Citera
psatiw Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Checksyna turn och river. Känns ju inte så jättehett om du frågar mig. Skulle han flotat med AK och nu bluffa två gator menar du? Om du ger honom HDn 66-TT, varför tror du han plötsligt skulle göra om dem till en bluff? Checka turn iaf. Synar du ett bet så kan du folda ett bet på river utan att tänka. Jag kan även tänka mig att checkfolda turn utan read, även om jag inte tror att han är på J särskilt ofta. KK+ känns inte alls långt borta om han visar att han vill ha in mer deg. Citera
tamtaram Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Känns ju inte så jättehett om du frågar mig. Skulle han flotat med AK och nu bluffa två gator menar du? Om du ger honom HDn 66-TT, varför tror du han plötsligt skulle göra om dem till en bluff? Checka turn iaf. Synar du ett bet så kan du folda ett bet på river utan att tänka. Jag kan även tänka mig att checkfolda turn utan read, även om jag inte tror att han är på J särskilt ofta. KK+ känns inte alls långt borta om han visar att han vill ha in mer deg. Jag förstår inte vad du menar med att FI bluffat på två gator. FI synar väl flopp med 66-TT, eller hur? Tror också att average Joe bettar dessa händer om det checkas till honom eftersom det signalerar bustad AK, AQ. Det största problemet är ju att vi är helt utan read här vilket gör det väldigt svårspelat. Jag tror dock att vi har bäst hand här tillräckligt ofta eftersom det är ovanligt med långsamt spelade AA och KK på NL100 nivån och därför ser jag ett bett på river som ett värdebett som många synar. (Självklart inte en duktig spelare som du, men medelspelaren) Citera
Dustinz Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Jag förstår inte vad du menar med att FI bluffat på två gator. FI synar väl flopp med 66-TT, eller hur? Tror också att average Joe bettar dessa händer om det checkas till honom eftersom det signalerar bustad AK, AQ. Det största problemet är ju att vi är helt utan read här vilket gör det väldigt svårspelat. Jag tror dock att vi har bäst hand här tillräckligt ofta eftersom det är ovanligt med långsamt spelade AA och KK på NL100 nivån och därför ser jag ett bett på river som ett värdebett som många synar. (Självklart inte en duktig spelare som du, men medelspelaren) Han menar att checksyna 2 gator är meningslöst därför att FI inte bettar 2 gator med AK eller 66-TT för värde speciellt ofta. ...tror jag, så tänker jag iaf. Jag tycker att checksyn turn och checkfold river låter rätt ok. I övrigt håller jag inte med dig alls när du säger att det är ovanligt att folk slöspelar AA och KK på NL100, tycker det händer betydligt mer frekvent än på högre nivåer. Citera
Jerico Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 betfold turn och check/fold river kanske? Citera
brut Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Jag tycker check fold turn och bet river Citera
tamtaram Postad 20 Februari , 2007 Rapport Postad 20 Februari , 2007 Överpar på parad bräda, i trebettad pott, tar jag med mig i graven mot en random FI. Kalla det för en gigantisk läcka om ni vill Citera
Recommended Posts