grebgokz Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Detta är inte en förtäckt bad beat tråd. Men det är faktiskt andra gången på två veckor jag råkar på en likadan hand så jag undrar ärligt kan man spela på något annat sätt än vad jag gjort? har bara spelat typ 3 händer vid bordet så jag har inga read på någon. Everest Poker — Giv - info Giv-ID: 1138073111 Bords ID: -49698500 Spelsätt: Spel om pengar Bord - namn: Malabo-5 Speltyp: Hold'em Blindar: $0.15/$0.25 Insatser: $0.25/$0.25 Valuta: USD Startdatum: 2007-02-19 GMT Starttid: 11:34:58 GMT Bordsplacering: Retro83 sitter på stol 1 med $14.08. cal_vito sitter på stol 2 med $24.71. sjoob sitter på stol 3 med $25.00. Sheran sitter på stol 4 med $4.23. HERO sitter på stol 5 med $24.75. Macconner sitter på stol 6 med $6.00. Deus19 sitter på stol 7 med $24.75. RemPoker007 sitter på stol 8 med $9.60. Clement33 sitter på stol 9 med $18.40. FI sitter på stol 10 med $17.49. Lägga blindar: Knappen är vid stol 10. Retro83 lägger den lilla blinden på $0.15. cal_vito lägger den stora blinden på $0.25. sjoob lägger den tidiga blinden på $0.25. Ge hålkorten: Retro83: -- -- cal_vito: -- -- sjoob: -- -- Sheran: -- -- HERO: Macconner: -- -- Deus19: -- -- RemPoker007: -- -- Clement33: -- -- FI: -- -- Före floppen: sjoob checkar. Sheran synar $0.25. HERO synar $0.25. Macconner lägger sig. Deus19 lägger sig. RemPoker007 synar $0.25. Clement33 synar $0.25. FI synar $0.25. Retro83 synar $0.10. cal_vito checkar. Floppen (): <-Wow nötstegen lets rock Retro83 checkar. cal_vito checkar. sjoob checkar. Sheran höjer $0.25. HERO höjer $2.75. RemPoker007 lägger sig. Clement33 lägger sig. FI synar $2.75. Retro83 lägger sig. cal_vito lägger sig. sjoob lägger sig. Sheran lägger sig. Turnkortet (): <- Problem? Ska man checkfolda här? HERO checkar. FI höjer $0.25. HERO höjer $8.50. FI synar $8.25. Riverkortet (): <- Är synen given här? HERO checkar. FI höjer $5.99. ?????????? Citera
Sylwester Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Nu spelar ju inte jag FR men jag är inte sådär jätteförtjust i limpen pre. Tråkigt turnkort, ännu tråkigare river, pitch it. Visst, vi får sjuka odds men vad ska han ha, ett bustat färgdrag, en knekt? Jag viker med gott samvete. Citera
grebgokz Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 En annan linje jag funderar på är ju om man skulle bara syna hans lilla bet på turn för att sen syna ett mindre bet på river typ max pott. Då skulle man ju fått till visning för egentligen samma pengar som man nu får folda bort? Eller är det en skitdum ide? Han kan ju sitta på färgdrag och då ger du ju han gratiskort. Många gånger innebär ju en miniraise just drag. Men här kan det ju vara ett försök att se hur långt jag är beredd att gå. Alternativt Tvinga han all-in redan på turn men då kostar det ju mer om han redan har en färdig kåk. Börjar själv luta åt syn turn och check syn river om han inte går all-in på river. Nåväl detta är ett svårt läge. Guld för han att bluffa om han misstänker att jag är rädd för Kåk eller fyrtal. Men skulle han våga det helt tom på den brädan? (dum fråga en del vågar vad som helst men ändå då vinner jag hans pengar så småningom ) Citera
decoy Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 En annan linje jag funderar på är ju om man skulle bara syna hans lilla bet på turn för att sen syna ett mindre bet på river typ max pott. Då skulle man ju fått till visning för egentligen samma pengar som man nu får folda bort? Eller är det en skitdum ide? Han kan ju sitta på färgdrag och då ger du ju han gratiskort. Många gånger innebär ju en miniraise just drag. Men här kan det ju vara ett försök att se hur långt jag är beredd att gå. Alternativt Tvinga han all-in redan på turn men då kostar det ju mer om han redan har en färdig kåk. Börjar själv luta åt syn turn och check syn river om han inte går all-in på river. Nåväl detta är ett svårt läge. Guld för han att bluffa om han misstänker att jag är rädd för Kåk eller fyrtal. Men skulle han våga det helt tom på den brädan? (dum fråga en del vågar vad som helst men ändå då vinner jag hans pengar så småningom ) Klart du skulle nöjt dig med att syna $0,25 på turn. Folden på river är odiskutabel. Men det här visar ju hur sårbara floppade stegar är. Fi fick in kåken på river, kanske redan på turn. Citera
Jerico Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Skulle nog bara synat turn. River bara att kasta. Citera
hampulito Postad 21 Februari , 2007 Rapport Postad 21 Februari , 2007 Fold! dumt att bara ge bort 6$. Citera
Recommended Posts