Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
vi sitter i BB och UTG+1 höjer upp TILL t200? Eller har jag missat nåt, isf kostar det ju t150 för oss att syna eftersom vi sitter i BB?

Aja, om det är fallet så synar jag enbart för setvärde eftersom du precis har implicita om jag inte ser helt fel. Är nyvaken.

man vet ju hur det blir, floppen kommer 237, man tänker fuck set värde han har AK, syyyyyyyyyn, oj, han hade AA, jaja, fuck it!

Postad

Jag som gillar att göra det enkelt för mig kastar dem efter raise. Med mindre stack eller i annat läge kan jag istället hitta push, men syn känns kallt just pga att du inte har koll på att du ens leder med tre låga kort på floppen. Och med en raisare och en limpare är alla överkort farliga.

Postad
man vet ju hur det blir, floppen kommer 237, man tänker fuck set värde han har AK, syyyyyyyyyn, oj, han hade AA, jaja, fuck it!

Vad synar du med i detta läget då?

Slänger ut frågan till alla som foldar: Vilka händer synar ni med i detta läget?

Postad
Hur som helst så var det ett bra exempel att dra i det här forumet. Jag tycker också att 77-99 är jobbiga att spela i det här läget.

Hur gjorde HERO till slut?

Det tycker jag med och tydligen skiljer sig åsikterna här.

Avvaktar lite till för fler kommentarer innan jag svara hur Hero gjorde.

Positivt tänkade där. Fi har oss ALLTID slagna :lol: .

vi sitter i BB och UTG+1 höjer upp TILL t200?

Aja, om det är fallet så synar jag enbart för setvärde eftersom du precis har implicita om jag inte ser helt fel. Är nyvaken.

Korrekt, trots nyvakenheten :lol: .

Postad

Slänger ut frågan till alla som foldar: Vilka händer synar ni med i detta läget?

Jag synar med 1010, JJ, AQ, KQs och höjer med QQ+ och AK.

Ungefär den HD har du nog på mig där... ;-)

Som du ser så är det ett ytterst marginellt beslut att lägga 99 och syna med 1010 men någonstans där går gränsen för mig.

Postad
Det tycker jag med och tydligen skiljer sig åsikterna här.

Avvaktar lite till för fler kommentarer innan jag svara hur Hero gjorde.

Varför kallas han alltid för HERO, även om han/hon ofta är en riktig fisk?

Edit: Inget om sexuell läggning här inte...

Postad
Varför kallas han alltid för HERO, även om han/hom ofta är en riktig fisk?

Syftar på annan sexuell läggning eller? ;-) .

Bra fråga. Du får fråga HC-tillverkaren på FTR-Poker Hand History Converter Toll. ;-) .

Postad

Det här känns som tidernas basicfold.

Vi kan inte syna för nästan 10% av våra kvarvarande marker och hoppas på att setta. samt få betalt.

I cashgames brukar 1/20 av stacken vara ett bra riktmärke. Men pga att våra 1600 marker är så mycket mer värda än de 1600 vi står att vinna behöver vi mer än så här imho.

Postad

I detta läge synar jag inte med något, däremot reraisar jag med QQ+ och möjligtvis AKs. Jag vet inte om det är rätt eller fel, men så spelar jag.

Postad
I detta läge synar jag inte med något, däremot reraisar jag med QQ+ och möjligtvis AKs. Jag vet inte om det är rätt eller fel, men så spelar jag.

Du är t.o.m. tajtare än mig! Äntligen någon som kniper lika hårt eller hårdare än jag.

En typisk hand att syna med där tycker jag är JJ och sen betta ut "ofarlig" flopp. 1010 är gränsfall, sen tycker jag att händer som KQs och AQs är värda att syna med. Men överlag tycker jag inte om att syna i den där positionen.

Postad
Du är t.o.m. tajtare än mig! Äntligen någon som kniper lika hårt eller hårdare än jag.

En typisk hand att syna med där tycker jag är JJ och sen betta ut "ofarlig" flopp. 1010 är gränsfall, sen tycker jag att händer som KQs och AQs är värda att syna med. Men överlag tycker jag inte om att syna i den där positionen.

:-D

Kanske att jag synar med JJ men aldrig med KQs. Kanske jag justerar om vi agerar sist efter floppen men så är inte fallet här.

Postad

KQs träffar "alltid" något men det kan bli svårspelat ändå så jag håller delvis med dig där.

PS Jag minns Susanne Lanefeldt och hennes knipövningar på TV. Hon har nog fostrat många fler vek-tajta än mig... ;-)

Postad
Hmmm... va tighta ni är i en sng med 6 spelare kvar... var finns ni när jag spelar? ;-)

Det är jag som är så tajt att när jag går all-in med 4BB i stacken fortfarande har FE mot 6 spelare. Alla "vet" att de möter stål om de synar mig.

:lol: :lol: :lol:

Postad
Det är jag som är så tajt att när jag går all-in med 4BB i stacken fortfarande har FE mot 6 spelare. Alla "vet" att de möter stål om de synar mig.

:lol: :lol: :lol:

Därför synar de inte dig utan låter blindsen äta upp dig... ;-)

Postad
Hur slutade handen Ängeln?

Lär väl inte bli så många till som har åsikter om den här och det ser ut som om fold leder rejält så vi får väl hoppas att du foldade... :-P

Min man (som e Ängeln) kommer att svara när han kommer hem från doktorn, om han gör det :lol: .

Postad
Min man (som e Ängeln) kommer att svara när han kommer hem från doktorn, om han gör det :lol: .

När nattens mörker falnar

å stillar sig till ro

Då kryper jag intill dig

som så många gånger förr

Jag har en vän att älska

å att dela livet med

Ifrån tårar och förtvivlan

till att alltid vara glad

Att följa livet lagar

var kanske ej så lätt

Man fick glädjas åt det lilla

och försöka handla rätt

Men ofta fann jag styrkan

i att ha en vän som du

En vän som alltid tröstar

när dagen blir för svår

Så låt de sista ljuva åren

bli de bästa i vårt liv

Den lycka som vi känner

låt den stanna livet ut

Å när jag kommer fram till dagen

då mitt hjärta slutar slå

då ska du tänka på de stunder

som var vackrast i vårt liv

Din kind är märkt av tiden

ej så len som då en gång

Ditt hår har stänk av silver

så märkt av tidens gång

Men trots att vi förändrats

finns ändå något kvar

som tiden aldrig rår på

Det är känslorna vi har

Postad

För mig finns endast två alternativ.

1. Fold

2. Allin

Jag skulle foldat i detta läget. Alldeles för tidigt för att utsätta sig för risken att åka ut. Några blindsnivåer senare är det dock autoställ.

Postad

Såvida inte UTG+1 är en nit som bara höjer därifrån med stål/händer som han inte tänker vika så pushar jag.

:shock: Äktenskapskris eller allvarlig sjukdom??