Gå till innehåll

5/10 SH - A7 i BB


Macallan

Recommended Posts

Poker Stars

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

 

Fi är relativt ny vid bordet och jag har inte sett honom tidigare - har hittills inte gjort något jag lagt märke till.

 

Överlag känner jag mig ganska borta i den här handen.

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Ac::7s:

UTG folds, UTG+1 raises, 3 folds, Hero calls.

 

Dålig syn? Jag känner mig ganska osäker i de här lägena. Lättare att hitta folden om någon kallsynat emellan?

 

Flop: :3d::4c::2d: (4.4SB, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets, Hero calls.

 

Ok, flopp. Jag har hålstegen och två överkort. Jag väljer den passiva vägen för att utvärdera turn.

 

Turn: :5s: (3.2BB, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets, Hero calls.

 

Träffar stegen men väljer att fortsätta check-syna. Är nog det beslut på hela handen som känns bäst - är tämligen troligt att Fi har ett A på handen för samma stege och sitter han utan A tror jag inte att jag har så mycket värde att hämta i alla fall.

 

River: :6h: (5.2BB, 2 players)

 

Måste gilla det riverkortet. Att Fi ska spela 78 här är väl i stort sett uteslutet. Men hur spela? Donken kommer att bli synad ungefär 100%, frågan är hur ofta Fi bettar om jag checkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en helt ok preflopsyn om du är beredd att ta det lite lugnt med A-träffar.

Med en betsyn på river så har du spelat handen precis som jag skulle ha gjort om jag träffat par i A.

Flop: Jag kan tänka mig checksyn ibland och checkraise ibland.

Turn: Efter checksynen på floppen tycker jag att du ska göra en checkraise. Du har träffat en hand och vill ha betalt.

River: Betsyn . Min erfarenhet är att dom som bluffar river här lika gärna kan göra det med en höjning som en bet. Det om du missar att beta och de checkar bakom förlorar du nog i snitt mycket mer på när de checkar bakom än det du vinner på en checkraise. De gånger du får chansen att checkraise kommer du i snitt oftare att vara slagen eller splitta än de gånger du bara blir synad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...