Gå till innehåll

SvS - 2,5/5 - Turnar triss på en enfärgad bräda

AbuseYourDNA

Recommended Posts

FI höjer ca 33% av händerna från knappen och borde därför ha en någorlunda bra hand. Han betar de flesta flopparna oavsett vad han har men när han betar på turn eller/och river så är det ofta ganska bra träffar. Han värdebetar sällan marginella händer.

Jag känner mig helt vilsen i den här handen och uppskattar därför lite hjälp. Mitt resonemang är som följer:

Flopp: Fi CBar 80% av flopparna när han har höjt så jag synar eftersom jag har träffat.

Turn: Yipee! Jag träffar trissen! Jag vill inte beta rakt ut här eftersom det så tydligt visar att jag träffat set och kan inte få betalt av någon sämre hand. Dessutom bygger det en stor pot som jag har svårt att komma undan från om han höjer mig med en färg. Jag checkar och Fi betar, borde jag höja här? De händerna jag kan sätta honom på här är: Ax, Jx, färg, KsX, QsX. Höjer jag får jag bara syn av bättre händer, kanske någon J med sämre kicker. Men jag vill samtidigt inte låta honom köpa ut för billigt.

River: Det finns inte så många händer jag kan ta betalt av här så jag checkar. När han betar blir jag ganska säker på att han har färg, men synen är ju given.

HERO - 2747 - :Kd::Jd:

FI - 1860

FI lägg LM 5

HERO lägg SM 10

FI Höj till 30

HERO Syna 30

:As::5s::Js:

HERO Passa

FI Satsa 30

HERO Syna 30

:As::5s::Js::Jc:

HERO Passa

FI Satsa 80

HERO Syna 80

:As::5s::Js::Jc::Qd:

HERO Passa

FI Satsa 200

HERO Syna 200

Uppskattar alla synpunkter väldigt mycket. Är helt borta i den här handen. Misstänker att jag borde CR turn och sedan betfoldat river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser