Gå till innehåll

Vilka händer ska jag syna med preflopp?


nicke.g8

Recommended Posts

10 spelare, NL. Om en spelare öppningsbetar 3-5B (saknar reads på honom) och alla foldar till Hero i senare position. Vilka händer ska Hero spela?

 

Om det är turnering?

Om det är cashgame?

 

Vilka faktorer ska man tänka på och vilka är skillnaderna i "tänket" mellan turnering och cashgame.. ..

 

tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 spelare, NL. Om en spelare öppningsbetar 3-5B (saknar reads på honom) och alla foldar till Hero i senare position. Vilka händer ska Hero spela?

 

Om det är turnering?

Om det är cashgame?

 

Vilka faktorer ska man tänka på och vilka är skillnaderna i "tänket" mellan turnering och cashgame.. ..

 

tacksam för svar.

 

Slå om, han kommer sätta dig på AA och folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, men jag accepterar förbeställningar på min kommande bok som utvecklar detta mera. Andra koncept som gås igenom är: "Hur långt är ett snöre?" samt klassikern "Varför insisterar folk på att skriva såna här trådar VAD ÄR FEL MED VÄRLDEN?!"

 

Går du igenom hur man använder en fågel i det sammanhanget du använder det? Skulle vara intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är cg fr med fulla stackar synar jag med aq 22-qq slår oftast om med ak, händer att jag slår om med qq också.

Orkar inte hålla på att tricksa med sc och sånt dravel på den nivå jag spelar, blir för mycket om man ska spela 6-8 bord.

Måste väll tilläggas att jag dum synar med ajs och ats ibland dockså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det cashgame om du precis har satt dig vid bordet (dvs saknar alla reads på den som höjer) och du är en konservartiv spelare och ni båda har stort stackdjup så gör i alla fall jag så här:

 

- Minsta jag synar med är par 22+. Synar även med AJs och AQ fast med varningsflagg hissad. Är jag på bra humör så kan även KQs slinka med nångång.

- Minsta jag reraisar med är AK, QQ+

- Kastar alla SC

 

Detta givet att "alla" fram till dig där du sitter i sen position (typ CO) har kastat. Har man inga reads och sätter sig vid ett FR NL och ser en i typ UTG höja 3BB och alla blixtmuckar så undrar i alla fall jag vad i hela friden det är frågan om.

 

Cluelessrookie

 

 

 

10 spelare, NL. Om en spelare öppningsbetar 3-5B (saknar reads på honom) och alla foldar till Hero i senare position. Vilka händer ska Hero spela?

 

Om det är cashgame

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cash game med djupa stackar:

Kallsynar de flesta pockets upp till och med TT och ibland nån sc. Annars är det reraise eller fold oftast. Om spelaren är väldigt tight kallsynar jag med AK och JJ+QQ också. Ju tightare spelaren är (preflop) desto bättre att syna med sc och små pp pga implicita odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...