Gå till innehåll

7.5/15 kr NLHE, ALL-IN preflop för 270 bb, AA mot....

Recommended Posts

Postad

Det är för sånt här man sitter och är vaken klockan 3 på fredagsnatten.

Filip 7 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Luvan (2528.85)

Plats 3: 7-0-2-8-1- (2152.05)

Plats 4: Volcom (654.00)

Plats 5: ShagDog (1680.80)

Plats 6: Mastarn (4291.50)

Plats 7: Jerico (4026.03)

Plats 8: the snåårk (1779.22)

Plats 10: VSOP (7416.85)

Luvan lägg LM 7.50

7-0-2-8-1- lägg SM 15.00

** Giv **

Jerico [Er, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

Volcom Lägg

ShagDog Lägg

Mastarn Lägg

Jerico Syna 15.00

the snåårk Syna 15.00

VSOP Höj till 30.00

Luvan Lägg

7-0-2-8-1- Syna 30.00

Jerico Höj till 500.00

the snåårk Lägg

VSOP All-in 7416.85

7-0-2-8-1- Lägg

Jerico All-in 4026.03

*** Flop(Board): *** : [Ds, 10k, 3r]

*** Turn(Board): *** : [Ds, 10k, 3r, 2r]

*** River(Board): *** : [Ds, 10k, 3r, 2r, Ks]

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 8084.56

Jerico [Er, Eh] Par i ess Vinst:8084.56

VSOP [10s, 6r] Par i tior Vinst:0.00

Postad

Det stora i sådana här "AA All in pre" poster är inte att AA möter fisk utan att postaren alltid lyckas spela lika dåligt eller sämre. Man tycker ju att det borde vara enkelt, AA All-in pre, men icke.

Postad
Det stora i sådana här "AA All in pre" poster är inte att AA möter fisk utan att postaren alltid lyckas spela lika dåligt eller sämre. Man tycker ju att det borde vara enkelt, AA All-in pre, men icke.

Om man får in pengarna preflop med AA har man väl inte spelat dåligt? Fattar itne vad du menar.

Postad

Ja precis, perfekt poker blir ju inte så svårt i detta läge. Sen limpraise överhuvudtaget från mittenposition med 200 bakom, jag vet inte, men det känns allmänt osunt.

Fredagnatt och read visst men det ska till något sjuhelvetes extra för att jag ska göra detta spel. En på miljonen.

Lite dåligt spelat av mig att dryga mig på en lördag iofs. Jag ber om uschäkt för det.

Postad
Ja precis, perfekt poker blir ju inte så svårt i detta läge. Sen limpraise överhuvudtaget från mittenposition med 200 bakom, jag vet inte, men det känns allmänt osunt.

Fredagnatt och read visst men det ska till något sjuhelvetes extra för att jag ska göra detta spel. En på miljonen.

Lite dåligt spelat av mig att dryga mig på en lördag iofs. Jag ber om uschäkt för det.

Fattar inte folk som klagar på såna spel. Han fick ju syn av en idiot och det räknade han säkert med också. wp

Postad

Seriöst, denna spelare spelade helt efterblivet och ju mer jag höjde desto mer tolkade han det som svaget och spelade tillbaks. Jag var mer eller mindre säker på att han skulle pusha detta med any2 och hade klickat i "syna alla" rutan och satt bara och väntade.

Tidigare när jag höjde först in med en premium som KK/AA så synade han bara och försökte få bort mig postflop istället (och då får jag ju seriöst svåra beslut om jag missat setet). Nu tänkte jag att eftersom jag har nötterna preflop försöker jag få honom att göra sitt move nu istället för senare.

Postad

Hela diskussionen går väl att sammanfatta i att ni tror att ni har stort +EV att hämta genom att avvika långt från vad som kan kallas en balanserad strategi preflop. Jag tror det inte och jag tror inte heller att vi kommer att komma längre än såhär.

Glad lördag eller vad man nu säger.

Postad

Balanserat spel ger ingen speciell fördel mot icke-tänkande (extremt förutsägbara) spelare. T.ex är det inte värt att balansera sina värdebets med bluffar mot synstationer eller att syna ner stora bets med TPTK mot en nötspelare. På samma sätt är det inte värt att spela AA preflop på samma sätt som man skulle spelat en svagare hand mot en extrem LAGtard som höjer allt med skit. Om man ska spela med maximalt +EV mot icke-tänkande spelare gäller det att anpassa sitt spel relativt med sin handstyrka mot fi's tänkbara HD och förväntade beteendemönster.

Postad

Ja om du nu visste att han säkert skulle trycka in 200bb med T6o efter din raise så finns det väl inget att säga mer än extremt mycket wp. Och det skriver jag ganska ödmjukt även fast det kanske inte framgår så bra.

Personligen tror jag att folk sätter för stort värde vid sådana här reads och att utgången av händelser i kombination med det så välkända selektiva minnet bär skulden till detta. Mot kompletta tomtar kommer pengarna in i ett oförutsägbart flöde ganska oavsett hur jag beter mig preflop är min analys.

Jaja, nu måste jag verkligen gitta.

Postad

Får väl hålla med Baloos ändå, sällan rätt att spela sådär. Att det BLEV rätt är ju inget som ändrar felaktigheten i det första beslutet. Nu hade han tur...

... men de flesta gångerna kommer 5 spelare att limpa in efter, sedan kommer tomten att trycka på flop. Vad gör hero då? Jo, synar sina AA och torskar jättepotten mot T6o som floppat tvåpar.