Gå till innehåll

cash game tips?


Gavle_Borg

Recommended Posts

Hej jag skulle vilja ha lite cashgametips, lirar själv på SvenskaSpel(200 bb stacks) och tycker att folk synar allt för mycket, och saken är att jag behöver inte bluffa allt för mkt heller utan jag betar på med bästa hand, men folk envisas hit och dit och träffar ngt mirakelkort på river :)

 

betar ungefär 2/3 pott oavsett om jag vill ha syn eller fold.

så nån som har nå goa tips hur man spela djupstackat ?

 

är ju en klippa att sätta folk all-in i turneringar och vinner där..men i cash-game känns det ju inte som att det är någon situation som händer lika ofta när folk har fullt inköp.

 

Så alla tips om hur jag ska bli bättre mottagades med ett stort tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några, förhoppningsvis, inte alltför orimliga tips:

 

-Bluffa mindre och värdebeta hårdare borde väl vara melodin mot alltför lösa motståndare.

 

-Spela lösare i sen position, om dåliga spelare som har svårt att släppa händer har limpat in, så synar iaf jag med ganska mycket händer där. Både 98off och K8s duger under rätt förutsättningar. Förutsatt att man själv kan släppa en halvhyffsad floppträff när det behövs förstås.

 

-Gör större preflopphöjningar, än standard, med höga par. De kan vara svårspelade i multiwaypotter.

 

-Får man en bra flopp mot en lös/medioker motståndare är det väl lika bra att beta pot, eller till och med överbeta pot en aning, du får säkert syn lika ofta som om du betar 2/3.

 

-Nån skrev checka turn. Håller inte riktigt med, om Fi synar 2/3 potbet på turn med drag, Topp par-no kicker, osv mot ditt, tex, Top par-bra kicker så låt honom göra det. Tror man bör försöka värdebeta turn oftare i ett löst/mediokert sällskap.

 

Om du stöter på hårt motstånd på rivern så syna inte stora bets bara för att "potten har blivit stor". Ibland får man inse att man blivit utdragen/slagen och vara beredd att ge upp handen. Ofta får man "backtracka" handen och försöka klura ut vilka kort Fi kan ha. Finns många möjliga missade drag vs händer som satt dragen? Är det en bluffgubbe man är uppe mot? Kan Fi träffat turn redan? Vad är potoddsen?. På rivern har man ofta en hel del "info" om Fi:s händer i CG med djupa stackar. Det gäller att försöka utnyttja det helt enkelt.

 

-Slutligen, visst blir man utköpt oftare, och om man värdebetar hårt så losar man dessutom större potter när Fi:s drag sitter. Men det är nog bara att bita i variansen och gilla läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag lirar CG (särskilt med djup stack) så gillar jag att limpa med låga par och Ax suited. Detta är en särskilt bra taktik om man spelar mot lösa motståndare. De implicita potoddsen blir alldeles för saftiga för att kunna motstås.

 

Ponera att du sitter med ett lågt par i mittenpos och 1-2 spelare har limpat framför dig. Om du då limpar så har du ca 1/8 att träffa trissen. Dina potodds just vid detta tillfälle är inte mycket att hurra för, men om du klonkar din triss och spelar den smart så bör du oftast kunna få upp potten till långt mer än 8x BB.

 

Självklart finns det andra sätt att spela ett lågt par före flopp, men vid små bord anser jag att limpen är det effektivaste spelsättet.

Vid högre bord med bättre spelare kan det vara en bra idé att ibland höja. Dels för att din taktik inte ska bli alltför uppenbar och dels för att du vid högre bord antagligen får färre motspelare i potten och därmed lättare kan beta hem potten vid en hög flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...