Gå till innehåll

Home Game- 6 pers NL SnG


Recommended Posts

Hej!

 

Åkte precis ut ur mitt eget home game på scamliga 4:e plats :/ Aja, här kommer HH: :D

 

4 spelare kvar, blinds 40/80, startstackar 1500, jag ligger ungefär 2a med runt 2200 marker.

 

HERO BB (9 5o)

UTG shortstack, fold

Dealer, call

sb, call,

HERO, check.

 

Flop: 9 7 2

 

SB check

HERO bet pot

Dealer call

SB fold

 

Turn: J

 

HERO bet pot

Dealer call

 

Fan, aja är nog slagen, tippade på 2 par, bestämmer mig för att folda om fi visar styrka på rivern.

 

River: 9

 

HERO check

Dealer all in

Hero calls

 

Showdown: Dealer shows 810, HERO shows 95

 

Fel att fortsätta betta turn? Motiveringen var att jag hade spelat väldigt tight under tunreringens gång (i deras ögon, oftast limpa folk in med 80% av all händer) och hoppades på att han skulle lägga sig och inte få ett till kort. Efter han syna kände jag mig rätt så slagen, fast då kom ju 9an. Vet inte varför jag checka river, men tror nog för att jag inte kände för att lägga in mer pengar i potten och jag hade varit nöjd med potten som den var.

 

Fel att syna?

 

Tack i förhand :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den synen visade prov på dålig karaktär. Du säger själv på turn att du skall vika om Fi visar styrka på riven men synar i alla fall och då med risken att åka ut ur turneringen. Skall du ändå chansa så gör det preflop, höj där istället. Fördelen med live är att en höjning behöver inte vara så hög som online, åtminstone enligt mina erfarneheter.

 

Bättre lycka nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag syna för jag satt honom på 2 par, och varför ska jag höja preflop med 95o? Jag fick ju se floppen eftersom jag var big blind och fick se den gratis. sen träffa jag top par och betta för att få ut dragen,dessutom är det här människor som synar till river och går all in med andra eller tredje paret. vad jag glömde säga ochså var att det låg ett färgdrag på flopp, och ingen färg kom turn/river, så det fanns en rätt så stor chans att han bluffa färgdraget eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...