Gå till innehåll

Artikel: Lenaárd klar för pokermiljonen


Verbal__Kint

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man undrar ju varför Ken ens vill lira turneringspoker eftersom det (enligt honom) ju ändå är ett enda stort lotteri.

 

Nja det var grytor han talade om att han kunde lära en apa spela. Trots det så spelar han både grytor och turneringar - om de visas i TV!

 

 

PS Själv hejar jag på David "Ryssen" Albertsson - även om han har en tendens att göra dåliga syner mot mig och dra ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur detta kommer att mottagas av publikum efter hans skumraskaffärer?

 

Hans kommenterande i femman har man ju änna överseende med eftersom det gjordes innan avslöjandet.

 

http://aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,1002300,00.html

 

Jag vill klargöra en sak först och främst: Jag varken gillar eller ogillar KL. Jag känner inte honom/har aldrig träffat honom och kan därför inte ha någon åsikt om honom. Så jag varken fördömmer eller håller med i ovanstående uttalande och det är inte Verbal som person jag ifrågasätter.

 

Vad jag däremot blir så förundrande över är att så många människor känner honom/varit utsatta för hans skumraskaffärer/träffat honom att man kan kommentera hans personlighet och hans agerande.

Vem som än kommenterar honom här på forumet verkar sitta inne med massor av pesonliga erfarenheter av KL om man ska döma av dessa ständiga nervärderingar av honom.

För en utomstående som mig verkar det mera som att de flesta -"har hört" "känner någon" etc - som varit utsatt för/känner/har träffat KL och därför kan döma honom på sk hörsägen eller att man vill passa på att klanka ner på någon man är avundsjuk på. Den svenska jantelagens "ingen får va bättre än nån annan eller stickat ut".

Varför måste vi svenskar vara så här? Jag bara undrar. Och jag vill återigen påpeka att jag varken tar eller inte tar KL i försvar.

 

Så nu kan man ge sig på att man kommer bli "överfallen" :lol: av inlägg om hur godtrogen man är och att man ska hålla truten för man kan inget osv. Men det är ok. Jag e van att få en käftsmäll eller två för sånt jag säger eller skriver för jag gillar att säga vad jag tycker och tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klargöra en sak först och främst: Jag varken gillar eller ogillar KL. Jag känner inte honom/har aldrig träffat honom och kan därför inte ha någon åsikt om honom. Så jag varken fördömmer eller håller med i ovanstående uttalande och det är inte Verbal som person jag ifrågasätter.

 

Vad jag däremot blir så förundrande över är att så många människor känner honom/varit utsatta för hans skumraskaffärer/träffat honom att man kan kommentera hans personlighet och hans agerande.

Vem som än kommenterar honom här på forumet verkar sitta inne med massor av pesonliga erfarenheter av KL om man ska döma av dessa ständiga nervärderingar av honom.

För en utomstående som mig verkar det mera som att de flesta -"har hört" "känner någon" etc - som varit utsatt för/känner/har träffat KL och därför kan döma honom på sk hörsägen eller att man vill passa på att klanka ner på någon man är avundsjuk på. Den svenska jantelagens "ingen får va bättre än nån annan eller stickat ut".

Varför måste vi svenskar vara så här? Jag bara undrar. Och jag vill återigen påpeka att jag varken tar eller inte tar KL i försvar.

 

Så nu kan man ge sig på att man kommer bli "överfallen" :lol: av inlägg om hur godtrogen man är och att man ska hålla truten för man kan inget osv. Men det är ok. Jag e van att få en käftsmäll eller två för sånt jag säger eller skriver för jag gillar att säga vad jag tycker och tänker.

 

Är väl väldigt bekräftat att han hade riggat ett bord och försökte blåsa folk. Sen så har folk stört sig på honom innan "fusket" med men sånt man får ta med hans attityd.

 

Men nu är ju borden i pokermiljonen redan riggade med kameror så man får se vad Ken kan hitta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är mer än vad jag känner till så förklara då för en oinvigd.

 

Sök på Ken affären på google så hittar du en blogg där en snäll person har sammanfattat det hela.

 

Dessutom kan du kolla in klipp på Martin De Knjiff på pokertube där han svammlar lite kring detta och påstår att Ken hade psykiska problem under tiden han försökte fuska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den svenska jantelagens "ingen får va bättre än nån annan eller stickat ut".

Varför måste vi svenskar vara så här? Jag bara undrar. Och jag vill återigen påpeka att jag varken tar eller inte tar KL i försvar.

 

Så nu kan man ge sig på att man kommer bli "överfallen" :lol: av inlägg om hur godtrogen man är och att man ska hålla truten för man kan inget osv. Men det är ok. Jag e van att få en käftsmäll eller två för sånt jag säger eller skriver för jag gillar att säga vad jag tycker och tänker.

 

Riktigt uttjatat med snack om svensk jantelag och "jag står för vad jag tycker".

 

Så, nu har jag sagt vad jag tycker och det står jag för! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klargöra en sak först och främst: Jag varken gillar eller ogillar KL.
Du borde göra en av dem. Och "gillar" är fel.

 

Vad jag däremot blir så förundrande över är att så många människor känner honom/varit utsatta för hans skumraskaffärer/träffat honom att man kan kommentera hans personlighet och hans agerande.
Måste man träffa en person, eller räcker det med att veta vem han är och vad han har gjort?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förövrigt inte hört talas om någon som träffat dig och tyckt om dig. Vad säger det?
Det säger att du inte träffat särskilt många som träffat mig. IRL är jag i allmänhet omtyckt. Vilket skiljer sig rätt dramatiskt mot Kens image. Och att du i övrigt har allmänt dålig koll eftersom du dels inte snappat Kens personlighet och dels inte vad människor tycker om honom.

 

Jag har å andra sidan träffat en massa människor som träffat Ken och tyckt illa om honom redan innan hans fuskeskapder. Efter var han inte så där våldsamt populär heller. Ord som "empatiskadad" och liknande dyker upp rätt ofta när man talar om Kenta. Vilket förstås är jättekonsistent med hans fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har träffat både Ken och Hjort. Ken vid ett flertal tillfällen och Hjort vid endast ett, men då tillbringade vi nästan ett dygn ihop (gay love ftw). Utifrån mina IRL-erfarnheter av de bägge får jag säga att jag gillar bägge två. Efter alla rykten om Ken och det han faktiskt inte har förnekat kan man ju tänka om, men det är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är trött på Ken-gate. Karins krönika i årets första First Poker tycker jag var bra, håller det i rätt nivå (för övrigt en tidning som verkligen skärpt till sig).

 

Det verkar som att Ken är ett pr-geni och lyckas åtnjuta en stor publik vad han än föreätter sig att göra. I Pokern verkar han ha hälften mot sig som tycker han är dryg, översittare och korkad. Den andra hälften gillar hans stora ego, provokationer och framåtanda.

 

Min uppfattning är att den karln kommer finnas kvar i offentliga pokersammanhang så länge jag lever. Min förhoppning är att det är på gott men rädd för det motsatta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att Ken är ett pr-geni och lyckas åtnjuta en stor publik vad han än föreätter sig att göra.
Nej, folk är bara dumma i huvudet. Han är inte mer geni än Dan Glimne.

 

I Pokern verkar han ha hälften mot sig som tycker han är dryg, översittare och korkad. Den andra hälften gillar hans stora ego, provokationer och framåtanda.
Det där stämmer inte. Dels att hälften skulle tycka om honom och dels att han skulle ha framåtanda. Klubben i Stockholm gick ju inte skitbra i hans regi direkt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...