European Bob Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Först av allt... Ursäkta om det redan finns en tråd om ämnet har nämligen inte hittat den. Nu till ämnet. Jobbar på ett IT-företag som säljer varor över internet. För ett tag sedan (jag inbillar mig ungefär samtidigt som förbudet startade) började det krångla för en del amerikanska kunder att betala. Vår svenska bankpartner säger att det beror på att vissa amerikanska bankers kreditkort inte tillåter internationella transaktioner. Eftersom det problem plötsligt uppstod funderar jag på om det har något samband med förbudet om online spel i USA. Så jag efterlyser länkar (helst amrikanska) i ämnet. Citera
JoeFalk Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Jag har för mig att det bara var betalningar till spel siter som skulle stoppas, men kanske bankernas system spärrar fler än dem i början. De flesta siterna har satt stopp för inbetalningar från amerikanska kunder för att undvika att gå i klinch med de amerikanska myndigheterna. Verkar ju konstigt att så stora betalningströmmar som internationella skulle bli lidande. Citera
Recommended Posts