Macallan Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Är heads up i ett SNG, leder 2-1 varpå min motståndare frågar om jag är intresserad av att göra en deal om han lyckas ta över ledningen. Jag förstår ingenting och vinner turneringen nästa hand men vi fortsätter chatta lite - jag påpekar att det verkar korkat att lita på främlingar bara sådär varpå han säger att en manager kommer om båda spelarna väljer sit out (eller möjligen skulle det räcka med att bara en satt ute, kom inte så långt). Stämmer detta eller drog han en vals? Citera
Kollikock Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 I en SnG? Det kan jag inte tänka mig. Citera
Hjort Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 I en SnG? Det kan jag inte tänka mig.Bör gå om man epostar support, men det verkar ju lite onödigt. Citera
Othello Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Jag railade Mats i ngn 500-sng för ett halvår sedan när någon föreslog ett deal. Mats tackade föga förvånande nej, men jag gissar att det är möjligt att få till ett. Citera
ostanovic Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Vilken sida spelar du på? Jag har gjort deals på 9bords STG:s på Pokerstars. Det funkar som du sa att båda spelarna väljer sit out för att sedan kontakta support som ansluter till chatten och frågar båda spelarna vilken deal man vill göra. Smidigt om man har bråttom. Citera
Bein Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Om man gör deal på regular SNG känns de ju som man spelar lite för hög nivå . Men på de här Rounders och dylikt kan man ju iofs förstå att folk är sugna på deals Citera
Jennez Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Tja, är man själv i ledning så kan man ju alltid se till att vinna och sedan göra buddytransfer till den man gjorde dealen med. Om man är ärlig alltså. Citera
martenmania Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Vilken sida spelar du på? Jag har gjort deals på 9bords STG:s på Pokerstars. Det funkar som du sa att båda spelarna väljer sit out för att sedan kontakta support som ansluter till chatten och frågar båda spelarna vilken deal man vill göra. Smidigt om man har bråttom. Iofs inte sng, men en gång i en turnering på stars var jag chipleader med 3 kvar. Vi bestämde oss för att diskutera en deal och mailade supporten . Först väntade vi en kvart på supporten och därefter diskutera vi deal i en kvart utan att komma överens. Sen bustade jag båda på 2 minuter... Citera
Kornone Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 På högre sng-nivå på stars är det ganska vanligt med deals. Men det sker oftast mellan regulars som spelat mycket mer varandra så dom räknar bara ut snabbt och skickar över pengarna när den är slut. Vill man minska variansen en aning i 1k sngs så är ju detta ett bra sätt. Men att sitta ut och vänta på support i en sng är ju bara fjantigt. Känner man inte motståndaren är de ju bara att köra på! Citera
Myssion Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 På högre sng-nivå på stars är det ganska vanligt med deals. Men det sker oftast mellan regulars som spelat mycket mer varandra så dom räknar bara ut snabbt och skickar över pengarna när den är slut. Vill man minska variansen en aning i 1k sngs så är ju detta ett bra sätt. Detta är på gräns till collusion. Citera
Hjort Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Detta är på gräns till collusion.Nej. Citera
Recommended Posts