Gå till innehåll

SnG NLT - KK i första handen


Recommended Posts

Alltså, jag blev väldigt osäker på hur jag skulle göra här, så tacksam för råd med förklaringar.

 

Spelade på SvS och följande utspelades i första handen:

 

***** Hand 239261116 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 februari 2007 17:35:39

Plats 1: Knappen (1000.00)

Plats 2: SB (1000.00)

Plats 3: BB (1000.00)

Plats 4: UTG (1000.00)

Plats 5: lUTG+1 (1000.00)

Plats 6: UTG+2 (1000.00)

Plats 7: Fi1 (1000.00)

Plats 8: Fi2 (1000.00)

Plats 9: CO-1 (1000.00)

Plats 10: Hero CO (1000.00)

 

** Giv **

 

Hero: [:Kh: , :Ks: ]

*** Bet Runda 1 ***

UTG - CO-1 Foldar

Hero Höj till 80.00

Knappen Syna 80.00

SB-BB Foldar (pott 190)

*** Flop(Board): *** : [:Qd: , :8s: , :5c: ]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Satsa 140.00

Knappen Syna 140.00 (pott 470)

*** Turn(Board): *** : [:Qd: , :8s: , :5c:, :4s: ]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Satsa 220.00

Knappen Syna 220.00 (pott 910)

*** River(Board): *** : [:Qd: , :8s: , :5c:, :4s:, :3d: ]

*** Bet Runda 4 ***

Hero ??????

 

Vad gör man. Allt indikerar AA eller QQ eller annat set tycker jag. Dessutom är det första handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Q-variant är mkt troligare än en triss lr AA. Du har 500 kvar, han släpper inte Toppar så in med degen.

Att checka här är ett klassiskt No limit misstag med så små stackar. De gånger du leder så får du inte in något mer o de ggr du är efter så betalar du av.

 

Var i ett liknande läge idag när jag hade Tp och färgen sattes på rivern. Hade 600 kvar (1500 start) och gick all-in. Nu hade han satt färgen men jag hade loosat de markerna ändå om jag check-synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag blev väldigt osäker på hur jag skulle göra här, så tacksam för råd med förklaringar.

 

Spelade på SvS och följande utspelades i första handen:

 

***** Hand 239261116 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 februari 2007 17:35:39

Plats 1: Knappen (1000.00)

Plats 2: SB (1000.00)

Plats 3: BB (1000.00)

Plats 4: UTG (1000.00)

Plats 5: lUTG+1 (1000.00)

Plats 6: UTG+2 (1000.00)

Plats 7: Fi1 (1000.00)

Plats 8: Fi2 (1000.00)

Plats 9: CO-1 (1000.00)

Plats 10: Hero CO (1000.00)

 

** Giv **

 

Hero: [:Kh: , :Ks: ]

*** Bet Runda 1 ***

UTG - CO-1 Foldar

Hero Höj till 80.00

Knappen Syna 80.00

SB-BB Foldar (pott 190)

*** Flop(Board): *** : [:Qd: , :8s: , :5c: ]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Satsa 140.00

Knappen Syna 140.00 (pott 470)

*** Turn(Board): *** : [:Qd: , :8s: , :5c:, :4s: ]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Satsa 220.00

Knappen Syna 220.00 (pott 910)

*** River(Board): *** : [:Qd: , :8s: , :5c:, :4s:, :3d: ]

*** Bet Runda 4 ***

Hero ??????

 

Vad gör man. Allt indikerar AA eller QQ eller annat set tycker jag. Dessutom är det första handen.

 

 

Som jag ser det så verkar det vara en hand med D+kicker, Jag skulle "Allat" på studs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Var i ett liknande läge idag när jag hade Tp och färgen sattes på rivern. Hade 600 kvar (1500 start) och gick all-in. Nu hade han satt färgen men jag hade loosat de markerna ändå om jag check-synat.

 

Stor skillnad tycker jag om det finns ett drag på brädan redan från floppen (5, 8 räknas inte här). Om han haft det så borde han raisat på turn då det satt och även ett färgdrag uppenbara sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det så verkar det vara en hand med D+kicker, Jag skulle "Allat" på studs.

 

Vad får dig att tro D+kicker. Han syna raise 4x BB preflopp. Gör man det med Q+kicker om det inte möjligen är A som kicker.

Men med AQ tror jag han hade raisat mig med antingen på flopp eller på turn. Därav osäkerheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push! Jag tycker faktiskt att det är ett självklart spel. I alla fall med 1000 startmarker.

 

Att vi ska folda är uteslutet, oavsett vad Fi gör på river. Alltså är frågan om Fi synar mer än han bettar och normalspelaren synar mer än han bettar, dvs. vi har mer att vinna på att betta.

 

Om vi checkar kommer Fi att betta alla händer som slår vår. Han kommer också att betta AQ och antagligen KQ men checka i stort sett alla andra händer som han kan tänkas vilja syna med (ffa QJ, 99-JJ, A8). Bluffen då? Well, det finns inget drag på floppen och även om färgdraget dyker upp på turn är det inte alls troligt att Fi sitter enbart på ett drag här - alla rimliga händer, om inte Fi är helt värdelös, innehåller minst ett par när han synar både flopp och turn (det enda möjliga draget jag kan tänka mig är JsTs som gör en fisksyn på flop).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får dig att tro D+kicker. Han syna raise 4x BB preflopp. Gör man det med Q+kicker om det inte möjligen är A som kicker.

Men med AQ tror jag han hade raisat mig med antingen på flopp eller på turn. Därav osäkerheten.

 

4xBB när BB är 20 kan man ju syna med lite svagare kort (fast det kanske bara är jag som kan vara så lös i början - 80 är inte så mkt och det kan vara värt att syna med lite svagare kort). AQ, KQ och kanske till och med QJ. Just på grund av att han inte raisar så tror jag på AQ eller kanske tom KQ. Han har TP men är rädd för att du ev har överpar då du raisade pre. Han vet inte om han leder eller ligger efter, därför synar han bara ner dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får dig att tro D+kicker. Han syna raise 4x BB preflopp. Gör man det med Q+kicker om det inte möjligen är A som kicker.

Men med AQ tror jag han hade raisat mig med antingen på flopp eller på turn. Därav osäkerheten.

 

Synar man bara med qq, aa? Kan hända, men händer inte alltför ofta... Antingen har han ett lågt set eller par i damer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4xBB när BB är 20 kan man ju syna med lite svagare kort (fast det kanske bara är jag som kan vara så lös i början - 80 är inte så mkt och det kan vara värt att syna med lite svagare kort).

 

Nä det e klart att det inte är så mkt "bara" 8 % av din stack. 8+8+8+8 så va 32 % borta. Men jag vet att de flesta inte är lika tajta som mig i början av en SnG.

 

Synar man bara med qq, aa? Kan hända, men händer inte alltför ofta... Antingen har han ett lågt set eller par i damer.

 

Nä, har aldrig påstått att man ("normalspelaren") synar enbart med AA/QQ men eftersom han synade preflopp, på flopp och turn utan pottodds för någon draghand, så måste han ha något, frågan är vad?

 

Allin på rivern.

Som tidigare sagt; man lär ju syna ner om man checkar rivern.

 

I övrigt så hade jag pushat redan på turn för att inte ge "gratiskkort" på rivern.

 

Tyckte inte jag gav gratiskort på turn med ett bet på 220 (kanske skulle betat 250 - 300, medges så här i efterskott) i en pott på 470.

 

Återkommer efter mitt besök hos el doctore med hur det hela slutade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vi ska folda är uteslutet, oavsett vad Fi gör på river. Alltså är frågan om Fi synar mer än han bettar och normalspelaren synar mer än han bettar, dvs. vi har mer att vinna på att betta.

 

Macallan, du gudarnas gud, du rinner som guld i våra strupar. Jag ääääälskar dig :lol: .

 

Inte bara i flytande form som du har nått att komma med. Du har en klar poäng i ditt resonemang här ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Max att man gott kan panga på lite pre, säg 6BB. Det är iaf min erfarenhet av SvS.

 

Som spelat, lagom flopbet men på turn pushar jag i ett sån här läge då startstacken är 1000. Med 780 kvar efter flopbet blir man mer eller mindre commitad med en bra bet på turn. 220 känns lite lite, säg att vi bettar 350 istället och det ger oss 330 kvar. Inte mycket att spara på då vi ändå kommer syna river i de allra flesta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till alla som vill ställa på turn: Tror ni han synar en all in där med AQ? Vad synar han med? Vill vi han ska syna? Skrämmer inte ett all in bort honom?

 

Så som jag resonerar så tror jag att Fi sitter på AQ alternativt KQ eller QJ. Ett all in på turn tror jag hade fått honom att lägga sig och det hade inte jag velat. Tycker Hero's spel här är helt ok! Det enda är att jag hade raisat mer pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32%?? Var kommer de ifrån?

 

80 av 1000 marker = 8% av stacken. Gör fyra sådan syner med halvbra/taskiga kort blir 4x8% = 32 % av stacken. Så räknade vi iaf när jag gick i skola, men det va förståss på stenåldern :lol: .

 

Fråga till alla som vill ställa på turn: Tror ni han synar en all in där med AQ? Vad synar han med? Vill vi han ska syna? Skrämmer inte ett all in bort honom?

 

Så som jag resonerar så tror jag att Fi sitter på AQ alternativt KQ eller QJ. Ett all in på turn tror jag hade fått honom att lägga sig och det hade inte jag velat. Tycker Hero's spel här är helt ok! Det enda är att jag hade raisat mer pre.

 

Tycker det är en rellevant fråga. Som jag tidigare skrev: Man vill inte ha syn av draghänder men vill samtidigt få betalt av draghänder, klar pesonlighetsklyvning :shock: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...