Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kommer av någon märklig anledning inte åt HH'n på SvS men här kommer iallafall en hand jag spelade i går kväll. Den är plockad ur minnet så stackstorlekar och positioner är antagligen inte helt rätt.

20+2kr på SvS

Blinds 25/50

7 spelare

Hero ca 1000 UTG med QQ

BB ca 3000

SB ca 1200

Dealer 1500

CO ca 1500

UTG+1 ca 500

UTG+2 ca 1300

Ja, dessa är väääldigt osäkra förutom Hero, CO och BB...

Har har spelat väldigt tight och detta är typ den andra eller tredje handen som jag spelar. CO och BB har jag inga direkta reads på mer än att de hittills inte verkat helt fiskiga iallafall.

Hero raise 150, UTG+1 folds, UTG+2 folds, CO raise 350, Dealer folds, SB folds, BB calls, Hero?

Hur ska jag spela här? En reraise och en syn efter det! Borde ju tyda på AK, JJ+ hos båda? Var väldigt osäker på hur jag skulle spela här. Hade jag bara haft en FI emot mig hade jag utan att blinka pushat men nu är det ju två FI!

Så hur skall jag spela handen?

Postad
Syna. Checkfolda floppen om A eller K annars se till att ta den till SD.

WAS?

Allin or fold...

Med 1000 marker förespråkar du syn för 350 för att sen eventuellt vika? Kan aldrig vara rätt spel i en sng.

Jag hade pushat men i bakhuvudet vetat att det var fel spel, visst kan du trippla upp om du möter Ax+Ax eller lägre pockets, men ofta får du problem här.

Postad

Med tanke på att det är SvS hade jag pushat. Definitivt om det är en 50+5 eller lägre. På SvS är förvånansvärt många rädda för att riskera sig själva men de gör gärna raisar som potcommitar dem för att sen folda vid omslag. Vad jag menar är att många inte fattar att det är bättre att pusha än att 3BB raisa.

Postad

Min första tanke var att ställa in. Jag hade nog gjort det i detta läget. Att det är två Fi tycker jag inte spelar så stor roll. Har iofs ingen erfarenhet av SvS så jag vet inte hur spelet är där. Min erfarenhet av Sng ($5 och $10 FR och SH på Prima) är att folk kan höja med lite vad som helst så jag hade nog slängt in allt och trott på damerna.

MEN, brut's åsikt om syn och folda om A eller K kommer på floppen är inte helt fel heller. Det går ju att jobba tillbaka sig från 650. Beror lite på hur pass chansvillig man är. Men va f*n, det är Sng så... ;-)

Postad
Hatar när de reraisar, de visar alltid AA KK lr åtminstone AK då tom på dessa nivåer. Går han istället all-in synar jag lätt.

Precis vad jag funderade på när jag fick en reraise och en syn på denna! Tycker dock att AK också spelas så ganska ofta.

Måste vara push. BB kan väl i princip aldrig ha KK+?

Kan han inte? Varför? För att han borde pushat själv menar du?

reraise är monster på dessa nivåer.

Håller med!

Jättespush mtp på BBs döda marker i potten.

Vilka döda marker syftar du på här?

Vill man verkligen få syn av TVÅ när man pushar med QQ? Finns det nån chans överhuvudtaget att nån av FI foldar om jag pushar? QQ är väl inte helt stabilt all in mot två FI!? Mot två FI med HD'n JJ+,AQs+,AQo+ ligger Hero på ca 35%. Är man villig att ta det här? Om man bara får syn av en FI ligger man på ca 51% vilket känns mer okej.

Tycker att detta var en riktigt svår situation faktiskt. Med tanke på hur toktight jag hade varit så borde FI sätta mig på en riktigt stark hand här, raise i UTG liksom...

Postad
Ja, AA och KK lär vara underrepresenterade eftersom han bara synade, med dig bakom kvar att agera.

Och två syn med QQ är ju jättebra om ingen har AA eller KK. Vad ska dom ha som är så hemskt, två AK?

Du har en förbannat bra poäng här eury! Att BB sitter på AA/KK är inte så troligt. Men hur är det med CO? Han kan mycket väl ha AA/KK!

Postad
Du har en förbannat bra poäng här eury! Att BB sitter på AA/KK är inte så troligt. Men hur är det med CO? Han kan mycket väl ha AA/KK!

Absolut, precis som han kan ha AQ, TT osv.

Har han en väldigt snäv hd så hjälps vi av det faktum att BB kommer vika oftare än CO, alternativt syna med en dålig hand. Därav döda marker.

Postad

Var väääldigt osäker på hur jag skulle spela här och kommer så vara även nästa gång situationen uppstår. Efter en lååång funderare så blundade jag och pushade. Fick syn av BÅDA FI (:shock: ), BB hade AK och CO AQ. Inget A eller K kom och jag tripplade! :-D

Postad
Är dom så tighta på Svs på den här nivån?

Absolut inte.

reraise är monster på dessa nivåer.

Definitivt inte säkert.

Njaaa, AQ och TT är väl knappast några reraise händer va? Hade han haft TT hade han nog dessutom pushat, inte bara reraisat.

Jorå, på dessa nivåer så är det det.

Har iofs sett ditt resultat men jag hade aldrig tvekat utan pushat. Syna och ett A eller K på floppen, vad gör man då?

Postad

Vilka döda marker syftar du på här?

BBs marker som han kallsynar med tänker jag på.

Nu har jag iofs aldrig spelat 20+2 på SvS men jag har jävligt svårt att tro att en re-raise alltid betyder monster. Förstå att average fisken kommer re-raise med en massa händer. Säkert AT+, KJ+, 77+ osv. Att BB spelar som en idiot och kallsynar gör ju bara att jag vill pusha ännu mer.

Postad

Njaaa, jag håller inte med er som säger att fiskarna på min låga nivå reraisar med den vida HD ni talar om. Vi tycker olika helt enkelt! Däremot så pushar de och synar pushar ganska brett. Det är ju dock inte det vi pratar om här... ;-)

Postad
Njaaa, jag håller inte med er som säger att fiskarna på min låga nivå reraisar med den vida HD ni talar om. Vi tycker olika helt enkelt! Däremot så pushar de och synar pushar ganska brett. Det är ju dock inte det vi pratar om här... ;-)

Jag o max spelar på samma nivåer så lyssna på oss, de ä inte så kassa som ni tror. Iaf reraisar de inte med skit. De kan dock gå all-in med skräp men sällan på tidiga blindsnivåer.

Postad
Jag o max spelar på samma nivåer så lyssna på oss, de ä inte så kassa som ni tror. Iaf reraisar de inte med skit. De kan dock gå all-in med skräp men sällan på tidiga blindsnivåer.

Okey.

Push är ändå jättestandard.

Postad

Hallå! Vi spelar 20+2 kr, med QQ funderar vi aldrig på call eller fold pre-flop. All-in är det som gäller! På den här nivån kommer Fi att vika upp kort som AT, 88 och KQ oftare än vi springer in i AA-KK - alltså +EV att pusha med QQ.