Gå till innehåll

FL FR - HD för 3-bet (eller cap) preflop


crillux

Recommended Posts

Jag har en fundering kring det här med 3-bet och cap preflop. Vänligen observera att detta gäller låglimit i mitt fall $0.5/1 och $1/2.

 

Efter att ha tittat i PT på de händer jag har spelat (~40K) så tycks det mig att väldigt många på dessa nivåer aldrig 3-betar pre med sämre än AA och KK, och möjligen någon gång med AKs. Jag cappar en 3-bet från en motståndare med fler händer än så, men ser att det ofta leder till strul då motståndaren som lagt ett 3-bet ofta sitter på någon av just dessa händer.

 

Om man på något sätt "anpassar" sig till det här, genom att t ex bara cappa med AA och KK så har jag fått för mig att man kommer att få problem om/när man kliver upp i nivå eftersom motståndet då tenderar att bli betydligt mera aggresivt.

 

Fråga: ska man anpassa spelet och sedan försöka lära om när man kliver upp? Eller ska man hellre fortsätta att spela ordentligt aggresivt pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger väl sig självt att det är väldigt dumt att cappa motståndare som bara trebetar med AK, KK och AA. När/om du går upp i nivå lär du märka rätt fort om folk sänker sina trebetskrav. Bara till att anpassa sig efter motståndet.

Jag kan inte ens spela likadant på Prima som på WPX även om jag spelar samma nivåer på båda :)

 

(O ja, SH är väldigt mycket roligare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om man på något sätt "anpassar" sig till det här, genom att t ex bara cappa med AA och KK så har jag fått för mig att man kommer att få problem om/när man kliver upp i nivå eftersom motståndet då tenderar att bli betydligt mera aggresivt.

 

 

De va de dummaste ja har hört... De e ju precis tvärtom. Fi är mycket aggresivare på lägre nivåer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...