jojje2k Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 PokerRoom No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) SB ($441.95) Hero ($108.50) UTG ($84.40) MP ($99.00) Button ($120.80) Preflop: Hero is BB with K, A. 1 fold, MP raises to $4, 1 fold, SB calls $3.50, Hero raises to $14, MP calls $10, SB folds. Flop: ($32) J, 6, T(2 players) Hero bets $20, MP calls $20. Turn: ($66) 4(2 players) Hero???? Typ 5 handen på bordet så inga reads.... Skulle jag spelat annorlunda preflop och på flop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LongAgo Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Jag må vara galen, men jag tycker om att göra liknande spel preflop - dock väldigt beroende på vad fi kan förväntas göra. Eftersom det är femte handen vid bordet så tycker jag du är ute och cyklar preflop ! Ge iaf bordet alltid 30 passiva händer så du kan få en uppfattning om motståndet du möter, imo. Annars wp, synd med korten, callingstation fi osv osv, dåligt tillfälle helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Lol jag trodde preflop var jättestandard:oops: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 tilt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Jag må vara galen, men jag tycker om att göra liknande spel preflop - dock väldigt beroende på vad fi kan förväntas göra. Eftersom det är femte handen vid bordet så tycker jag du är ute och cyklar preflop ! Ge iaf bordet alltid 30 passiva händer så du kan få en uppfattning om motståndet du möter, imo. Annars wp, synd med korten, callingstation fi osv osv, dåligt tillfälle helt enkelt. Eh, det där är väl jättestandard? Såg du fel i HH:n? Däremot klämmer jag upp det lite till, typ $18. Annars, wp. Ge upp på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LongAgo Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 my bad, jag läste fel i hh'n,.. ja det är jätte standard Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 På turn är det kört från den positionen iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Vi checkade ner skiten och han visar 77 Z0mG Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Tilt-push på turn är standard, whina hårt i chatten när han synar med bottenparet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Lol jag trodde preflop var jättestandard:oops: Preflop är jättestandard men du kan reraisa lite mer än vanligt i förhållande till hans raise eftersom det är en miniraise och lämnar mer stackar bakom om du gör en vanlig 3x+lite till av hans höjning. Ha, vilken krånglig mening! Ibland checkar jag bara floppen eftersom den träffar en massa händer. EDIT: Missade att det var NL100, konstig konverter. Glöm vad jag sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Sitter och klurar på om CRAI är vettigt. Stackdjupet är ju rimligt iaf. Vi har 4-10 outs om fi inte släpper och vi gråter inte om vi får se turn gratis. Vi är 25/75 vs TP + set, vi behöver >42% equity för att det ska vara EV+ vid FE=0. Jag är matematisk analfabet så någon annan får räkna ut hur ofta fi behöver släppa för att det ska bli EV+. Problemet med CB är att folk tenderar att syna relativt löst både pre och på flopp. De flesta fiskar är ju glada för att sätta oss på en hand de slår och sedan syna såväl pre som post (dvs AK i detta fallet), 3-bettat or not (ja, jag är bitter, inga av mina bluffar funkar i nuläget... ), och den här brädan känns extra vänlig mot fi's HD. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Problemet med CB är att folk tenderar att syna relativt löst både pre och på flopp. De flesta fiskar är ju glada för att sätta oss på en hand de slår och sedan syna såväl pre som post (dvs AK i detta fallet), 3-bettat or not (ja, jag är bitter, inga av mina bluffar funkar i nuläget... ), och den här brädan känns extra vänlig mot fi's HD. Håller helt med men rätt skött så är det fina med CB att den fungerar även på synstationer men bättre är ju om man lyckas sänka sin frekvens påreadbasis i dessa fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeFalk Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Sitter och klurar på om CRAI är vettigt. Ärligt... Menar du att alltid göra detta spelet ? Du kommer ju bara bli synad av händer som slår dig. Om inte fi typ e norrman... Min personliga linje hade varit att reraisa lite mer pre pga pos. plus att jag hade bettat flop (standard c.bet som alla gör!) Skulle öven slagit in en bet runt 30 på turn. (Mest pga att göra flushdragen dåliga och att genom att slå där så tas AK bort ur din HD för fi... iaf en normal fi, typ jag hade gjort det om jag va fi Om jag bestämt mig för att syna med 77 pre på din raise hade iaf jag synat flopbet(c.bet), men däremot foldat mot en bet på turn nästan oavsett storlek på den (iaf 30%pot bet o uppåt). Reraise/syn på turn = " im done with the hand " Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Ärligt... Menar du att alltid göra detta spelet ? Du kommer ju bara bli synad av händer som slår dig. Om inte fi typ e norrman... Det är bluff... När man bluffar blir man alltid bara synad av en hand som slår en. Din kommentar antyder också att du förespråkar en linje som extraherar värde av sämre händer istället, vilket känns typ jättekallt. Om jag bestämt mig för att syna med 77 pre på din raise hade iaf jag synat flopbet(c.bet), men däremot foldat mot en bet på turn nästan oavsett storlek på den (iaf 30%pot bet o uppåt). Reraise/syn på turn = " im done with the hand " Är nog också rättså kallt att syna flop där, vår (pf raisaren alltså) HD består till för stor del av händer som 77 ligger saftigt under mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeFalk Postad 14 Februari , 2007 Rapport Share Postad 14 Februari , 2007 Är nog också rättså kallt att syna flop där, vår (pf raisaren alltså) HD består till för stor del av händer som 77 ligger saftigt under mot. ja du har förmodligen rätt. men jag hade synat o omvärderat turn. Anledningen för syn är ju att man har typ massor med dirtyouts vilket går att använda med den pos. vi skulle ha om vi e den med 77... Plus att check på turn efter reraise pre o bet på flop är verkligen SVAGHET. Jag utgår bara från mitt eget spel där floata flop e standard typ ... För det är inte många spelare som fortsätter på turn ... hugg på turn = insta fold men inte redan på flop. Klart jag förstår att det är en bluff med AK där .... Din kommentar antyder också att du förespråkar en linje som extraherar värde av sämre händer istället, vilket känns typ jättekallt. Svar: NEJ jag vill få han att lägga sig med minsta möjliga ekonomiska risk. Inte få han att lägga sig genom att trycka all in utan säkerhetsbälte. Varför göra det lätt för fisken att bara ta ett beslut?? SYN/FOLD när du kan ge han flera chanser att lägga sig. Spela brädor e ju det som både ger dig som e bra övertaget mot sämre spelare plus att variansen minskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nizzor Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 ska man skjuta igen på turn måste man ha skaffat sig en image och hunnit få lite mer reads. Jag hade inte varit villig att skjuta igen på turn efter bara 5 händer vid bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts