Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag gjorde en snabb sök i den här forumdelen men hittade inte den information jag sökte om Fulltilt.

Jag har hittils hållit till på Stars för sng, men det har gått galet tungt de tre senaste dagarna, och jag känner att jag vill byta miljö lite.

Fulltilt verkar ju med ha bra trafik på sng så ni som spelar där får gärna ta er tid att besvara följande frågor.

1. Går det att köra cascade på borden, alltså som på stars att borden "ploppar upp" efter hand som det är ens tur att göra ett drag? Om inte hur spelar ni 8-10 bord på en skärm? upplösning 1600x1200.

2. Jag blir inte riktigt klok på strukturen, när jag kollar Cyntax sng index så har fulltilt lägre poäng än stars, men när jag kollar hemsidan så har de betydligt fler blindnivåer. 200-400 når man på level 8 på stars medan man når dit på level 12 på fulltilt, i alla fall enligt deras hemsida, men strukturen som visas där kanske bara är för MTT?

3. Hur är trafiken mellan 18-00 på vardagar?

4. Startar man med 1500?

En notis är att jag är reggad på runt 50 pokerklienter, men ännu inte på fulltilt, så det passar ju bra att spela mot deras $600 bonus med.

En till notis är att jag känner för att whina jätte mycket på hur det gått på stars sedan helgen, men jag besparar er det :shock: Det kallas visst varians:cry:

/mvh

edit: La till fråga 4, annars förstår jag sng indexet bättre om man startar med 1000 alltså.

Postad
2. Jag blir inte riktigt klok på strukturen, när jag kollar Cyntax sng index så har fulltilt lägre poäng än stars, men när jag kollar hemsidan så har de betydligt fler blindnivåer. 200-400 når man på level 8 på stars medan man når dit på level 12 på fulltilt, i alla fall enligt deras hemsida, men strukturen som visas där kanske bara är för MTT?

Mitt CSIX är för regular speed.

Dessutom håller jag inte med mig själv heller. Tabellen är missvisande.

Ge mig en spark i röven så ska jag komma med en ny och bättre till helgen.

Kortfattat kan jag säga att Stars har högre ranking före FullTilt för att man på Stars börjar med blinds på 10/20, men på FullTilt är det 15/30. På level II är det 15/30 för Stars och 20/40 för FullTilt.

Men redan på Level III är det lika: 25/50 och från Level IV är FullTilt bättre: Stars 50/100 och FullTilt 30/60.

Det är först på Level VII eller VIII som bubblan spricker (oftast). Alltså, jag tycker det är mycket viktigare att blindsen är låga i förhållande till antalet chips på bordet runt bubblan (4-5 spelare) än att förhållande chips/blinds är stort i början.

Lägg också till att man på Stars har ante från Level VII!

För att förstå system med CSIX måste man ha min formel.

På något sätt måste jag "vikta" detta i mitt index. När jag kommit på ett rättvist system så publicerar jag det.

/Cyntax