Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Poker Stars

Limit Holdem Ring game

Limit: $3/$6

6 players

Converter

Har spelat sex händer på bordet:

UTG limpade 46s första handen jag spelade.

UTG+1 vet jag inget om.

CO är 19/12/3 över ca 175 händer

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :Js::8h:

UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, 2 folds, 2 folds, Hero checks.

Standard, antar jag.

Flop: :9c::8c::Jh: (4.33SB, 4 players)

Hero bets, UTG calls, UTG+1 calls, CO raises, Hero 3-bets, UTG calls, UTG+1 calls, CO caps, Hero calls, UTG calls, UTG+1 calls.

Träffar tvåpar men brädan är otrevlig, självklart att bomba så mycket som går.

Turn: :Ac: (10.17BB, 4 players)

Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, CO checks.

Färgdraget sitter, jag checkar för att se hur övriga reagerar. Borde jag hellre betta för att inte ge frikort?

River: :3h: (10.17BB, 4 players)

Hero ???

Alla checkar turn vilket är högst oväntat, river är ofarlig, given värdebet?

Postad

Vanligtvis finns det massor av värde att hämta upp i flervägspottar genom att betta i såna här lägen (eftersom du får mer värde från calls, och dessutom kan lägga dig rätt säkert om nån höjer), men just i detta specifika fall skulle jag checkcalla ett bet och checkfolda två.

Postad

det är ju inte omöjligt att dom som hamnade i kläm checkar flushen på turn eftersom CO cappade på floppen. däremot känns det som att CO inte har dig slagen. jag skulle betta ut river och folda för omslag. det finns så många tomtar som betalar av med toppar och liknande och du kan vara relativt säker på att du är slagen om det kommer ett omslag, speciellt när A kom på turn så du får stryk av nästan alla andra 2par.

• 3 months later...
Postad
det är ju inte omöjligt att dom som hamnade i kläm checkar flushen på turn eftersom CO cappade på floppen. däremot känns det som att CO inte har dig slagen. jag skulle betta ut river och folda för omslag. det finns så många tomtar som betalar av med toppar och liknande och du kan vara relativt säker på att du är slagen om det kommer ett omslag, speciellt när A kom på turn så du får stryk av nästan alla andra 2par.

Precis