_Jeeppe_ Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Tjeena ! Jag undrar hur ni spelar era PocketPar PreFlop? Själv MultiTablar jag, och trycker oftast Potbet, (EverestPoker) Oavsett Pocket 22-TT träffar jag inte set, eller över par så slänger jag om det inte är HU på flop då kan jag hyssta in ett randombet, JJ-AA brukar jag spela "klenare", raisar inte alls lika mkt motsatt vad jag gör med 22-TT för där känns det som jag inte vill ha syn(A)? och JJ-AA blir jag less på RoundFold Så där minibetttar jag ut 3xBB kanske... Någon mer som gör detta?, jag vet många där ute som limpar in sina 22-TT, men det kanske man skall göra istället?, jag bettar ut hårt oavsett, (Sen klenar jag med dem höga paren för jag vill ha syn? ) OBS! tro inte att jag inte reraisar en raise pre med AA / KK. utan jag klenar mitt bet för jag vill ha syn. Eller en raise när någon på AKs/o tror dem är overdog!. Vad gör ni med era pocket preflop, när det är er tur och ingen raisat innan er? Citera
Kenan83 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Tjeena ! Jag undrar hur ni spelar era PocketPar PreFlop? Själv MultiTablar jag, och trycker oftast Potbet, (EverestPoker) Oavsett Pocket 22-TT träffar jag inte set, eller över par så slänger jag om det inte är HU på flop då kan jag hyssta in ett randombet, JJ-AA brukar jag spela "klenare", raisar inte alls lika mkt motsatt vad jag gör med 22-TT för där känns det som jag inte vill ha syn(A)? och JJ-AA blir jag less på RoundFold Så där minibetttar jag ut 3xBB kanske... Någon mer som gör detta?, jag vet många där ute som limpar in sina 22-TT, men det kanske man skall göra istället?, jag bettar ut hårt oavsett, (Sen klenar jag med dem höga paren för jag vill ha syn? ) OBS! tro inte att jag inte reraisar en raise pre med AA / KK. utan jag klenar mitt bet för jag vill ha syn. Eller en raise när någon på AKs/o tror dem är overdog!. Vad gör ni med era pocket preflop, när det är er tur och ingen raisat innan er? De är ganska olika, mycket hänger på bordet och vilka fi som är kvar. Men raisar kanske 60-70% av mina pp under 99 först in, 100% TT+. CB berör ganska mycket på vad det är för Fi kvar, men säg 70-80%. Om någon höjt innan mig så synar jag oftast med 99 och ner, bedömer jag spelaren som mycket sämre än mig så kan det hända att jag re-raisar för att isolera mig mot honom. (Vi snackar SH eller?) Citera
_Jeeppe_ Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 (Vi snackar SH eller?) A det gör vi, fasen glömmer alltid ngt Citera
Myssion Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Höj samtliga pockets först in, höj lika mycket med alla händer (eller randomisera totalt). CBa de flesta floppar HU. Citera
ettkorv Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Limpa 77-22 UTG och UTG+1 på passiva bord Citera
Myssion Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Limpa 77-22 UTG och UTG+1 på passiva bord Absolut inte som standardmove. Extremt sällan som omständigheterna gör limp bättre än raise. Citera
ettkorv Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Absolut inte som standardmove. Extremt sällan som omständigheterna gör limp bättre än raise. jo om det gäller NL25 eller lägre Citera
Sansrom Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Limpa 77-22 UTG och UTG+1 på aggressiva bord Med en liten FYP kan ditt påstående stämma, men inte alltid. Citera
ettkorv Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Med en liten FYP kan ditt påstående stämma, men inte alltid. ja om det är ett sånt där bord man hela tiden blir 3-bettad på ja Citera
ettkorv Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 jag syftade på såna bord där man i snitt får två syner efter sig om man höjer, och fi är såna som alltid kommer syna CB's med minsta lilla träff mao endast microlimit Citera
jojje2k Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Man raisar preflop dels för att man ofta tar ner potten på floppen och om man prickar set så är det lättare att vinna stackar om handen är raisad. Citera
_Jeeppe_ Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 _Jeeppe_ läs PM. Jo jag såg sry... Men världen går inte under hoppas jag :=) Citera
_Jeeppe_ Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Man raisar preflop dels för att man ofta tar ner potten på floppen och om man prickar set så är det lättare att vinna stackar om handen är raisad. Bra sagt Citera
ettkorv Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Man raisar preflop dels för att man ofta tar ner potten på floppen och om man prickar set så är det lättare att vinna stackar om handen är raisad. man förlorar också mer om man inte prickar set Citera
_Jeeppe_ Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 man förlorar också mer om man inte prickar set men hur mkt pengar får man inte betalt med ett set oftast ? Citera
jojje2k Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Du kommer gå plus dom gångerna du missar set också...... Motståndarna prickar floppen 1 på 3. Gör du en cont. bet på halvpott så räcker det med att fi foldar 1 på 3. Citera
ettkorv Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 på cardrunners gillade dom iaf att openlimpa låg pockets UTG på NL25 Citera
_Jeeppe_ Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 på cardrunners gillade dom iaf att openlimpa låg pockets UTG på NL25 Ettkorv, jag la tråden i Texas holdem NL, Medelhög, höga stakes. NL25 tror jag inte riktigt passar in där, men. Words * Citera
ettkorv Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 vadå..? det finns väl ingen sån forumkategori? den heter ju bara Texas Hold'em Citera
jojje2k Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Enligt mina pokertrackerstats så har jag tjänat 1.3bb/hand med pocket när jag limpat och 4.2 när jag raisat. Dom här statsen är från NL50 Citera
ettkorv Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Enligt mina pokertrackerstats så har jag tjänat 1.3bb/hand med pocket när jag limpat och 4.2 när jag raisat. Dom här statsen är från NL50 ok, jag ger mig Citera
Juggler Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 vadå..? det finns väl ingen sån forumkategori? den heter ju bara Texas Hold'em Han la den i handanalysdelen. Citera
mr.t Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Enligt mina pokertrackerstats så har jag tjänat 1.3bb/hand med pocket när jag limpat och 4.2 när jag raisat. Dom här statsen är från NL50 Vilka pocket raisar du med och ur vilken pos.? Citera
Recommended Posts