Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

antar att det blev nåt missförstånd då men ditt inlägg tolkas rätt lätt som drygt och lite översittarmässigt.

i övrigt håller jag med dig om att alla åsikter räknas, oavsett vem man är. såg väl dumt ut i samband med att du skrev till mig som om jag va ett litet barn bara ;)

kul att det finns folk som gillar att jag skriver :) jag har inte riktigt fått grepp om hur man navigerar här hehe men jag jobbar på det

Postad
antar att det blev nåt missförstånd då men ditt inlägg tolkas rätt lätt som drygt och lite översittarmässigt.

i övrigt håller jag med dig om att alla åsikter räknas, oavsett vem man är. såg väl dumt ut i samband med att du skrev till mig som om jag va ett litet barn bara ;)

Som sagt tidigare. DET var inte alls min menig. Och sry igen att det uppfattades så.

No hard feelings.

Postad

Nu har man ju gått och funderat ett bra tag.

Jag e ju relativt ny på detta forum så jag vet ju inte vem vem är(konstig svenska där).

Därför undrar jag i min nyfikenhet vem denna WSOParmbandsvinnare (19 bokstäver, lååångt :shock: ord, frågan om det är rätt svenska ;-) ) egentligen är. Alla här verkar ha ganska bra koll på vem de olika nicken, både här och på spelsiterna, är. Själv har jag ingen större koll så jag skulle va tacksam för att få veta vem ovanstående person är.

Postad

jag blir alltid nojig när jag har AA, spec när de finns evntuella färg drag, brukar höja MKT pre för att undvika fisk synar, sen på flopen betar jag pot, kommer de inget SJUKT skrämsel krot för mig på turn brukar jag trycka :P vill inte ge någon chasn å sätta drag på rivern..

Postad
Nu har man ju gått och funderat ett bra tag.

Jag e ju relativt ny på detta forum så jag vet ju inte vem vem är(konstig svenska där).

Därför undrar jag i min nyfikenhet vem denna WSOParmbandsvinnare (19 bokstäver, lååångt :shock: ord, frågan om det är rätt svenska ;-) ) egentligen är. Alla här verkar ha ganska bra koll på vem de olika nicken, både här och på spelsiterna, är. Själv har jag ingen större koll så jag skulle va tacksam för att få veta vem ovanstående person är.

Den som söker på Google skall finna...

Postad
tror inte att det är nån större hemlighet att det är jag som vann ett bracelet i somras så det vågar vi väl avslöja ;)

kan man passa på att skryta lite oxå :P

Nice, man bugar å bockar å lyfter på hatten.

Kul att ha diskuterat handanalys med dig.

Så länga man håller sig till sanningen så kan det inte vara skryt, bara fakta 8-) .

Postad

Nu kommer mina åsikter. Rätt eller fel.

Somliga pratar om att maximera EV och andra om att göra beslutet lätt.

Nu till min åsikt.

• Ju bättre spelare man är (jämfört med moståndet) desto mera +EV är det att maximera EV i varje pott.
  • Ju sämre spelare man är (jämfört med motståndet) desto mera +EV är det att göra enkla beslut och ta hem de vinster som finns (även om man ger upp mer möjligt EV)

Fire away please :)

Postad
Har blivit utdragen alldeles för mkt på SvS då det enda som verkar få folk att släppa en draghand är genom att ställa in.

Det är inte bara på SvS som folk verkar ha svårt att släppa draghänder...

runner runner klonk..... :evil: