Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Usch kära dagbok. Nu kommer ett stycke som ni kanske inte ska läsa. Skriver bara för att få ur mig en massa.

Nu har det varit en sån däringa jobbig kväll/natt igen. Fick väl några timmars sömn iaf. Det börjar tära på nerverna faktiskt. Vill ju bara att hon ska bli bra och slippa ha det helvete som hon genomlider just nu. Man e så djävla hjälplös och kan bara sitta där och hålla om och som ett djävla fån spotta ur sig standard fraser som: - Jag förstår, älskling. - Det kommer att bli bra. Osv.

Fast egentligen så är man dum i huvet och fattar fan ingenting. Så då känner man sig som en djävla hycklare för det. Det enda jag förstår är att hon är så innihelvete rädd att hon darrar som ett asplöv när det är som värst. Jag vet att hon/vi kommer att klara det här, men hur fan får jag henne att förstå det? Jag som normalt har en svada som kan få en döv att lyssna blir som en djälva stubbe. Tunghäftan slår till och jag hittar inga ord. Det är som om tankleförmågan bara dör ut och man sitter där som ett djävla fån.

Så nu känns det bättre. I alla fall lite.

Lirade en 220 sek MTT som jag lite muppigt åkte ut på AQ mot AK AIpre. var iofs shortstackad men borde nog foldat.

Däremot så gick cg bättre igen. Plussa 1k totalt, trtts några utdragningar av suitedsynare som skiter i pottoddsen. Gjorde dessuton några foldar med set i Q och tvåpar AK där jag sparade vinsten från tidigare. De var jag riktigt stolt över för mig själv. Totalt hann jag med ~400 händer (innan jag va tvungen att bryta) och hade 62BB/100. Fick bra kort men lirade faktiskt bra oxå. Trummade: Maximera vinsten, minimera förlusterna hela tiden :-D.

Angående jobbet har jag i princip bestämt mig men ska fundera fram till lunch innan jag tar det definitiva.

Nu kaffe.

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Usch kära dagbok. Nu kommer ett stycke som ni kanske inte ska läsa. Skriver bara för att få ur mig en massa.

Nu har det varit en sån däringa jobbig kväll/natt igen. Fick väl några timmars sömn iaf. Det börjar tära på nerverna faktiskt. Vill ju bara att hon ska bli bra och slippa ha det helvete som hon genomlider just nu. Man e så djävla hjälplös och kan bara sitta där och hålla om och som ett djävla fån spotta ur sig standard fraser som: - Jag förstår, älskling. - Det kommer att bli bra. Osv.

Fast egentligen så är man dum i huvet och fattar fan ingenting. Så då känner man sig som en djävla hycklare för det. Det enda jag förstår är att hon är så innihelvete rädd att hon darrar som ett asplöv när det är som värst. Jag vet att hon/vi kommer att klara det här, men hur fan får jag henne att förstå det? Jag som normalt har en svada som kan få en döv att lyssna blir som en djälva stubbe. Tunghäftan slår till och jag hittar inga ord. Det är som om tankleförmågan bara dör ut och man sitter där som ett djävla fån.

Så nu känns det bättre. I alla fall lite.

Förstår att ni har det asjobbigt just nu även om jag troligen inte är i närheten av att kunna sätta mig in i HUR jobbigt ni har det! Kan bara säga att det inte alltid är vad som sägs som är det viktiga, att du FINNS där för henne är MYCKET mer värt! Fortsätt att finnas där för henne och prata med henne om hur du känner. Ibland är ord onödiga you know...

:h:

Postad

Angående pokern är det kul att se att du tar dig i kragen och kommer igen.

När det gäller ängelfrun är det förstås så oerhört svårt att sätta sig in i hur det är. Även om man är helt klar över läget kan man nog inte sätta sig in i hennes situation, att hela tiden leva med ovisshet om hur livet kommer att te sig den närmaste tiden. Vi vet ju alla oerhört lite om framtiden, men när man som hon fått lite sämre odds är det väl oundvikligt att man rasar ihop ibland. Och förstås känner man sig liten - vad ska man säga som tröstar och ger hopp...? Man kan nog inte göra mer än just det du gör, bara vara där för henne när hon behöver det. Jag känner på mig att du gör ett himla bra jobb med just detta.

Postad

Hej på er.

För er som är nyfikna så kan jag meddela angående jobbet. Arbetet är en VD-post i Svedala inom en större europeisk koncern som kommer att etablera sig här inom kort. Arbetet är att bygga upp en organisation från noll till ett fungerande säljbolag på 6-9 månader. Detta innebär i inledningsfasen flertalet resor mellan Svedala och det europeiska landet som huvudkontoret ligger i. Samt många nätter på hotell.

På grund av den rådande situtionen med min fru har jag tackat nej, om än motvilligt. Har haft en vecka på mig ungefär att fundera men egentligen var valet aldrig speciellt svårt. Vid vilken tidpunk som hellst förutom just nu skulle jag tackat ja på stående fot, och då har vi inte ens diskuterat villkor typ lön och annat. Det är väldigt smickrande för en gammal gubbe som mig att så här på ålderns höst få ett sånt här erbjudande. Men det finns saker i livet som är viktigare än jag själv och det är bara att acceptera. Så nu fortsätter sökandet efter ett nytt jobb. Annars får man väl försörja sig på annat, solovår ska va lönsamt har jag hört;-).

Nu blir det jobb en stund till.

Postad
Hej på er.

För er som är nyfikna så kan jag meddela angående jobbet. Arbetet är en VD-post i Svedala inom en större europeisk koncern som kommer att etablera sig här inom kort. Arbetet är att bygga upp en organisation från noll till ett fungerande säljbolag på 6-9 månader. Detta innebär i inledningsfasen flertalet resor mellan Svedala och det europeiska landet som huvudkontoret ligger i. Samt många nätter på hotell.

På grund av den rådande situtionen med min fru har jag tackat nej, om än motvilligt. Har haft en vecka på mig ungefär att fundera men egentligen var valet aldrig speciellt svårt. Vid vilken tidpunk som hellst förutom just nu skulle jag tackat ja på stående fot, och då har vi inte ens diskuterat villkor typ lön och annat. Det är väldigt smickrande för en gammal gubbe som mig att så här på ålderns höst få ett sånt här erbjudande. Men det finns saker i livet som är viktigare än jag själv och det är bara att acceptera. Så nu fortsätter sökandet efter ett nytt jobb. Annars får man väl försörja sig på annat, solovår ska va lönsamt har jag hört;-).

Nu blir det jobb en stund till.

Ängeln till lilla Svedala hade varit fräsigt. Förstår dock mycket väl ditt val. Lycka till med allt!:-)

Postad
Ängeln till lilla Svedala hade varit fräsigt. Förstår dock mycket väl ditt val. Lycka till med allt!:-)

Tror Ängeln menar att Svedala=Sverige, eller menar Ängeln på fullaste allvar att han tänkte flytta ner till det vackra Skåne?

Postad

:shock: :shock: :shock: Svedala :shock: :shock: :shock: Finns det nått som heter det?

Tror Ängeln menar att Svedala=Sverige, eller menar Ängeln på fullaste allvar att han tänkte flytta ner till det vackra Skåne?

Iofs vacker i Skåne (om man gillar plättar :mrgreen: ) men du har helt rätt i ditt antagande.

Ikväll blir det ingen poker. Mycket umgänge är det.

Postad
Klart, 2 mil öster om malmö;-)

2 mil! Du menar på andra sidan Skåne?;-)

Jag gjorde några kundbesök med utgångspunkt från Göteborg en gång, det blev Åhus på förmiddagen, en lunchträff i Lund och sedan Åhus/Kristianstad på eftermiddagen och tillbaka till Göteborg. Stackars skåningarna trodde inte man kunde köra så långt på en dag utan att hamna i typ Milano eller nått... För folk i Malmö känns tydligen Helsingborg som en lång resa utan övernattning och Göteborg är typ det nordligaste de kan tänka sig utan att börja fråga efter snökedjor eller charterflyg.

Nåväl, nu bor man i Norrland och 40-50 mil enkel väg en lagom dagstripp medan man måste minska ner till typ 30-40 mil enkel vintertid för att hinna hem till middagen.

Postad

Jahaj, vad säger man?

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, Nov 20, 21:02:48 ET 2007

Table Diana 33 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: just ja ( $84.63 )

Seat 2: HenkMan ( $269.43 )

Seat 3: paffendorf ( $522.55 )

Seat 4: Hero ( $868.14 )

Seat 5: super-10 ( $293.89 )

just ja posts small blind [$2.5].

HenkMan posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As Kh ]

paffendorf folds.

Hero raises [$20].

super-10 folds.

just ja calls [$17.5].

HenkMan calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 2c, Qd, Ad ]

just ja checks.

HenkMan bets [$20].

Hero raises [$80].

just ja is all-In.

HenkMan folds.

** Dealing Turn ** [ 3s ]

** Dealing River ** [ Jd ]

just ja shows [ 2h, Qh ] two pairs, queens and twos.

Hero shows [ As, Kh ] a pair of aces.

Hero wins $15.37 from side pot#1 with a pair of aces.

just ja wins $204.03 from the main pot with two pairs, queens and twos.

Postad
Jahaj, vad säger man?

text text text

Hero wins $15.37 from side pot#1 with a pair of aces.

just ja wins $204.03 from the main pot with two pairs, queens and twos.

Man säger: Grattis grattis, fortsätt spela så (samtidigt som man svär inombords att han ska ge fan i att ha sådan jäkla tur mot just MIG..)

Postad
Man säger: Grattis grattis, fortsätt spela så (samtidigt som man svär inombords att han ska ge fan i att ha sådan jäkla tur mot just MIG..)

Okey, så det är det man säger. Ja, jag valde några andra väl valda ord :lol:.

Postad

Hehe, skulle vilja sett vilka ord du valde :-) ...eller nä, kanske inte. Själv är jag ganska bra på att lägga band på mig vid bordet. Skriver oftast "wp" eller "nh" när en fisk gör ett tomtespel. Är lite kul när de tar åt sig och skriver "ty"... :-)

Postad

Hur gör vi här?

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($235.82)

Hero ($1199.85)

UTG ($147.38)

MP ($1349.8)

Button ($1113.02)

Preflop: Hero is BB with Tspade.gif, Tdiamond.gif.

1 fold, MP raises to $20, 2 folds, Hero raises to $57.5, MP calls $40.

Flop: ($122.50) 2spade.gif, 6club.gif, 9diamond.gif(2 players)

Hero bets $80, MP raises to $240, Hero ?????

Och den här. Dålig, eller hur?

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

SB ($47.94)

Hero ($1116.02)

UTG ($235.58)

MP ($1215.2)

Button ($244.04)

Preflop: Hero is BB with 6h.gif, 7h.gif.

1 fold, MP raises to $15, Button calls $15, 1 fold, Hero calls $10.

Flop: ($47.50) 2h.gif, 3s.gif, 6d.gif(3 players)

Hero checks, MP bets $35, Button folds, Hero calls $35.

Turn: ($117.50) 5d.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $100, Hero calls $100.

River: ($317.50) kd.gif(2 players)

Hero checks, MP checks.

Final Pot: $317.50

Results in white below:

Hero has 6h 7h (one pair, sixes).

MP has 6s 5s (two pair, sixes and fives).

Outcome: MP wins $317.50.

Postad

Hand 1 är ju ett ganska vanligt förekommande läge som alltid är obehagligt. Känns som att det är väldigt readberoende i de här situationerna.. Är killen fisk så synar jag förmodligen och kollar hur han agerar på turn iaf. Men mot kompetenta spelare eller en vanlig kille som köper in 200bb på borden så lägger jag oftast här. Vi sitter ur poss och har ingen aning om var vi står i handen, det finns inte många turnkort vi gillar och väldigt få chanser att förbättra vår hand. Och vi kommer knappast få se turn och river gratis.. Jag foldar.

Hand släpper jag på turn.

Postad

Bra kväll ikväll. 365 händer och 64BB/100.

Den här. Gör vi rätt?

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Button ($371.1)

SB ($272.42)

Hero ($992.14)

UTG ($999.19)

MP ($209.59)

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Kspade.gif.

UTG raises to $15, 3 folds, Hero raises to $57.5, UTG calls $45.

Flop: ($122.50) Kheart.gif, Theart.gif, Qspade.gif(2 players)

Hero bets $105, UTG calls $105.

Turn: ($332.50) 3club.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $250, Hero calls $250.

River: ($832.50) 2diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $450, Hero calls $450.

Final Pot: $1732.50

Results in white below:

Hero has Ac Ks (one pair, kings).

UTG has Kc Jd (one pair, kings).

Outcome: Hero wins $1732.50.

Postad

TT skulle jag nog släppa där.

76 tycker jag är okej, men det går ju båda foldeoch höja turn (f>c>>>r).

AK ser bra ut tycker jag. Kommer A/J/9 eller hjärter på river är det nog läge att folda dock.

Postad

Tja TT-handen släppte jag efter viss tvekan och är inte helt övertygad om att det var rätt, men men.

67-handen var jag fullkomligt säker på att jag ledde på flopp och undrar om jag inte skulle ha raisat där? Sen att Fi klonkar 2-paret på turn och jag betalar av, jaja.

Update på jobbfronten. Dels har jag på omvägar hört ryktas att vår VD kommer att säga upp sig på styrelsemötet i nästa vecka. Öppnar ju nya möjligheter.

Dels finns ett försäljningschefsjobb ledigt i mitt närområde och detta företag ska jag träffa andra veckan i december.

För övrigt verkar det som om hon kommit över den värsta fasen för den här gången. I natt sov vi hela natten och idag på em ska vi till elD och sen en psykomat eller vad de heter. Tror vi kan behöva det bägge två faktiskt.

Nu djvlar blir det jobba av.

Postad

Tack VK. Vad har du förresten gjort för att förarga så många? Har sett trådar där du spås en olycklig framtid lite överallt :mrgreen:.

Sen kommer här en offentlig ursäkt.

I handen AK nedan så var det om jag förstått det hela mot en PFare. Lite senare vid bordet så sa denne något om en som synat med 97 pre och tagit hem potten. Då sa jag att den va inte sämre än din syn pre med KJ mot mig. Ytterligare lite senare så sas något mer och då undrade denna vad jag hade emot h*n eftersom jag hånade denne. Det gjorde jag inte och sa förlåt i chatten.

Så här efteråt så inser jag att mina kommentare mycket väl kunde uppfattas som ett hån men så var inte min intention. Därför vill jag återigen och här och nu be om ursäkt för det. Det var absolut inte min mening att håna dig, vem du nu är. Hoppas du kan acceptera min ursäkt.

Postad
Tack VK. Vad har du förresten gjort för att förarga så många? Har sett trådar där du spås en olycklig framtid lite överallt :mrgreen:.

Sen kommer här en offentlig ursäkt.

I handen AK nedan så var det om jag förstått det hela mot en PFare. Lite senare vid bordet så sa denne något om en som synat med 97 pre och tagit hem potten. Då sa jag att den va inte sämre än din syn pre med KJ mot mig. Ytterligare lite senare så sas något mer och då undrade denna vad jag hade emot h*n eftersom jag hånade denne. Det gjorde jag inte och sa förlåt i chatten.

Så här efteråt så inser jag att mina kommentare mycket väl kunde uppfattas som ett hån men så var inte min intention. Därför vill jag återigen och här och nu be om ursäkt för det. Det var absolut inte min mening att håna dig, vem du nu är. Hoppas du kan acceptera min ursäkt.

Hehe, jag vet faktiskt inte men det är smällar man får vara beredd att ta om man sticker ut hakan.