Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag fick just gåshud. På riktigt. Fy bubblan (som pokerspelaren sade) vad skönt!

 

Kul att någon tyckte det. Själv upplevde jag nog det som att få en taggtråd nerkörd i halsen och genom hela tarmsystemet och långsamt utdragen där bak :mrgreen:. Tre utdragningar på river plus den första stegen som losa mot en högre stege. Funderar på att instafolda alla stegar från och med idag.

 

Idag ja. Ska ner på stan och träffa barnbarna från K-holm som kommer på finbesök. De skulle visst köpa nått som inte fanns i metropolen Katrineholm. Då ska moffa äta mmmm och dricka slurp. Det blir nog kanon.

 

Ska dessutom kolla in en ny dumburk. Såg att Expert hade en 37" Samsung för 10k bara. Frugan har börjat klaga på att den är för liten å då sa jag att den har alltid varit sån här och det har gått bra att få fyra barn ändå.

Det var då hon bestämde att vi ville köpa en större TV. Men å andra sidan så kan ju en 37" bli bra att ha när man ska MT när hon e på jobbet. jaja, vi får väl se hur det blir med det.

 

Så ha en bra dag och må alla gudar vara med er. För själv har jag inte tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka kan ha syftat på din dotter (fy bubblan vad skönt).

?

 

Aha, det gjorde han så klart. :oops: Ber om ursäkt Klyka att jag trodde nått annat.

 

Skillnaden på Svs NL 1000 och 200

 

NL 1000:

Man floppar stegen och blir utdragen av set som blir kåk.:evil:

 

NL 200:

Man floppar set och blir utdragen av hålstegen.:roll:

 

Ligger det något i detta Ängeln?

 

Normalt så ligger det nog nått i det :lol: Fast just nu känns det som om det kvittar vilken nivå jag lirar på eller vad jag floppar. Alla drar ut och då menar jag ALLA.

 

Liart några sesioner nu på em och ligger 1260 back. Har haft följande händer på flopp och inte lyckats vinna en enda gång:

 

AA gav floppat set, degen åker in och FI har KK. Fi träffar runner runer fyrtal.

QQ gav floppat set. Degen in och Fi har AA som blir set på river.

AKs floppar färgen och iom att FI med har det så åker degen in och Fi sätter en runner runner färgstege.

AA två gånger som dras ut av set på turn eller river.

QJs blir stege på flopp som losar då turn ger Fi färgen.

Sen några mindre PP, stegdrag och färgdrag som inte suttit.

 

Tur att man gått hyffsat i några SnG man lirat. 5 och 3 ITM (1-2-0) så totlat ligger man 710 back so far. Nu blir det avtiltning och sen fotboll så får vi se om det blir nått mer lir eller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Liart några sesioner nu på em och ligger 1260 back. Har haft följande händer på flopp och inte lyckats vinna en enda gång:

 

AA gav floppat set, degen åker in och FI har KK. Fi träffar runner runer fyrtal.

QQ gav floppat set. Degen in och Fi har AA som blir set på river.

AKs floppar färgen och iom att FI med har det så åker degen in och Fi sätter en runner runner färgstege.

AA två gånger som dras ut av set på turn eller river.

QJs blir stege på flopp som losar då turn ger Fi färgen.

Sen några mindre PP, stegdrag och färgdrag som inte suttit.

 

Shit...du måste ha hunnit hammra hem en hel del småpotter för att täcka alla dessa förluster å sura utdragningar. 1260 back känns spontant som ganska lite när man ser din lista.

 

Då får vi hoppas på hemmavinst på Råsunda ikväll då. Det är inte var dag man gör det;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit...du måste ha hunnit hammra hem en hel del småpotter

 

Jo lira egentligen rätt bra poker så jag plocka hem en del oxå. De där fem kostade nog i runda slängar nånstans 18-1900.

 

 

Då får vi hoppas på hemmavinst på Råsunda ikväll då. Det är inte var dag man gör det;-).

 

Som dansken säger: - Var gang :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du haft ett hårt dygn... men det tar du snart igen!!

 

Du la ner igår när jag startade upp - tappade typ 200 på 1/2 innan jag gick ner på 0.5/1 och vann tillbaka det ;) Inge vidare att spela när man är inne i dimman, men ganska kul att slaska på 0.5/1 :)

 

Själv undrar jag alltid vad jag gjort för fel när jag tappar några hundra under typ 6h spel - hatar variansen :)

 

Det är bara på'et igen ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du haft ett hårt dygn... men det tar du snart igen!!

.

 

Jo lite småtufft har det varit men det rer sig sa han som gjorde sås.

 

 

Var ute och promenera bort tilten och satte mig igen med med intentionen att åtminstone lira tillbaka några hundringar. Så nu är dags för fotbollen.

 

Hur det gick? Javisst ja. Ligger nu 200 plus på CG idag :lol:. Nu fick de betala tillbaka varenda utdragning. Annars började det ju bra :roll:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($80.51)

Button ($171.8)

SB ($408.65)

Hero ($397)

 

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Adiamond.gif.

UTG raises to $8, 2 folds, Hero raises to $19, UTG calls $12.

 

Flop: ($41) Jdiamond.gif, 3heart.gif, Qclub.gif(2 players)

Hero bets $20, UTG raises to $40, Hero raises to $80, UTG calls $20.51 (All-In).

 

Turn: ($162.02) Aspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($162.02) Kheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $162.02

 

Results in white below:

Hero has Jh Ad (two pair, aces and jacks).

UTG has Td Ac (straight, ace high).

Outcome: UTG wins $162.02. Hero wins $19.49.

 

Å då trodde man att det kokta fläsket var stek. Men som sagt. Det löste sig till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att se att du verkar jobba upp en stabil rulle.

Naturligtvis mycket roligare att läsa om hur din dotter bekämpade cancern.

Önskar dig all lycka med både pokern och livet i övrigt eftersom du verkar vara en mycket sympatisk kille (gubbe;)

 

TY TY. Framför allt det där med kille :mrgreen:.

 

Jaha, 0-0 och det gav ju inget klirr i kassan. Lirat 100 på Svensk seger och 100 på varje 1-0, 2-0, 2-1, 3-0.

 

Så nu blir det lte poker ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka kan ha syftat på din dotter (fy bubblan vad skönt).

 

Japps, det är riktigt tolkat. :mrgreen: Vilket gjorde att följande:

 

Kul att någon tyckte det. Själv upplevde jag nog det som att få en taggtråd nerkörd i halsen och genom hela tarmsystemet och långsamt utdragen där bak

 

...gjorde mig smått orolig. För ett ögonblick trodde jag att jag fullkomligen hade misstolkat nyheten om dottern och strött salt i ett öppet sår... :shock:

 

Aha, det gjorde han så klart. :oops: Ber om ursäkt Klyka att jag trodde nått annat.

 

...men allt ordnade sig till slut och ingen skada är skedd! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men allt ordnade sig till slut och ingen skada är skedd! :D

 

Jo det gjorde ju det. Trodde först du fick gåshud av alla min utdragningar :roll:.

 

Jobba, jobba, jobba Ängeln var mottot inför den sista sesionen för dagen. Å det gjorde jag och bra gick det och bra poker tror jag att jag lira. Så dagen slutade på ett rejält plus.

 

SnG +550 sek

Cashgame + 942 sek

 

Totalt för dagen: + 1492 sek

 

Nu ska vi sova. Förresten blev ingen TV. Den de annonserade var försenad kommer i veckan. Natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har vi tittat på en ännu större Tv. 40" ska den va nu säger frugan. Hitta till slut en Samsung vi fastna för. Men då hade de inga golvstativ hemma. Kommer i veckan. Tror fn det gått troll i det här med att köpa ny Tv.

 

Ikväll blir det en MTT på SvS. 220:an vid 18.00. Dessutom ska det bli lite CG. SnG har jag lirat i fm. Inget att hurra för. 10 st 3 ITM (1-1-1) så en 100 back so far.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det ju kul med MTT :roll:

 

 

***** Hand 435499506 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Sunday, September 09, 2007 6:27:19 PM

Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Midgarsorm (1675.00)

Plats 2: Ängeln17 (1090.00)

Plats 3: Changa (4215.00)

Plats 4: DIABLO (7520.00)

Plats 6: jeff1956 (2660.00)

Plats 7: tjynge (1275.00)

Plats 8: MS75 (2295.00)

Plats 9: NickeJ (2800.00)

Plats 10: osiris (1005.00)

osiris lägg LM 25.00

Midgarsorm lägg SM 50.00

** Giv **

 

Ängeln17 [Dr, Es]

 

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17 Höj till 150.00

Changa Lägg

DIABLO Lägg

jeff1956 Lägg

tjynge Syna 150.00

MS75 Lägg

NickeJ Lägg

osiris Lägg

Midgarsorm Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, 5r, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

tjynge Passa

*** Turn(Board): *** : [3r, 5r, 6s, Er]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 All-in 940.00

tjynge Syna 940.00

*** River(Board): *** : [3r, 5r, 6s, Er, Kns]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2255.00

 

Ängeln17 [Dr, Es] Par i ess Vinst: 0.00

 

tjynge [Knh, Eh] Två par, ess och knektar Vinst: 2255.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, gick hyfsat på CG idag. Hade några tunga utdragningar dock. Floppat set i K blir till stege för Fi (AQ). Men shit happens. Så idag då:

 

MTT - 220 sek

SnG - 100 sek

CG + 372 sek

 

Dagsresultat:+ 52 sek Stora pengar idag ;-).

 

Kommande vecka tror jag inte det blir så mkt poker pga massor av jobb och mässa Fredag-Söndag.

 

 

Nu sova. Natti natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja bra :roll: Kom en vithaj och slet sönder nätet.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($401)

BB ($217.25)

Button ($229.78)

 

Preflop: Hero is SB with Theart.gif, Kdiamond.gif. Button posts a blind of $2.

Button (poster) checks, Hero raises to $8, BB calls $6, Button folds.

 

Flop: ($19) Qdiamond.gif, Jdiamond.gif, 3heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $10, BB calls $10.

 

Turn: ($39) 4diamond.gif(2 players)

BB bets $26, Hero calls $26.

 

River: ($91) 8diamond.gif(2 players)

BB calls $173.25 (All-In), Hero calls $173.25.

 

Final Pot: $437.50

 

Results in white below:

Hero has Th Kd (flush, king high).

BB has 9d Td (straight flush, queen high).

Outcome: BB wins $437.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig kväll. Förutom förlusten mot färgstegen så hade jag utomordentligt dåliga kort hela kvällen. Å när jag fick nån hyffsaddraghand så satt det aldrig nått drag. Återigen va det jobba jobba som gällde.

 

Dagen sluta iaf inte back: + 59 sek

 

PS. Ska nog inte lira när man e slut i pallet och trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig kväll. Förutom förlusten mot färgstegen så hade jag utomordentligt dåliga kort hela kvällen. Å när jag fick nån hyffsaddraghand så satt det aldrig nått drag. Återigen va det jobba jobba som gällde.

 

Dagen sluta iaf inte back: + 59 sek

 

PS. Ska nog inte lira när man e slut i pallet och trött.

 

Ingen rolig förlust mot färgstegen, men det är ju tyvärr sånt som händer. Jag fick igår 2 gånger in hela stacken på turn med set, men blev sen utdragen på river - inge kul alls... men så är det i poker. typ -900 sek igår :-(

 

Man ska inte lira när man är trött nej... och enda tiden jag har för att lira är när barnen lagt sig, och då är jag oftast jättetrött :roll: Jag känner nästan alltid när jag sätter mig om jag kommer att plussa eller inte beroende på hur pass pigg jag är, och ändå kan jag inte hålla mig borta de kvällar jag i princip vet att jag inte borde spela - jobbigt med suget :lol:

 

Lite tankar kring att multitabla:

Har märkt att jag tappar mycket fokus när jag multitablar. Jag spelar mycket mycket bättre när jag fokuserar på ett bord, men kan då lätt bli uttråkad och slaska lite för mycket. Mer än 2 bord känns som jag endast spelar mina kort och inte har någon koll på Fi trots PT och GT+. Motståndarna byts ju ut ganska frekvent också så det är svårt att få en känsla för hur de spelar om man inte hinner ha koll även på de händer där man inte själv deltar. Är jag trött fixar jag 1 bord bra, pigg fixar jag 2 bord bra - sen blir det mest autopilot och man får lita till korten. Visst kan man plussa iaf, men det är svårt att göra några moves eller så. Tror nästan det är +EV för mig att köra 1 enda bord koncentrerat... kan det verkligen vara så? :shock: Har du några sådana tendenser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen rolig förlust mot färgstegen, men det är ju tyvärr sånt som händer. Jag fick igår 2 gånger in hela stacken på turn med set, men blev sen utdragen på river - inge kul alls... men så är det i poker. typ -900 sek igår :-(

 

Aj, aj. Som Ronja sa: Vafför ska det va på detta viset.

 

Lite tankar kring att multitabla:

Har märkt att jag tappar mycket fokus när jag multitablar. ......................

 

.......Tror nästan det är +EV för mig att köra 1 enda bord koncentrerat... kan det verkligen vara så? :shock: Har du några sådana tendenser?

 

Ett stort problem med att multitabla på Svs är att det dels går alldeles för fort (går ej att välja time).

 

Jag har inga problem med att lira tre bord samtidigt. Dock undviker jag turboborden så långt det går. TimeBank skulle va önskvärt på SvS.

 

Sedan skulle man nog få en större edge om man bara lira ett bord. Men hellre 10BB/100 på tre bord än 20bb/100 på ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med att lira tre bord samtidigt. Dock undviker jag turboborden så långt det går. TimeBank skulle va önskvärt på SvS.

 

Sedan skulle man nog få en större edge om man bara lira ett bord. Men hellre 10BB/100 på tre bord än 20bb/100 på ett bord.

 

 

Jo, det är ju så jag också resonerat, men frågan är om det gäller för mig. Tror jag spelar alldeles för vektight när jag multitablar. Sen tror jag att det mer gäller för mig att 1 bord = 20bb/bord, 2 bord 10bb/bord, 3 bord 6bb/bord typ. Vet naturligtvis inte detta men har fått känslan av det på sista tiden. Ja ja, nog om det - jag ska nog köra max 2 bord framöver ett tag och se hur det går iaf.

 

Suck, är lack på jobbet just nu - du har inget bra tips på hur man ska få glöden tillbaka när det gäller jobbet :rolleyes: Det är ju SÅ mycket roligare att surfa runt på PF... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är ju så jag också resonerat, men frågan är om det gäller för mig. Tror jag spelar alldeles för vektight när jag multitablar. Sen tror jag att det mer gäller för mig att 1 bord = 20bb/bord, 2 bord 10bb/bord, 3 bord 6bb/bord typ. Vet naturligtvis inte detta men har fått känslan av det på sista tiden. Ja ja, nog om det - jag ska nog köra max 2 bord framöver ett tag och se hur det går iaf.;-)

 

 

Självklart ska DU spela på det sätt som känns mest bekvämt för dig. Då har du nog mest EV+.

 

 

Suck, är lack på jobbet just nu - du har inget bra tips på hur man ska få glöden tillbaka när det gäller jobbet :rolleyes: Det är ju SÅ mycket roligare att surfa runt på PF... ;-)

 

Nä tyvärr, men om du hittar nått så låt mig ta del av trixet :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...