Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Orka. Muppen har 63/24 vid tillfället på 100 händer.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Party

SB ($212)

BB ($177)

CO ($257)

Hero ($497)

 

Dealt to Hero K:spade:A:diamond:

 

CO calls $2, Hero raises to $9, SB calls $8, BB calls $7, CO calls $7,

 

FLOP ($36) 9:club:A:spade:2:diamond:

 

check, check, check, Hero bets $27, SB folds, BB calls $27, CO folds,

 

TURN ($90) 9:club:A:spade:2:diamond:4:spade:

 

check, Hero bets $67.50, BB raises to $141, Hero calls $73.67,

 

RIVER ($372) 9:club:A:spade:2:diamond:4:spade:Q:spade:

 

 

 

BB shows 2:heart:4:club:

(Flop 20.0%, Turn 81.8%)

 

Hero shows K:spade:A:diamond:

(Flop 80.0%, Turn 18.2%)

 

BB wins $363

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sprungit bra senaste timmen. Dryga 1k+. Nu kommer väl utdragningarna att hagla nästa timme :rolleyes:

 

Seriöst. Finns det ngn som spelar 2.5/5, härjar på PF och gör över 200:- i timmen under en längre period? Spelet är för tight för det imho. Visst kan man springa på bra en period. Men då ska man ha tur och när oturen kommer ikapp så slutar det alltid på en beskedlig timlön.

 

2.5/5 skiljer sig enormt från 1/2. För på 1/2 slänger folk iväg fulla stackar till höger och vänster mest hela tiden. Det existerar bara ibland på 2.5/5.

 

Typ Jonte90 och Partyjack som haft fina vinstmånader spelar ju ofta högre än 2.5/5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Finns det ngn som spelar 2.5/5, härjar på PF och gör över 200:- i timmen under en längre period? Spelet är för tight för det imho. Visst kan man springa på bra en period. Men då ska man ha tur och när oturen kommer ikapp så slutar det alltid på en beskedlig timlön.

 

2.5/5 skiljer sig enormt från 1/2. För på 1/2 slänger folk iväg fulla stackar till höger och vänster mest hela tiden. Det existerar bara ibland på 2.5/5.

 

Typ Jonte90 och Partyjack som haft fina vinstmånader spelar ju ofta högre än 2.5/5.

 

Tror du har fel. Vet några som faktiskt enbart lirar 2,5/5 och lever gott på det.

 

Idag sög det dock. Som mest -1,8k. Slutade dock på -200 så det fär väl va godkännt.

 

Natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Finns det ngn som spelar 2.5/5, härjar på PF och gör över 200:- i timmen under en längre period? Spelet är för tight för det imho. Visst kan man springa på bra en period. Men då ska man ha tur och när oturen kommer ikapp så slutar det alltid på en beskedlig timlön.

 

2.5/5 skiljer sig enormt från 1/2. För på 1/2 slänger folk iväg fulla stackar till höger och vänster mest hela tiden. Det existerar bara ibland på 2.5/5.

 

Typ Jonte90 och Partyjack som haft fina vinstmånader spelar ju ofta högre än 2.5/5.

 

För det första så spelar jag faktiskt ytterst lite på 5/10 eller högre. Har definitivt rulle för det, men är av någon anledning lite för feg för det, känner mig inte riktigt komfortabel där.

 

Under april, maj, juni, juli och augusti har jag haft en timlön på 461kr. Skulle tro att snittnivån som jag spelat på under denna period max är 2,5/5 då jag troligen spelat minst lika mkt på 1/2 som på 5/10.

 

Om jag bara springer oerhört bra eller om det beror på annat vet jag ju inte, kan förstå att timlönen låter osannolikt hög med tanke på nivån.

 

Men det jag ville var inte att "skryta" (inte så mkt att skryta om ändå) utan jag ville bara svara på bennys fråga, att det definitivt går att göra minst 200kr/h på 2,5/5 under en lång period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Finns det ngn som spelar 2.5/5, härjar på PF och gör över 200:- i timmen under en längre period? Spelet är för tight för det imho. Visst kan man springa på bra en period. Men då ska man ha tur och när oturen kommer ikapp så slutar det alltid på en beskedlig timlön.

 

2.5/5 skiljer sig enormt från 1/2. För på 1/2 slänger folk iväg fulla stackar till höger och vänster mest hela tiden. Det existerar bara ibland på 2.5/5.

 

Typ Jonte90 och Partyjack som haft fina vinstmånader spelar ju ofta högre än 2.5/5.

 

Det är en stor skillnad på spelet mellan 1/2 och 2/5. om du tycker spelet är för tight får du väl arbeta ut en strategi för hur man spelar när det inte funkar att vänta på stål.

 

Jag har spelat 175h NL500/4-5 bord och snittlönen på dem händerna låg på runt 375SEK/h har jag för mig. Tror även att det är nånstans jag hamnar i långa loppet som spelet ser ut nu på nivån.

 

Jag tror inte ditt spel är så värst utvecklat då du hade en ganska låg winrate på 1/2 under din tid där. Tror du ska plugga på lite, samt kanske ta nån coachinglektion eller 2. Det skulle göra VÄLDIGT mycket för ditt spel.

 

ST_L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Finns det ngn som spelar 2.5/5, härjar på PF och gör över 200:- i timmen under en längre period? Spelet är för tight för det imho. Visst kan man springa på bra en period. Men då ska man ha tur och när oturen kommer ikapp så slutar det alltid på en beskedlig timlön.

 

2.5/5 skiljer sig enormt från 1/2. För på 1/2 slänger folk iväg fulla stackar till höger och vänster mest hela tiden. Det existerar bara ibland på 2.5/5.

 

Typ Jonte90 och Partyjack som haft fina vinstmånader spelar ju ofta högre än 2.5/5.

 

 

Som de andra sagt, ingen större match. Absolut inte mycket tightare enligt mig. Du verkar inte ha blivit komfortabel med summorna än vilket har gjort dig alldeles för vek vilket absolut inte fungerar. Din winrate på 1/2 var mycket högre och efter vad jag sett så har du lagt om din spelstil helt och börjat spelat riktigt kasst vekt så gott som utan 3bets mm. Har inte sett dig in action men efter ditt resonerande och hhsen i din db så är det min uppfattning. Som speltorsk säger så kanske du inte är grym men klart du kan utveckla dig och en fas i detta vore att gå över lite mer till ditt spel på 1/2, dvs lösa upp det. Just nu verkar 2.5/5 som scared money,tänk inte på pengarna rent materialistiskt utan vad som är bäst i den givna situationen ist.

 

Nu var nog texten rätt slöddrig och dåligt (fult, orkar inte läsa igenom) skriven i vissa delar men jag hoppas och tror att du snappa upp något från den.

 

Sorry för ot Ängeln

 

 

Schyssta priser du hitta till resan! Barca vill jag också till snarast. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du har fel. Vet några som faktiskt enbart lirar 2,5/5 och lever gott på det.

 

Idag sög det dock. Som mest -1,8k. Slutade dock på -200 så det fär väl va godkännt.

 

Natti.

 

Skönt att höra!

 

För det första så spelar jag faktiskt ytterst lite på 5/10 eller högre. Har definitivt rulle för det, men är av någon anledning lite för feg för det, känner mig inte riktigt komfortabel där.

 

Under april, maj, juni, juli och augusti har jag haft en timlön på 461kr. Skulle tro att snittnivån som jag spelat på under denna period max är 2,5/5 då jag troligen spelat minst lika mkt på 1/2 som på 5/10.

 

Om jag bara springer oerhört bra eller om det beror på annat vet jag ju inte, kan förstå att timlönen låter osannolikt hög med tanke på nivån.

 

Men det jag ville var inte att "skryta" (inte så mkt att skryta om ändå) utan jag ville bara svara på bennys fråga, att det definitivt går att göra minst 200kr/h på 2,5/5 under en lång period.

 

Ännu skönare att höra! Your my inspiration :)

 

Det är en stor skillnad på spelet mellan 1/2 och 2/5. om du tycker spelet är för tight får du väl arbeta ut en strategi för hur man spelar när det inte funkar att vänta på stål.

 

Ja. Upplevde ingen större skillnad mellan 0.5/1 och 1/2. Men för att jag riktigt ska slå 2/5 så krävs det att jag utvecklar mitt spel. Som du säger.

 

Jag har spelat 175h NL500/4-5 bord och snittlönen på dem händerna låg på runt 375SEK/h har jag för mig. Tror även att det är nånstans jag hamnar i långa loppet som spelet ser ut nu på nivån.

 

Ljuv musik för mina öron :)

 

Jag tror inte ditt spel är så värst utvecklat då du hade en ganska låg winrate på 1/2 under din tid där.

 

Nja, jag är faktiskt nöjd med med min insats på 1/2....

 

Tror du ska plugga på lite, samt kanske ta nån coachinglektion eller 2. Det skulle göra VÄLDIGT mycket för ditt spel.

 

... men det räcker inte riktigt för att jag ska vinna så mkt som jag vill på 2/5. Så coaching eller böcker är def. av intresse för mig. Har inte läst en pokerbok på år och dar.

 

Som de andra sagt, ingen större match. Absolut inte mycket tightare enligt mig. Du verkar inte ha blivit komfortabel med summorna än vilket har gjort dig alldeles för vek vilket absolut inte fungerar. Din winrate på 1/2 var mycket högre och efter vad jag sett så har du lagt om din spelstil helt och börjat spelat riktigt kasst vekt så gott som utan 3bets mm.

 

Mm, för lite trebet och för vekt spel överlag helt klart. Bra att du uppmärksammar det. Och ja, jag har cirka 80k i rulle. Men på något sätt kan jag inte bli riktigt komfortabel med nivå på samma sätt som jag kunde bli på 1/2. Slutar jag spela poker idag och så innebär mina 80k att jag aldrig behöver oroa mig för pengar så länge jag pluggar. Kan ha råd med kläder, fester, resor och behöver inte oroa mig för att få sommarjobb osv.

 

Fortsätter jag vinna småpengar på 2/5 kanske jag kan lägga undan en slant på säg 50k från rullen. Och sen mer verkligen sätta resten av rullen på spel på ngt sätt. Då kan jag leva det liv jag vill leva med mina sparpengar samtidigt som jag vågar spela fullt ut med rullen.

 

 

Har inte sett dig in action men efter ditt resonerande och hhsen i din db så är det min uppfattning. Som speltorsk säger så kanske du inte är grym men klart du kan utveckla dig och en fas i detta vore att gå över lite mer till ditt spel på 1/2, dvs lösa upp det. Just nu verkar 2.5/5 som scared money,tänk inte på pengarna rent materialistiskt utan vad som är bäst i den givna situationen ist.

 

Ja, jag skulle vilja lyckas med det nu direkt. Gör jag inte det på direkten så gör jag det förhoppningsvis när jag tagit ut en stor del av min rulle och satt det på ett sparkonto för att ha råd med mitt studentliv. Går ju back varje månad på studiebidraget och lever på sätt och vis på pokern till vis del.

 

Nu var nog texten rätt slöddrig och dåligt (fult, orkar inte läsa igenom) skriven i vissa delar men jag hoppas och tror att du snappa upp något från den.

 

Det var en väldigt bra text! Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad hade du för timlön på 1/2?

 

Hade? ;-) Jag lirar fortfarande mixat 1/2 och 2,5/5.

 

Det vet jag inte eftersom jag inte vet hur man får fram det ur HM. Däremot ligger jag på 22,5BB/100 över 70k händer under detta år (större delen är fr.o.m. maj).

På 2,5/5 ligger jag för närvarande på ynka 9BB/100 över 30k händer. I princip enbart från juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att göra 200kr/h på 2,5/5 är inte omöjligt.

 

Nej, det tror inte jag heller...

 

 

Tror nog det finns 10-20st som gör åtminstonde det i snitt varje månad!

 

... men om det stämmer så säger det en del om hur svårt det är. Är nog flera tusen spelare som spelar varje månad på 2.5/5 så om bara 10-20 stycken gör 200:-/h så innebär det att inte ens en promille av spelarna klarar av att uppnå denna timlön.

 

Är jag fullkomligt övertygad om. Om du lirar 4 bord 100 händer i timmen/bord och gör 10BB/100 har du 200 i timmen.

 

Japp och de som klarar detta under en längre period gör det bra tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om det stämmer så säger det en del om hur svårt det är. Är nog flera tusen spelare som spelar varje månad på 2.5/5 så om bara 10-20 stycken gör 200:-/h så innebär det att inte ens en promille av spelarna klarar av att uppnå denna timlön.

 

Du måste tänka på att av alla dem som lirar 2/5 vadera månad kanske 10% spelar mer än säg 5000 händer. En stor volume av alla spelare är m.a.o. nöjesspelare som spelar i ett kortvarigt vacum tills deras avsatta % av lönen är förbrukad.

 

Relevant för dig skulle vara lite siffror på hur många av dem som lirar 20K> händer/månad, som har en winrate på över 200/h, alternativt en rate på 10BB/100 och uppåt.

 

Alla siffror är ju fabricerade men du förstår ju poängen.

 

Du han aldrig joina pokercampus btw? Där fanns en hel del bra svenskaspel-filmer från bland annat ebisumaru som enligt mig var mycket givande. Dem hade nog kunnat få lite fason på ditt spel imo.

 

edit: sorry för OT ängeln, trodde jag var i Bennys DB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för 200/h kan det ju isf i princip enbart handla om nöjesspelare (populärt kallade "hobbylirare"). Man kan ju knappast leva på att lira poker för 200/h om man samtidigt vill ha ett liv?

Räkneexempel:

 

"Proffs" med 40BB/tim:

Lira c:a 7h/dag, 5 dagar/v = 28K/mån. Det är alltså 28K rätt ner i fickan men då ska du minst lägga undan 10-15K på framtida sparande/pension eftersom SvS inte sköter om den detaljen åt dig.

 

Jag:

Jobba 7h/dag, 5 dagar/v = 25K/mån netto. Har alltså 25K rätt ner i fickan men dessutom rätt till 32 semesterdagar, lön vid sjukdom och dessutom en skaplig pension utöver den privata försäkringen.

 

Alltså är valet rätt lätt imo för de som har ett val. Man behöver dra in betydligt mer än 200:-/h (alternativt "jobba" upp mot 12h/dag, 6dagar/v) för en bra levnadsstandard och en tryggad framtid.

 

Sry för ot igen Ä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag:

Jobba 7h/dag, 5 dagar/v = 25K/mån netto. Har alltså 25K rätt ner i fickan men dessutom rätt till 32 semesterdagar, lön vid sjukdom och dessutom en skaplig pension utöver den privata försäkringen.

 

Men denna jämförelse är ju bara löjlig. Genomsnittsarbetaren jobbar fler timmar, tjänar mindre och har defenitivt inte 32 semesterdagar/månad. Var det här något försök till brag så var det ju bara patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men denna jämförelse är ju bara löjlig. Genomsnittsarbetaren jobbar fler timmar, tjänar mindre och har defenitivt inte 32 semesterdagar/månad. Var det här något försök till brag så var det ju bara patetiskt.

 

Tror att genomsnittsarbetaren inte är representerad här på pf och inte heller intressant isf.

Men ok, ta en "genomsnittsarbetare" då med en nettolön på 15-16K och de vanliga 24 semesterdagarna. Även där lönar det sig betydligt bättre med ett fast jobb istället för 40BB/h på 2.5/5:-, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men denna jämförelse är ju bara löjlig. Genomsnittsarbetaren jobbar fler timmar, tjänar mindre och har defenitivt inte 32 semesterdagar/månad. Var det här något försök till brag så var det ju bara patetiskt.

 

Haha kunde inte säga det bättre. Du tror på riktigt att genomsnittet får ut 25k i månaden eller driver du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att genomsnittsarbetaren inte är representerad här på pf och inte heller intressant isf.

Men ok, ta en "genomsnittsarbetare" då med en nettolön på 15-16K och de vanliga 24 semesterdagarna. Även där lönar det sig betydligt bättre med ett fast jobb istället för 40BB/h på 2.5/5:-, eller hur?

 

Allting är relativt. Är man ung, oberoende och utan en massa förpliktelser tar jag mina 40BB/h vilken dag som helst. Har man mycket utgifter, sambo eller kanske till och med familj tar jag vilket 8-5 jobb som helst för vilken lön som helst sålänge den räcker till försörjning av mina nära. I det fallet nöjer mig med pokern som hobby sålänge den är kostnadsfri.

 

Jag har ingen dyr avgift på lägenheten, inga vidare utgifter(mobil, bil, internet & mat) samt en mor/far som vilken dag somhelst ställer upp om något skulle gå åt helvete så jag trivs ganska bra med livet som det är.

 

Troligtvis ryker även körkortet i rappet så snart är utgifterna ännu mindre :cry::oops:

 

 

 

EDIT:

"Proffs" med 40BB/tim:

Lira c:a 7h/dag, 5 dagar/v = 28K/mån. Det är alltså 28K rätt ner i fickan men då ska du minst lägga undan 10-15K på framtida sparande/pension eftersom SvS inte sköter om den detaljen åt dig.

 

Även här är du blåögd och naiv om du tror att det svenska välfärdsystemet stackar undan 10-15K/månad för din framtida pension/sparande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för 200/h kan det ju isf i princip enbart handla om nöjesspelare (populärt kallade "hobbylirare"). Man kan ju knappast leva på att lira poker för 200/h om man samtidigt vill ha ett liv?

Räkneexempel:

 

"Proffs" med 40BB/tim:

Lira c:a 7h/dag, 5 dagar/v = 28K/mån. Det är alltså 28K rätt ner i fickan men då ska du minst lägga undan 10-15K på framtida sparande/pension eftersom SvS inte sköter om den detaljen åt dig.

 

Jag:

Jobba 7h/dag, 5 dagar/v = 25K/mån netto. Har alltså 25K rätt ner i fickan men dessutom rätt till 32 semesterdagar, lön vid sjukdom och dessutom en skaplig pension utöver den privata försäkringen.

 

Alltså är valet rätt lätt imo för de som har ett val. Man behöver dra in betydligt mer än 200:-/h (alternativt "jobba" upp mot 12h/dag, 6dagar/v) för en bra levnadsstandard och en tryggad framtid.

 

Sry för ot igen Ä.

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha kunde inte säga det bättre. Du tror på riktigt att genomsnittet får ut 25k i månaden eller driver du?

 

Nej, jag skrev att runt 15K är ungefär där genomsnittet ligger. Läs om, läs rätt.

 

EDIT:

Även här är du blåögd och naiv om du tror att det svenska välfärdsystemet stackar undan 10-15K/månad för din framtida pension/sparande.

 

Nej, jag tror inte välfärdssystemet sparar något åt mig. Givetvis är en del av dessa 10-15K eget sparande som krävs om du ska försörja dig på poker. Du är ju liksom inte garanterad dina 200/h alla månader framöver. Utan en ordentlig slant på sparkontot är du körd när du helt plötsligt backar rakt ut tre månader på raken.

 

Trodde både du och Snygglenn var smartare än så här faktiskt. Börjar likna tråden där någon ansåg att 10K brutto räckte att leva på i månaden...

 

EDIT: Om nu någon (mer än speltorsk_lol) tror att jag skrev inlägget som en not so hidden så tänk om. Vem tror på allvar att 25K/mån imponerar på ett pokerforum. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting är relativt. Är man ung, oberoende och utan en massa förpliktelser tar jag mina 40BB/h vilken dag som helst. Har man mycket utgifter, sambo eller kanske till och med familj tar jag vilket 8-5 jobb som helst för vilken lön som helst sålänge den räcker till försörjning av mina nära. I det fallet nöjer mig med pokern som hobby sålänge den är kostnadsfri.

 

Här håller jag med dig fullkomligt. Är man 18 bast, bor hemma och dessutom söker jobb så duger detta gott. Är till och med en bra inkomst isf. Som en framtid däremot? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, lol

 

Inget jag nyttjat, förutom att dem betalat min lägenhet då jag pluggade på annan ort, samt betalat min bil(de står som ägare på både lya/bil obv.). Jag har lite heder i kroppen, så att gula och behöva tigga $$$ till mat, hyra osv ligger inte för mig. Hellre tar jag tag i saken själv och fixar fram deg, lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...